Krukas lager Renault trafic III
Geplaatst: 09 dec 2018 20:12
Ridderkerk 02-12-2018
L.S
Bij deze wil ik u het volgende voorleggen.
Hieronder een feiten relaas met de kanttekening dat eerstgenoemde manco’s zijn opgelost. In het kader van de beeldvorming en het volledig zijn noem ik deze toch
Op 15 Juli 2017 heb ik bij ….. een Renault trafic 29 1.6DCI120 L2 AC Nav aangekocht uit het bouwjaar 2015 met een kilometerstand van 113.763
Na een tiental kilometers zag ik dat de motor kap welke aan de onderzijde van de motor bevestigd zit los hing onder de auto wat door de verkopende partij verklaard werd als gevolg van de wind van een passerende vrachtwagen.
Deze heb ik op kosten door ……. mogen laten vervangen.
Ook kwam ik er achter dat er geen cruise-control aanwezig was welke zogenaamd behorende bij het voertuig was aangekocht.
Dit gemis is in onderling overleg opgelost door de cruise-control te laten en genoegen te nemen met een achteruitrij camera .
Nu na zelf 40.000 km te hebben gereden ligt de lagering van de krukas eruit.
Zelf rij ik met bijna 40 jaar beroepservaring netjes met de auto en nagenoeg schakel ik synchroon met het pijltje op de display welke aangeeft wanneer er geschakeld moet worden.
na inspectie van de plaatselijk Renault dealer blijkt dat de kosten komen op 6000 euro. Coulance is niet mogelijk daar er geen onderhoud historie aanwezig is ,hetzij in de computer of in de vorm van een onderhoudsboekje .
Ik vraag me af hoe dit zomaar kan met een degelijke dieselmotor van Renault op deze leeftijd en deze kilometrage ben ik links en rechts gaan informeren
Zo hebben wij van dhr ….. te horen gekregen dat de auto bij Athlon lease vandaan komt en dit is een bedrijf wat in Nederland en Belgie gevestigd is.
Dhr …… gaat bij Athlon lease proberen te achterhalen of daar nog onderhoud gegevens aanwezig zijn .
Ook gaat dhr ….. proberen te achterhalen wat er gebeurd kan zijn met de auto voordat deze werd geïmporteerd.
Het blijkt nml zo dat de auto bij het Belgisch D.I.V een WOK melding heeft gehad en een WOK melding heeft volgens zeggen ook invloed op de aan en verkoop waarde van de auto.
Ik heb bij de aankoop gevraagd hoe ik kan weten dat het voertuig niet in elkaar heb gezeten.
Dhr ….. kon mij bij de aankoop geruststellen dat dit dan in het zogenoemde WOK register zou staan.
Ik wist toen niet dat dit een geïmporteerde auto was.
Wel zou dhr ….. bij de garage van …… nog informatie inwinnen wat een reparatie bij hun zou kosten en of de mogelijkheid daar ook is.
Graag wil ik bij u informeren welke rechten ik nog kan ontlenen bij de verkopende partij en of bij Renault Nederland
Ik zelf heb normaal onderhoud laten verrichten bij Kwikfit met in Februari een grote beurt en in augustus een Apk keuring.
Kwikfit zelf is volgens zeggen gelicenseerd om met behoudt van garantie- aanspraken onderhoud te mogen verrichten.
L.S
Bij deze wil ik u het volgende voorleggen.
Hieronder een feiten relaas met de kanttekening dat eerstgenoemde manco’s zijn opgelost. In het kader van de beeldvorming en het volledig zijn noem ik deze toch
Op 15 Juli 2017 heb ik bij ….. een Renault trafic 29 1.6DCI120 L2 AC Nav aangekocht uit het bouwjaar 2015 met een kilometerstand van 113.763
Na een tiental kilometers zag ik dat de motor kap welke aan de onderzijde van de motor bevestigd zit los hing onder de auto wat door de verkopende partij verklaard werd als gevolg van de wind van een passerende vrachtwagen.
Deze heb ik op kosten door ……. mogen laten vervangen.
Ook kwam ik er achter dat er geen cruise-control aanwezig was welke zogenaamd behorende bij het voertuig was aangekocht.
Dit gemis is in onderling overleg opgelost door de cruise-control te laten en genoegen te nemen met een achteruitrij camera .
Nu na zelf 40.000 km te hebben gereden ligt de lagering van de krukas eruit.
Zelf rij ik met bijna 40 jaar beroepservaring netjes met de auto en nagenoeg schakel ik synchroon met het pijltje op de display welke aangeeft wanneer er geschakeld moet worden.
na inspectie van de plaatselijk Renault dealer blijkt dat de kosten komen op 6000 euro. Coulance is niet mogelijk daar er geen onderhoud historie aanwezig is ,hetzij in de computer of in de vorm van een onderhoudsboekje .
Ik vraag me af hoe dit zomaar kan met een degelijke dieselmotor van Renault op deze leeftijd en deze kilometrage ben ik links en rechts gaan informeren
Zo hebben wij van dhr ….. te horen gekregen dat de auto bij Athlon lease vandaan komt en dit is een bedrijf wat in Nederland en Belgie gevestigd is.
Dhr …… gaat bij Athlon lease proberen te achterhalen of daar nog onderhoud gegevens aanwezig zijn .
Ook gaat dhr ….. proberen te achterhalen wat er gebeurd kan zijn met de auto voordat deze werd geïmporteerd.
Het blijkt nml zo dat de auto bij het Belgisch D.I.V een WOK melding heeft gehad en een WOK melding heeft volgens zeggen ook invloed op de aan en verkoop waarde van de auto.
Ik heb bij de aankoop gevraagd hoe ik kan weten dat het voertuig niet in elkaar heb gezeten.
Dhr ….. kon mij bij de aankoop geruststellen dat dit dan in het zogenoemde WOK register zou staan.
Ik wist toen niet dat dit een geïmporteerde auto was.
Wel zou dhr ….. bij de garage van …… nog informatie inwinnen wat een reparatie bij hun zou kosten en of de mogelijkheid daar ook is.
Graag wil ik bij u informeren welke rechten ik nog kan ontlenen bij de verkopende partij en of bij Renault Nederland
Ik zelf heb normaal onderhoud laten verrichten bij Kwikfit met in Februari een grote beurt en in augustus een Apk keuring.
Kwikfit zelf is volgens zeggen gelicenseerd om met behoudt van garantie- aanspraken onderhoud te mogen verrichten.