Schokken in lage toeren bij vol gas na vervanging benzinepomp
Geplaatst: 05 aug 2020 18:05
Renault Espace 2004 2.0T
In Frankrijk tijdens de vakantie een probleem gehad met de wagen. Deze is getakeld en de benzinepomp is vervangen. Sindsdien schokt hij in lage toeren (tussen 1500 en 4000) en dan zie je op het cluster het toerental met 1000 teruglopen op het dashboard. Als je dit een 30tal keer forceert dan lijkt de wagen te ontgrendelen (centrale vergrendeling) en verdwijnt de uitlezing van het toerental en de snelheid op het dashboard. Het rode ledje brand dan ook en je krijgt een hoop storingsmeldingen op het dashboard. Als je het probleem dan nogmaals forceert dan krijg je opnieuw het toerental en de snelheidsaanwijzing op het dashboard. Het rode lampje blijft branden, samen met het uitroepteken en de ABS medling, de anderen verdwijnen. Bij het afzetten en aanzetten van de motor zijn de meldingen op het dashboard weg. Bobines en bougies heb ik al (preventief) vervangen en de motor draait mooi rond als je het gaspedaal niet te hard induwt. In hoge toeren met het gaspedaal hard ingeduwd is er (of lijkt er?) geen probleem. Iemand die weet waar ik moet zoeken?
In Frankrijk tijdens de vakantie een probleem gehad met de wagen. Deze is getakeld en de benzinepomp is vervangen. Sindsdien schokt hij in lage toeren (tussen 1500 en 4000) en dan zie je op het cluster het toerental met 1000 teruglopen op het dashboard. Als je dit een 30tal keer forceert dan lijkt de wagen te ontgrendelen (centrale vergrendeling) en verdwijnt de uitlezing van het toerental en de snelheid op het dashboard. Het rode ledje brand dan ook en je krijgt een hoop storingsmeldingen op het dashboard. Als je het probleem dan nogmaals forceert dan krijg je opnieuw het toerental en de snelheidsaanwijzing op het dashboard. Het rode lampje blijft branden, samen met het uitroepteken en de ABS medling, de anderen verdwijnen. Bij het afzetten en aanzetten van de motor zijn de meldingen op het dashboard weg. Bobines en bougies heb ik al (preventief) vervangen en de motor draait mooi rond als je het gaspedaal niet te hard induwt. In hoge toeren met het gaspedaal hard ingeduwd is er (of lijkt er?) geen probleem. Iemand die weet waar ik moet zoeken?