Schudden met stationair
Geplaatst: 01 mar 2021 20:43
Renault Kadjar 1.5 DCI uit 2015 met km stand 372000.
Goedendag medeforumgebruikers. Ik zit met een flink probleem. Mijn auto staat.ongelooflijl te trillen en te schudden als hij stationair staat te draaien. Als hij warmer is word het erger. Had al wat op internet opgezocht en daar las ik dat het wel eens de verstuivers zouden kunnen zijn. Ik heb toen vier nieuwe verstuivers gekocht en erin gezet. Opnieuw ingeleerd. Toen de auto gestart en helaas het probleem was er nog. Heb de auto toen naar de dealer gebracht. Vanmiddag werd ik gebeld dat ze het niet konden vinden. Dat het waarschijnlijk een mechanisch probleem zou zijn omdat ze met de software niets konden vinden. Ze dachten dat het misschien een compressie probleem zou kunnen zijn en ze er geen goeie compressie meter hadden en die speciaal moesten laten komen zou de rekening pittig kunnen worden. Toen ik zei dat ik er niet heel veel kosten aan wou spenderen belden ze me later op dat ze niet verder wilden met de auto. Dat de kosten niet zouden opwegen tegen de waarde van de auto door de km stand. Kortom ik ben helemaal niets verder. Ikzelf denk namelijk dat het geen compressie probleem is. Auto rijd gewoon goed zonder problemen en is lekker fel. Verbruik is nog helemaal hetzelfde en amper olieverbruik dus ik denk dat het wat anders is. Heeft iemand suggesties wat het eventueel zou kunnen zijn ? Ik weet het niet meer. Blijkbaar meten ze alleen met de computer op foutcodes. Ben benieuwd of iemand van hier iets weet.
Alvast bedankt. Vr.Gr.Henk
Goedendag medeforumgebruikers. Ik zit met een flink probleem. Mijn auto staat.ongelooflijl te trillen en te schudden als hij stationair staat te draaien. Als hij warmer is word het erger. Had al wat op internet opgezocht en daar las ik dat het wel eens de verstuivers zouden kunnen zijn. Ik heb toen vier nieuwe verstuivers gekocht en erin gezet. Opnieuw ingeleerd. Toen de auto gestart en helaas het probleem was er nog. Heb de auto toen naar de dealer gebracht. Vanmiddag werd ik gebeld dat ze het niet konden vinden. Dat het waarschijnlijk een mechanisch probleem zou zijn omdat ze met de software niets konden vinden. Ze dachten dat het misschien een compressie probleem zou kunnen zijn en ze er geen goeie compressie meter hadden en die speciaal moesten laten komen zou de rekening pittig kunnen worden. Toen ik zei dat ik er niet heel veel kosten aan wou spenderen belden ze me later op dat ze niet verder wilden met de auto. Dat de kosten niet zouden opwegen tegen de waarde van de auto door de km stand. Kortom ik ben helemaal niets verder. Ikzelf denk namelijk dat het geen compressie probleem is. Auto rijd gewoon goed zonder problemen en is lekker fel. Verbruik is nog helemaal hetzelfde en amper olieverbruik dus ik denk dat het wat anders is. Heeft iemand suggesties wat het eventueel zou kunnen zijn ? Ik weet het niet meer. Blijkbaar meten ze alleen met de computer op foutcodes. Ben benieuwd of iemand van hier iets weet.