Motorcodes E7J-C6 en -634 Kangoo/Clio : Verschillen?
Geplaatst: 11 jan 2022 00:27
Hallo Forum,
nieuw hier, omdat een vriend gevraagd heeft of ik mee wil helpen de motorproblemen van een Kangoo, bj 2000 met 1.4 benzinemotor op te lossen.
Nadat eerst de garage een lek koelsysteem gerepareerd heeft door een nieuwe waterpomp en distributieriem/set in te bouwen (à raison van 750€), is nu een maand later de koppakking lek: Prijsopgave 1300-1700 Euri. Dat gaat 'm niet meer worden - is de auto niet waard.
Dus of zelf de koppakking doen, of een ander blok erin hangen. Dat laatste lijkt me de kortste klap en qua kosten niet of nauwelijks meer dan een pakking + kop vlakken etc etc. Nieuwe distributie en misschien zelfs de waterpomp overzetten van het oude blok, of in elk geval de pomp op reserve houden dan.
Heb al eens een andere kennis meegemaakt met een lekke koppakking op een Kangoo (maar die liep op LPG). Zijn die motoren notoir gevoelig? Of andere veel voorkomende makkes?
Volgens de RDW heeft het ding een motor met code E7J-C6. Uit andere bronnen heb ik min of meer gevonden dat die slechts twee jaar in de Kangoo gebruikt zijn (1999-2000). Opvallend is, dat in dezelfde periode kennelijk ook de E7J-634 en -635 gebruikt zijn. Dit lijkt te gelden voor zowel de Kangoo als ook voor de Clio 1.4 Elders op dit forum las ik dat de -635 kennelijk voor een automaatbak is en de -634 voor handbak, maar het verschil met de -C6 is me dus onduidelijk/onbekend.
Het aanbod motoren is niet heel ruim en deels worden op mijn vraag om een E7J-C6 ook -634 motoren aangeboden - sommige uit een Clio.
Vraag is dus: Wat zijn de verschillen tussen de -C6 en -634 varianten van die motor? Zijn ze uitwisselbaar? Of krijg ik gekloot met het monteren van startmotor of koppeling of dergelijke?
En wat zijn de eventuele verschillen tussen een blok uit een Clio en een Kangoo? Kwestie van motorsteunen overzetten? Of ook de spruitstukken, koppeling en andere rambam?
Het zou de opties wat vergroten om bijvoorbeeld een E7J-634 uit een Clio te kunnen gebruiken, maar aangezien ik geen ervaring met deze motoren heb vind ik dat nogal een "gok".
Alvast hartelijk dank voor jullie menig/advies!
nieuw hier, omdat een vriend gevraagd heeft of ik mee wil helpen de motorproblemen van een Kangoo, bj 2000 met 1.4 benzinemotor op te lossen.
Nadat eerst de garage een lek koelsysteem gerepareerd heeft door een nieuwe waterpomp en distributieriem/set in te bouwen (à raison van 750€), is nu een maand later de koppakking lek: Prijsopgave 1300-1700 Euri. Dat gaat 'm niet meer worden - is de auto niet waard.
Dus of zelf de koppakking doen, of een ander blok erin hangen. Dat laatste lijkt me de kortste klap en qua kosten niet of nauwelijks meer dan een pakking + kop vlakken etc etc. Nieuwe distributie en misschien zelfs de waterpomp overzetten van het oude blok, of in elk geval de pomp op reserve houden dan.
Heb al eens een andere kennis meegemaakt met een lekke koppakking op een Kangoo (maar die liep op LPG). Zijn die motoren notoir gevoelig? Of andere veel voorkomende makkes?
Volgens de RDW heeft het ding een motor met code E7J-C6. Uit andere bronnen heb ik min of meer gevonden dat die slechts twee jaar in de Kangoo gebruikt zijn (1999-2000). Opvallend is, dat in dezelfde periode kennelijk ook de E7J-634 en -635 gebruikt zijn. Dit lijkt te gelden voor zowel de Kangoo als ook voor de Clio 1.4 Elders op dit forum las ik dat de -635 kennelijk voor een automaatbak is en de -634 voor handbak, maar het verschil met de -C6 is me dus onduidelijk/onbekend.
Het aanbod motoren is niet heel ruim en deels worden op mijn vraag om een E7J-C6 ook -634 motoren aangeboden - sommige uit een Clio.
Vraag is dus: Wat zijn de verschillen tussen de -C6 en -634 varianten van die motor? Zijn ze uitwisselbaar? Of krijg ik gekloot met het monteren van startmotor of koppeling of dergelijke?
En wat zijn de eventuele verschillen tussen een blok uit een Clio en een Kangoo? Kwestie van motorsteunen overzetten? Of ook de spruitstukken, koppeling en andere rambam?
Het zou de opties wat vergroten om bijvoorbeeld een E7J-634 uit een Clio te kunnen gebruiken, maar aangezien ik geen ervaring met deze motoren heb vind ik dat nogal een "gok".
Alvast hartelijk dank voor jullie menig/advies!