[algemeen] Bougies 4 vs 1 contactpunt
Geplaatst: 27 apr 2009 14:20
Hey mensen,
Binnenkort krijgt mijn Megane weer een beurtje en worden ook de bougies vervangen.
Graag zou ik wat meer willen weten hierover.
Toen ik de auto kreeg zaten er bougies in met dubbele elektroden (dus 2 pinnetjes voor de vonk)
De nieuwere bougies die erin zitten hebben echter maar 1 elektrode, en ik vond dit vreemd, maar de auto liep erop en volgens de automaterialenhandel werden toch echt deze bougies voorgeschreven voor mijn wagen.
Sindsdien heb ik het gevoel dat de motor wat lui is geworden. Kan dat door de bougies komen?
Nu ben ik wat rond aan het lezen op internet, en ik hoor positieve geluiden over een bosch super 4. (en die schijnen tevens ook niet zo duur te zijn)
De bougies die er nu inzitten zijn overigens van NGK.
Is het echt zo dat een auto op bepaalde bougies iets zuiniger/rustiger loopt?
Graag hierover even uw meningen...
Binnenkort krijgt mijn Megane weer een beurtje en worden ook de bougies vervangen.
Graag zou ik wat meer willen weten hierover.
Toen ik de auto kreeg zaten er bougies in met dubbele elektroden (dus 2 pinnetjes voor de vonk)
De nieuwere bougies die erin zitten hebben echter maar 1 elektrode, en ik vond dit vreemd, maar de auto liep erop en volgens de automaterialenhandel werden toch echt deze bougies voorgeschreven voor mijn wagen.
Sindsdien heb ik het gevoel dat de motor wat lui is geworden. Kan dat door de bougies komen?
Nu ben ik wat rond aan het lezen op internet, en ik hoor positieve geluiden over een bosch super 4. (en die schijnen tevens ook niet zo duur te zijn)
De bougies die er nu inzitten zijn overigens van NGK.
Is het echt zo dat een auto op bepaalde bougies iets zuiniger/rustiger loopt?
Graag hierover even uw meningen...