Auto lekt nog steeds na kleppendeksel reparatie
Geplaatst: 13 okt 2019 14:01
Renault Mégane Grand Tour 1.6-16V Tech Line bj 2007
Auto lekt nog steeds na een kleppendeksel reparatie.
Onze multieriem piepte dus hebben we deze laten vervangen bij een ......garage, ik noem maar even geen namen.
Deze zei dat de poelies niet in 1 lijn met de dynamo liepen.
Toch heeft hij de multiriem erop gezet en zei dat we er mee konden rijden.
Na 3 dagen is de multiriem afgerafeld en in de distributieriem (een pechgeval van 1 op de zoveel miljoen) terecht gekomen. En was de motor van tijd.
We zijn naar onze eigen garage gegaan voor reparatie. Alle 16 kleppen waren stuk. De kop is gereviseerd en er is een pakking van het kleppendeksel vervangen.
Er zijn andere poelies opgekomen omdat deze inderdaad niet in 1 lijn met de dynamo liepen.
Schadepost €1350
Na een week bleek de auto niet goed te starten.
Bij de garage kwamen ze erachter dat de nokkenassensor en startmotor niet goed waren.
Reparatiekosten €350
De auto had vanaf dat we hem kochten al een verbrande motorolie geur. Deze geur was meestal na een stuk rijden. Bij parkeren of bv stilstaan voor een brug, rook je de geur het ergst. Er zat een scheur in de pakking van het kleppendeksel. Deze is vervangen tijdens de eerste reparatie.
De geur van verbrande olie was gister weer terug.
We hebben gekeken en er ligt een plasje motorolie.
Betekent dit dat het kleppendeksel nu weer lek is?
Ik schrijf dit om evt ervaringen uit te wisselen.
En alle ellende even van me af te schrijven.
Maandag bel ik uiteraard onze garage.
Auto lekt nog steeds na een kleppendeksel reparatie.
Onze multieriem piepte dus hebben we deze laten vervangen bij een ......garage, ik noem maar even geen namen.
Deze zei dat de poelies niet in 1 lijn met de dynamo liepen.
Toch heeft hij de multiriem erop gezet en zei dat we er mee konden rijden.
Na 3 dagen is de multiriem afgerafeld en in de distributieriem (een pechgeval van 1 op de zoveel miljoen) terecht gekomen. En was de motor van tijd.
We zijn naar onze eigen garage gegaan voor reparatie. Alle 16 kleppen waren stuk. De kop is gereviseerd en er is een pakking van het kleppendeksel vervangen.
Er zijn andere poelies opgekomen omdat deze inderdaad niet in 1 lijn met de dynamo liepen.
Schadepost €1350
Na een week bleek de auto niet goed te starten.
Bij de garage kwamen ze erachter dat de nokkenassensor en startmotor niet goed waren.
Reparatiekosten €350
De auto had vanaf dat we hem kochten al een verbrande motorolie geur. Deze geur was meestal na een stuk rijden. Bij parkeren of bv stilstaan voor een brug, rook je de geur het ergst. Er zat een scheur in de pakking van het kleppendeksel. Deze is vervangen tijdens de eerste reparatie.
De geur van verbrande olie was gister weer terug.
We hebben gekeken en er ligt een plasje motorolie.
Betekent dit dat het kleppendeksel nu weer lek is?
Ik schrijf dit om evt ervaringen uit te wisselen.
En alle ellende even van me af te schrijven.
Maandag bel ik uiteraard onze garage.