Pagina 1 van 1

Ashoes vervangen en stuurbekrachtiching zwaar een kant op

Geplaatst: 11 mar 2016 13:31
door Boemisho
Renault kangoo
2003
1.9 Dci

Iemand enig idee of de homokineet eenvoudig verwijderd an worden om de ashoes te plaatsen.
Ik weet dat hij er overheen getrokken kan worden met een ashoesspreider echter is er ook een hoes die niet van rubber is.
Deze kan niet gespreid worden,waarom deze plaatsen? omdat vlgs zeggen dit de originele van renault is en omdat het rubberen exemplaar dat ik er 2jaar geleden opgezet heb al verrot is.


Daarnaast een vreemd probleem met de stuurbekrachtiching,bij koude start stuurt deze erg zwaar naar rechts(alsof hij uit staat) en normaal naar links,als de boel"warm" is stuurt alles weer normaal.....tot de volgende dag dan begint alles op nieuw.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen.

Mvg Michael

Re: Ashoes vervangen en stuurbekrachtiching zwaar een kant o

Geplaatst: 11 mar 2016 20:31
door kaleido 1
Ashoes verhaal , ? fuseekogel en stuurkogel los nemen dan kan de aandrijfas uit de naaf , er is een speciale trekker om de homokineet van de as af te krijgen , als je hem er probeert af te slaan onder de auto , schiet de binnenste tripod meestal uit elkaar , kom je pas achter als de boel weer in elkaar zit.
Er zit een borgklip/veer op het uiteinde van de spiebaan die de homokineet borgt.

Stuurbekrachtiging , ververs de olie eens , kan soms wonderen verrichten , tenzij je al electrische stuurbekrachtiging hebt.
dan zou ik hem eens uit laten lezen.

Re: Ashoes vervangen en stuurbekrachtiching zwaar een kant o

Geplaatst: 11 mar 2016 20:49
door mechanic
De electrische bekrachtigingspomp werkt ook met olie. Bij problemen is de pomp vaak de oorzaak.

Re: Ashoes vervangen en stuurbekrachtiching zwaar een kant o

Geplaatst: 21 mar 2016 12:06
door de mon
@kaleido 1 , die trekker wil ik dan wel eens zien. En idd ,die ashoes die uitrekt via trechter zijn zo sterk niet.
Bij de gewone mof moet ik de binnenste tripode demonteren om bij de mof te geraken van wielzijde. En ik merk de plaats hoe het ineen stak. (Bang voor trillingen)
Als het nog een pomp is via de riemen zou ik eens kijken of je trillingsdemper poelie niet slipt. De olie is dik en veel stroom gaat dan naar accu en het nagloeien bij de 1° start v/d dag. Of evtl de elektro/hydropomp krijgt te weinig stroom of max spanning voor druk te maken.
Let wel of de massakabel goed is.

Re: Ashoes vervangen en stuurbekrachtiching zwaar een kant o

Geplaatst: 21 mar 2016 19:36
door kaleido 1
Die trekker wordt door diverse merken geleverd , google maar eens de mon

Re: Ashoes vervangen en stuurbekrachtiching zwaar een kant o

Geplaatst: 09 apr 2016 15:06
door Boemisho
Voor de ashoes toch maar weer voor de "zachte"uitvoering gekozen aangezien ik het risico niet durfde te nemen de homokineet te beschadigen. De stuurbekrachtiging is electrisch en als hij warm is stuurt het prima. de auto dus maar "warm"laten keuren voor de apk ;-)
Tevens gelijk beide tussenaslagers vervangen om door de keuring te komen.