R5: schokbreker of wat anders
Geplaatst: 03 aug 2012 08:41
Hallo,
Ik heb een R5 Laureate uit 1985 met 130000 op de teller, een van de laatste van de eerste serie. Ik reed vorige week met drie personen in de auto wat normaal nooit een probleem is geweest totdat ik ineens een klein knalletje hoorde toen ik over een hobbeltje heen reed. Dat werd gevolgd door een brandend rubber lucht en een krakend geluid telkens als ik een nam. Auto stilgezet en de achterband leek aan te lopen doordat ie aan de rechter achterkant gewoon te laag lag.
Hij staat inmiddels opgekrikt en heb de schokbreker verwijderd. Ik heb de schokbreker getest en dat voelt wel normaal, schuift langzaam weer uit. verder zit er geloof ik voldoende weerstand in de achterbrug. Alhoewel er wel wat reost zit op de auto lijkt dat hier wel mee te vallen en lijkt geen van de ophang - of bevestingspunten aangestast te zijn.
Zou het dan gewoon de schokbreker zijn die aan vervanging toe is? Als dit inderdaad het geval is, moet ik ze dan allebei vervangen?
Ik heb een R5 Laureate uit 1985 met 130000 op de teller, een van de laatste van de eerste serie. Ik reed vorige week met drie personen in de auto wat normaal nooit een probleem is geweest totdat ik ineens een klein knalletje hoorde toen ik over een hobbeltje heen reed. Dat werd gevolgd door een brandend rubber lucht en een krakend geluid telkens als ik een nam. Auto stilgezet en de achterband leek aan te lopen doordat ie aan de rechter achterkant gewoon te laag lag.
Hij staat inmiddels opgekrikt en heb de schokbreker verwijderd. Ik heb de schokbreker getest en dat voelt wel normaal, schuift langzaam weer uit. verder zit er geloof ik voldoende weerstand in de achterbrug. Alhoewel er wel wat reost zit op de auto lijkt dat hier wel mee te vallen en lijkt geen van de ophang - of bevestingspunten aangestast te zijn.
Zou het dan gewoon de schokbreker zijn die aan vervanging toe is? Als dit inderdaad het geval is, moet ik ze dan allebei vervangen?