Pagina 1 van 1

Renault Megane Classic - schakelt slecht naar z'n 2

Geplaatst: 20 aug 2013 13:53
door Rudi
Model/uitvoering :Classic (sedan)
Bouwjaar :1997
Brandstof :benzine

Hallo allen,

mijn Renault Megane Classic (sedan) schakelt best vaak slecht naar z'n 2. Vooral vanuit z'n 1 naar 2 gaat vaak moeilijk, maar ook terugschakelen naar z'n 2 gaat lastig vanuit 3. Ook heb ik wel eens problemen terug te schakelen naar 1 en 3 van uit z'n 2. Het lijkt er dus op dat het allemaal een beetje om die 2e versnelling circuleert.

Ik heb gehoord dat het in de winter allemaal moeilijker gaat met schakelen, weet niet of dit klopt, maar zou graag dus op tijd zijn met het fixen van dit probleem.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, het olievatje voor de schakelbak staat nog goed op peil iig.

P.S. Misschien niet het juiste forum maar mijn airbag lampje brand constant weet iemand wat dat betekent?

Alvast bedankt en groeten -R

Re: Renault Megane Classic - schakelt slecht naar z'n 2

Geplaatst: 20 aug 2013 17:47
door mechanic
Tap de bakolie af en kijk of er gruis in zit. Zo niet, dan evt nieuwe olie erin samen met 0.5L ATF olie. Er is geen apart vaatje voor, de olie zit echt in de bak zelf. Zit voorop de bak een plug, peil is oke als het er tijdens het vullen uit de vulplug stroomt. Dus tot net onder het randje.

Probeer eens wat te rommelen met de stekker onder de voorstoelen voor je airbag probleem.

Re: Renault Megane Classic - schakelt slecht naar z'n 2

Geplaatst: 21 aug 2013 17:58
door Rudi
Hallo mechanic,

bedankt voor je reactie. Vandaag ook nog even langs de garage geweest, zij vermoeden dat mogelijk de versnellingsbak er binnenkort mee op kan houden of de koppelingsplaten moeten gesteld worden. Dit hele gebeuren kan nog best wat kosten als ik het moet laten repareren.

Zelf totaal geen klusser wat auto's betreft maar zal eens kijken wat ik kan doen met die olie. Misschien dat die idd wat vuil is.

Re: Renault Megane Classic - schakelt slecht naar z'n 2

Geplaatst: 21 aug 2013 18:50
door mechanic
De bak zou best op zn eind kunnen lopen maar dat is nu wat voorbarig om al te roepen.
Olie versersen en wat atf toevoegen kost ook wat geld, maar het is natuurlijk voordeliger dan een andere bak.
Over de koppeling afstellen, dat lijkt me niet nodig. Dan zou je geen enkele versnelling goed in kunnen schakelen.