Renault Master 2.2 DCI 2003 start enkel met remreiniger
Geplaatst: 17 jul 2018 14:47
Goedemiddag iedereen,
Ik heb enkele maanden geleden een Renault master 2.2dci gekocht uit 2003 gekocht. De vorige eigenaar had een gat door het dashboard gemaakt en door de luchtfilter met erdoor een buisje zodat hij de remreiniger van binnen in de bus kon spuiten. Met een seconde sprayen slaat de motor gelijk aan en loopt hij voor de rest soepel. Ik heb hem daarna naar een garage in Turnhout gebracht, er zit een nieuwe brandstoffilter in, gloeibougies zijn getest en waren alle goed, de achterste brandstof pomp doet het goed. De hogedrukpomp van voor maakte een constant zoom geluid ook als het contact uit staat, deze schoongemaakt terug gezet maar gaf nog steeds hetzelfde geluid. andere drukpomp erop en deze zoomt ook de hele tijd alsof hij geen druk kan maken.
Heb 6 Renault garages in de buurt gebeld en de eerste heeft volgende week dinsdag pas tijd om hem een uurtje na te kijken en verder uit te lezen, de garage waar ik nu was kreeg geen fout codes. de dodepunt sensor (krukassensor) + nok as sensor is nieuw vervangen.
Aangezien de hogedrukpomp blijft werken dacht de garage aan een verstuiver die lekt en dat daarom het pompje constant het zoem geluid geeft. Zou dit het probleem kunnen zijn? heb inmiddels zowat elk forum afgezocht en elk youtube filmpje bekeken de bus heeft 3 maanden de garage in turnhout gestaan die er geen steek mee verder kwam.
Wanneer de motor loopt heb ik met een grote schroevendraaier tegen de verstuiver gezeten om zo te luisteren of deze regelmatig af gaan en deze hoor ik alle vier regelmatig ''tikken''.
Er zit ook een nieuwe accu in van 100Ah die helemaal vol is. De bus rookt wel redelijk veel zwarte rook eenmaal als hij loopt maar dat komt mischien van de remreiniger en het weinige lopen van de motor. Op de terugweg van de garage naar mij thuis viel de motor onderweg uit toen ik harder dan 70 km/h ging. na 3000 toeren is er vrijwel geen vermogen.
Wie heeft er een idee? Alvast bedankt!
Ik heb enkele maanden geleden een Renault master 2.2dci gekocht uit 2003 gekocht. De vorige eigenaar had een gat door het dashboard gemaakt en door de luchtfilter met erdoor een buisje zodat hij de remreiniger van binnen in de bus kon spuiten. Met een seconde sprayen slaat de motor gelijk aan en loopt hij voor de rest soepel. Ik heb hem daarna naar een garage in Turnhout gebracht, er zit een nieuwe brandstoffilter in, gloeibougies zijn getest en waren alle goed, de achterste brandstof pomp doet het goed. De hogedrukpomp van voor maakte een constant zoom geluid ook als het contact uit staat, deze schoongemaakt terug gezet maar gaf nog steeds hetzelfde geluid. andere drukpomp erop en deze zoomt ook de hele tijd alsof hij geen druk kan maken.
Heb 6 Renault garages in de buurt gebeld en de eerste heeft volgende week dinsdag pas tijd om hem een uurtje na te kijken en verder uit te lezen, de garage waar ik nu was kreeg geen fout codes. de dodepunt sensor (krukassensor) + nok as sensor is nieuw vervangen.
Aangezien de hogedrukpomp blijft werken dacht de garage aan een verstuiver die lekt en dat daarom het pompje constant het zoem geluid geeft. Zou dit het probleem kunnen zijn? heb inmiddels zowat elk forum afgezocht en elk youtube filmpje bekeken de bus heeft 3 maanden de garage in turnhout gestaan die er geen steek mee verder kwam.
Wanneer de motor loopt heb ik met een grote schroevendraaier tegen de verstuiver gezeten om zo te luisteren of deze regelmatig af gaan en deze hoor ik alle vier regelmatig ''tikken''.
Er zit ook een nieuwe accu in van 100Ah die helemaal vol is. De bus rookt wel redelijk veel zwarte rook eenmaal als hij loopt maar dat komt mischien van de remreiniger en het weinige lopen van de motor. Op de terugweg van de garage naar mij thuis viel de motor onderweg uit toen ik harder dan 70 km/h ging. na 3000 toeren is er vrijwel geen vermogen.
Wie heeft er een idee? Alvast bedankt!