Noodloop Kubistar/Kangoo 1.5DCI
Geplaatst: 15 aug 2019 20:01
Het betreft een Kubistar X76 uit 2004. (1.5DCI)
Het probleem: na 150+ km met rond 100km/h op de snelweg krijg ik een noodloop...een klein schokje en er is vermogenverlies. Kon de eerste X een parkeerplaats op en zag allemaal bellen in de brandstofleiding. Uitgezet en na een paar minutjes weer gestart, liep en reed als een zonnetje, tank was ver leeg.
Na dit voorval de tank half/vol gehouden en leek nergens meer last van te hebben, tot eergisteren, moest naar Groningen en terug en had op de heen, zowel als op de terug weg zeker 8 noodloops gehad op de snelweg...uitzetten, na een tijdje weer starten en gaan. Binnendoor via 60/80/100 wegen geen centje pijn bij dezelfde aantal afgelegde Km's
Uit laten lezen en er kwamen 3 meldingen naar boven, P1008 (2x) en P1007.
* P1008:
-Motor, referentiewaarde sensorcircuit
-Intermitterend
-Toepassingswaarde onsamenhangend
*P1007:
-Motortoerentalsensor
-Intermitterend
-geen signaal
*P1008:
-Motor, referentiewaarde sensorcircuit
-Intermitterend
-Geen singnaal
Ik heb een beetje gegoogeld op de foutcodes en vond dit: (duits)
*P1008 :
LLM 1/2 unplausible signaal
*P1007:
-Momentum Zylinder 4 grenzwert uberschritten
Ben ik heel blond als ik denk dat de Luchtmassameter wel eens een steekje laat vallen waardoor cilinder 4 soms overslaat...geen signaal, onsamenhangend,...
Groet,vidio.barth
Het probleem: na 150+ km met rond 100km/h op de snelweg krijg ik een noodloop...een klein schokje en er is vermogenverlies. Kon de eerste X een parkeerplaats op en zag allemaal bellen in de brandstofleiding. Uitgezet en na een paar minutjes weer gestart, liep en reed als een zonnetje, tank was ver leeg.
Na dit voorval de tank half/vol gehouden en leek nergens meer last van te hebben, tot eergisteren, moest naar Groningen en terug en had op de heen, zowel als op de terug weg zeker 8 noodloops gehad op de snelweg...uitzetten, na een tijdje weer starten en gaan. Binnendoor via 60/80/100 wegen geen centje pijn bij dezelfde aantal afgelegde Km's
Uit laten lezen en er kwamen 3 meldingen naar boven, P1008 (2x) en P1007.
* P1008:
-Motor, referentiewaarde sensorcircuit
-Intermitterend
-Toepassingswaarde onsamenhangend
*P1007:
-Motortoerentalsensor
-Intermitterend
-geen signaal
*P1008:
-Motor, referentiewaarde sensorcircuit
-Intermitterend
-Geen singnaal
Ik heb een beetje gegoogeld op de foutcodes en vond dit: (duits)
*P1008 :
LLM 1/2 unplausible signaal
*P1007:
-Momentum Zylinder 4 grenzwert uberschritten
Ben ik heel blond als ik denk dat de Luchtmassameter wel eens een steekje laat vallen waardoor cilinder 4 soms overslaat...geen signaal, onsamenhangend,...
Groet,vidio.barth