Pagina 1 van 1

Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 14 okt 2020 01:35
door NoahB
Hey allen,

Ik ben nieuw op dit forum doordat ik recent mijn eerste auto heb gekocht. Het is een Renault Twingo 1.2 MKZ uit 2008. Nu ben ik er echt super blij mee, maar ik ben 18 jaar dus met andere woorden mag het van mij nog wel iets sportiever :roll: .

Nu had ik de vraag of een openluchtfilter mogelijk is in een Renault Twingo en of het makkelijk is om een sportuitlaat zelf te plaatsen.

Ik weet dat ik er niet veel pk winst mee zal maken en het is dus vooral ook meer esthetische waarde voor me.
Als ik hem later sneller wil laten gaan zou ik eerder kijken voor een chip-tune. Maar aangezien dit veel risico met zich meebrengt wil ik hier nog even mee wachten.
Ik hoop een reactie te krijgen van iemand die hier een beetje ervaring over heeft bij mijn versie Twingo.

Groetjes,
Noah :D

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 14 okt 2020 08:49
door nikk
Aangaande chip tunen zal het weinig brengen daar het een non-turbo motor is.

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 14 okt 2020 13:57
door Pepone
@NoahB
Ik heb je dubbele posting verwijderd, een keer vragen is voldoende.

Groet, Ron.

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 14 okt 2020 14:08
door mechanic
Een open filter en een leuke einddemper is zeker mogelijk, al zou je afhankelijk van 8v/16v toch wel een speciaal filtersetje voor moeten nemen vermoed ik. Je haalt immers een origineel onderdeel weg, dan kan het zo zijn dat een filter niet direct past.

Wil je meer prestaties kun je beter een andere auto kopen, het werk en geld wat erin gaat om noemenswaardig resultaat te halen weegt zeker niet op.

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 14 okt 2020 14:14
door NoahB
mechanic schreef: 14 okt 2020 14:08 Een open filter en een leuke einddemper is zeker mogelijk, al zou je afhankelijk van 8v/16v toch wel een speciaal filtersetje voor moeten nemen vermoed ik. Je haalt immers een origineel onderdeel weg, dan kan het zo zijn dat een filter niet direct past.

Wil je meer prestaties kun je beter een andere auto kopen, het werk en geld wat erin gaat om noemenswaardig resultaat te halen weegt zeker niet op.
Thnx voor je bericht. Ik ga vooral voor een sportiever gevoel. al gaat hij niet sneller ofzo dat maakt voor mij niet heel veel uit. Want dan had ik inderdaad beter voor een andere auto willen kijken. Maar voor nu is mogelijk toch inderdaad het plan om een K&N E-9238 sportluchtfilter erin te doen en een eventuele andere uitlaat. En dan niet de complete uitlaat. Hoogstens de einddemper en de middendemper.

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 14 okt 2020 14:30
door Pepone
[mention]NoahB[/mention]
Bij direct reageren is quoten niet nodig en het maakt het forum onnodig rommelig.
Alle begin is moeilijk, ook hier. :)

Groet, Ron.

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 14 okt 2020 16:00
door mechanic
Succes!
14jaar geleden was ik ook 18, en had op mijn toenmalige golf GTD ook deze aanpassingen, voor de leuk!

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 02 dec 2020 22:52
door tonyboy
ik heb onlangs een Duitse sportuitlaat onder mijn twingo 2011 geplaatst .geef een mooi geluid en door de tegendruk wat sneller geworden.
Oorspronkelijk voor een GT maar met verloop naar de standaard versie.

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 02 dec 2020 23:49
door Pepone
Ik meen dat tegendruk alleen bij tweetaktmotoren invloed heeft op het vermogen?
Ik had vroeger een collega die met 125cc Yamaha racete, die had het altijd over de tegendruk van de uitlaten die hij bouwde.

Viertakt moet zo goed mogelijk kunnen uitademen dacht ik?

Groet, Ron.

Re: Renault twingo 1.2 mk2 uit 2008. tunen

Geplaatst: 19 jan 2021 00:09
door mark93
Bij een 4takt speelt de tegendruk niet zo'n grote rol, in vergelijking met de 2takt. Maar ook bij een 4takt kan je iets vermogen verliezen als je een veel te grote uitlaat er onder hangt. Of natuurlijk een te kleine uitlaat met een te grote restrictie, dat merk je dan weer een stuk sneller.