Pagina 1 van 1

Noodloop Kubistar/Kangoo 1.5DCI

Geplaatst: 15 aug 2019 20:01
door vidio.barth
Het betreft een Kubistar X76 uit 2004. (1.5DCI)

Het probleem: na 150+ km met rond 100km/h op de snelweg krijg ik een noodloop...een klein schokje en er is vermogenverlies. Kon de eerste X een parkeerplaats op en zag allemaal bellen in de brandstofleiding. Uitgezet en na een paar minutjes weer gestart, liep en reed als een zonnetje, tank was ver leeg.
Na dit voorval de tank half/vol gehouden en leek nergens meer last van te hebben, tot eergisteren, moest naar Groningen en terug en had op de heen, zowel als op de terug weg zeker 8 noodloops gehad op de snelweg...uitzetten, na een tijdje weer starten en gaan. Binnendoor via 60/80/100 wegen geen centje pijn bij dezelfde aantal afgelegde Km's

Uit laten lezen en er kwamen 3 meldingen naar boven, P1008 (2x) en P1007.

* P1008:
-Motor, referentiewaarde sensorcircuit
-Intermitterend
-Toepassingswaarde onsamenhangend

*P1007:
-Motortoerentalsensor
-Intermitterend
-geen signaal

*P1008:
-Motor, referentiewaarde sensorcircuit
-Intermitterend
-Geen singnaal

Ik heb een beetje gegoogeld op de foutcodes en vond dit: (duits)
*P1008 :
LLM 1/2 unplausible signaal

*P1007:
-Momentum Zylinder 4 grenzwert uberschritten

Ben ik heel blond als ik denk dat de Luchtmassameter wel eens een steekje laat vallen waardoor cilinder 4 soms overslaat...geen signaal, onsamenhangend,...

Groet,vidio.barth

Re: Noodloop Kubistar/Kangoo 1.5DCI

Geplaatst: 17 mar 2020 19:30
door vidio.barth
Helaas geen reakties.... :(

Wel een aanvulling: afgelopen winter, starten geen probleem, toerental rond de 1000 rpm, liep een beetje rauw en verbruikt veel diesel en heeft geen power. Ik ontdekte al snel dat wanneer de motor een beetje warm was en ik opnieuw start het toerental zakt naar 850/900 en er wel power is. Als ze met 1000 toeren warm is gereden wil ze pas bij na de 2e maal starten. (krank no start)

Kwam ik onderstaand draadje tegen...

Re: Hoog verbruik 1.5dci kubistar

Bericht door WillemS ยป 28 feb 2014 16:44
Laat de garage eens de temperatuursensor kontroleren die aan de ECU de temperatuur doorgeeft.
De ECU bepaald adh van dat signaal de inspuitduur, geeft deze sensor een te lage temperatuur(hoge weerstand vd sensor) door dan zal er teveel brandstof worden ingespoten. De hik kan een aanwijzing zijn dat of de sensor niet lineair werkt of dat er een slechte verbinding is.
mvg WillemS
p.s. het is ws niet de sensor die de temeratuurmeter op het display aanstuurt.


Ik heb het idee dat er ook bij mij een temp.sensor scheef ligt...bij de huidige temperaturen goed starten en 850 rpm. Het viel me afgelopen zomer (na de eerste hikup) dat de ventilator niet aansloeg terwijl de motor toch behoorlijk warm zou moeten zijn...welke sensor bedoelt WillemS en hoe kan ik deze testen?

Met vriendelijke groet, barth