2.0 16v motor bokt en gaat in nood bij gas intrappen
Geplaatst: 25 feb 2023 18:48
Escace III met de F4R-700 (2.0 16v)
Wanneer ik gas diep(er) intrap, nog niet eens zo heel diep, krijg ik ineens een bok of schok en vervolgens gaat de motor stationair en heeft geen kracht meer. Alleen plank gas, dan komt er weer leven in, maar hoe dan ook geen kracht. Contact aan/uit en alles werkt weer.
Als ik héél rustig gas geef met een fluwelen voetje, kan ik wel gewoon op snelheid komen, maar dat is bijna niet te doen.
De stationairsteller is vervangen, geen resultaat.
Sowieso altijd starten - lopen, koud of warm.
In z'n vrij kan ik gewoon het gaspedaal bedienen en gaat daarbij door alle toerentallen, alleen onder last dus die bok / schok.
De nokkenasverteller ratelt wel, maar dat zou niet dit effect mogen hebben, toch? En als het de gaskleppositiesensor is, dan zou ik in z'n vrij toch niet over het hele bereik keurig verloop hebben?
Ik vermoed dus inderdaad of een/meerdere penbobines of onvoldoende brandstofdruk? Of kan het nog wat anders zijn? Hoe controleer ik dat het beste?
Alvast dank!
Wanneer ik gas diep(er) intrap, nog niet eens zo heel diep, krijg ik ineens een bok of schok en vervolgens gaat de motor stationair en heeft geen kracht meer. Alleen plank gas, dan komt er weer leven in, maar hoe dan ook geen kracht. Contact aan/uit en alles werkt weer.
Als ik héél rustig gas geef met een fluwelen voetje, kan ik wel gewoon op snelheid komen, maar dat is bijna niet te doen.
De stationairsteller is vervangen, geen resultaat.
Sowieso altijd starten - lopen, koud of warm.
In z'n vrij kan ik gewoon het gaspedaal bedienen en gaat daarbij door alle toerentallen, alleen onder last dus die bok / schok.
De nokkenasverteller ratelt wel, maar dat zou niet dit effect mogen hebben, toch? En als het de gaskleppositiesensor is, dan zou ik in z'n vrij toch niet over het hele bereik keurig verloop hebben?
Ik vermoed dus inderdaad of een/meerdere penbobines of onvoldoende brandstofdruk? Of kan het nog wat anders zijn? Hoe controleer ik dat het beste?
Alvast dank!