Pagina 1 van 1

Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 11 nov 2018 20:21
door erou
Goedenavond,

Een aantal weken geleden is het middenstuk van de uitlaat, van onze Dacia Sandero (BS) Hatchback 1.4 (55kW) vervangen omdat hij in het midden doorgeroest was. Sindsdien geeft de Dacia een schavend/schrapend geluid, alsof er metaal geschaafd wordt oid.
Inmiddels is de achterdemper vervangen en een compleet nieuwe uitlaat geiinstalleerd geweest, zonder resultaat helaas.

Heeft iemand een idee wat dit geluid kan veroorzaken en wat ik er eventueel aan kan doen?
Alvast heel erg bedankt voor een reactie.

Re: Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 12 nov 2018 14:36
door mechanic
Komt het wel uit de uitlaat?
Welk merk is er gemonteerd?

Re: Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 14 nov 2018 21:07
door erou
Het lijkt uit de uitlaat te komen, maar twijfel daar nu wel over. Er is volgens mij ( weet het niet helemaal zeker ) een bosal uitlaat onder gezet maar daarmee was het geluid niet weg. Ik weet niet zo goed wat nu te doen?

Re: Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 14 nov 2018 21:19
door mechanic
Wat zegt de garage hierover? Deze heeft het geluid immers ook.gehoord.

Re: Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 14 nov 2018 21:37
door erou
De garagehouder heeft eigenlijk oog geen idee! Het is gekomen nadat het middenstuk is vervangen.

Re: Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 14 nov 2018 23:01
door mechanic
Dus als je de oude terug zou monteren is het over? Dan zou je een ander merk kunnen proberen.

Re: Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 15 nov 2018 00:14
door Thomas84
Is het geen hitteschild wat los zit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Schavend/schrapend geluid uitlaat

Geplaatst: 15 nov 2018 09:10
door Renault47
Geluiden traceren is altijd moeilijk. Vooral schijnbaar willekeurige geluiden die verder geen gelijke tred houden met een bepaald toerental of snelheid. Is het geluid er altijd, dus bij gasgeven bij stilstand/optrekken/afremmen/bochten nemen? Het kan een versleten motorsteun zijn, die bij de eerste uitlaatreparatie net teveel voor zijn kiezen heeft gehad