Pagina 1 van 1

Noodloop Renault Master

Geplaatst: 15 dec 2023 11:01
door Rob te Kulve
Goede morgen,
Onze Renault Master 3.3T 2.5dci 115 uit 2006 gaat regelmatig naar de "noodloop".
Het toerental blijft dan onder de 2000 rpm, helaas geen indicatie op het dashbord en soms lost het zich vanzelf op tijdens een rit.
De eerste keer uitlezen (zonder dat de noodloop in werking was) gaf geen fouten.
Kan er een foutcode gelezen worden als de noodloop wel actief is?
Dan zal ik mijn garage voorstellen on ritten te maken met de uitlezer aangesloten.

Vriendelijke groet,
Rob te Kulve.

Re: Noodloop Renault Master

Geplaatst: 15 dec 2023 17:02
door scarface450
En heb je van deze Master een onderhoudshistoriek , wie weet zijn er bepaalde componenten die aan het einde zitten van hun latijn oid ?
ik zeg maar wat : injectoren die al -tig jaar mee gaan ? ( +- 17 jaar in jouw geval )

Re: Noodloop Renault Master

Geplaatst: 16 dec 2023 11:48
door Rob te Kulve
Wij hebben helaas geen onderhoud history van deze bus. Ook Renault garage kon geen history vinden.
Wat zou de volgende stap kunnen zijn?

Re: Noodloop Renault Master

Geplaatst: 16 dec 2023 12:12
door mission
Kan vanalles zijn natuurlijk. Ik heb een Volvo gehad die in noodloop ging zonder storing, dat bleek een brandstofdrukregelaar te zijn.

Lastige is dat het bij gebrek aan codes altijd beetje een glazenbol projectje word, lekkende slang op de turbo, brandstofdruk, maf sensor op zn einde, een temperatuursensor die barft, het kan echt vanalles zijn

Re: Noodloop Renault Master

Geplaatst: 16 dec 2023 12:19
door Rob te Kulve
Oke, dank voor het meedenken.
Zal dit ook met mijn vak garage delen.

Re: Noodloop Renault Master

Geplaatst: 16 dec 2023 12:29
door scarface450
Je kan altijd al beginnen met kijken en voelen aan bepaalde leidingen /slangen en indien mogelijk bij draaiende motor. Het moet natuurlijk wel veilig blijven!
Maar in eerste instantie begin je met alleen kijken en voelen zonder draaiende motor. Ik lees bij oudere motoren vaak dat er barstjes/scheuren ontstaan en dat dit dan meestal 1 van de oorzaken van de problemen is.

Re: Noodloop Renault Master

Geplaatst: 19 dec 2023 14:44
door Rob te Kulve
Dankjewel voor de input.
Ik constateer een scheurtje in het filterhuis van de toevoerlucht en die ga ik met 2 componenten lijm repareren. Ook zie ik redelijk wat oliesporen bij 1 van 4 injectoren na het verwijderen van het filterhuis. Of is het een gloeispiraal waar je tegen aan kijkt.