Pagina 1 van 1
Tunen Laguna coupé 2.0t
Geplaatst: 26 jun 2020 21:32
door Krocustoms
Goeiedag forum lezers
Een vraagje : ik ben de trotse eigenaar van een Renault Laguna coupé uit 2009 2.0 t stage 1 gechipt 197 pk & 308nm aan koppel.
Nu wil ik een van de eerste Laguna coupé rs maken en het blok opkrikken naar 250/270 pk met down pipe en stage 2 software.
Ik vraag me af of ik dan ook iets aan de versnellingsbak moet doen, natuurlijk komt daar ook meer druk op te staan en meer belasting als je flink doortrapt. Is er een software beschikbaar voor zo’n versnellingsbak (6-traps automaat ). Is het handig om de v-bak bijvoorbeeld Voor de tuning te laten spoelen ?
Staat nu 130000km op de teller afgelopen november groot onderhoudt gehad.
Hopelijk kan iemand mij een stukje wijzer maken.
Alvast bedankt

Re: Tunen Laguna coupé 2.0t
Geplaatst: 27 jun 2020 00:14
door GTMart
Ook welkom.
Heel plan en ik zou er bij die km stand niet aan beginnen. Neem aan dat het van oorsprong een 170pk is.
Zoek een mooie coupe met 3,5V6... dan hoef je niets te doen en heb je een dijk van een auto met mooie sound en 4ws.
mijn idee;-)
Re: Tunen Laguna coupé 2.0t
Geplaatst: 27 jun 2020 16:34
door Krocustoms
Dankje voor je reactie gtmart
Dat is zeker waar mooie auto wel met die V6 ! Alleen is de wegenbelasting ook wel veel duurder Dacht ik
Blok wat ik nu heb is natuurlijk hetzelfde als megane rs alleen gedowntuned
Ik hou me opties open ! Nogmaals bedankt
Re: Tunen Laguna coupé 2.0t
Geplaatst: 28 jun 2020 01:17
door GTMart
[mention]Krocustoms[/mention]
Die wegenbelasting zal iets zijn maar niet heel veel. Mijn visie is dat je de 170 pk versie nu hebt opgeschroefd naar iets van 190 PK.
Je neemt aan dat het blok hetzelfde is als die van de RS, in de basis misschien wel maar er is veel aangepast waardoor deze minder vermogen heeft.
Als je alles wilt aanpassen lijkt t mij te kostbaar. Volgend probleem wat je krijgt, althans ik had met mijn 2.0 T GT4WS standaard 205 is dat de remmerij niet past bij de auto. Op de teller reed dat ding 260 km/u en de remmerij is zo weg kan ik je zeggen. eerste setje remmen plus schijven met dit soort snelheden op de duitse AB kon Renault vervangen na 5000 km. Dat hebben ze drie keer gedaan en ik die laatste twee keer, auto verkocht met 50k op de klok. Denk dat je tevreden moet zijn met hetgeen je nu hebt, wil je meer koop een V6 of een RS. Die hebben beide aangepaste remmerij, waarvan de RS de beste remmerij. Credo van het verhaal actie is reactie, je blijft dan aanpassen tot t stuk gaat... zonde centen denk ik dan.
volg wel en ben benieuwd wat je gaat doen;-)
Re: Tunen Laguna coupé 2.0t
Geplaatst: 28 jun 2020 02:23
door Krocustoms
Jaa precies heb je wel gelijk in !
Ik kijk nog even aan wat ik doe stel ik kan wat goedkoper aan de remmerij komen van een rs dan is dat een optie om te overwegen. En actie reactie heb je zeker gelijk in
Tis gelukkig ook nie zo dat ik altijd 260 wil gaan rijden maar snap verder wel wat je bedoelt

Re: Tunen Laguna coupé 2.0t
Geplaatst: 01 jul 2020 16:48
door Pleiades
Het motorblok kan makkelijk meer vermogen aan. Het probleem is dat je versnellingsbak maar tot 330 Nm kan hebben. (AJ0 Jatco JF613E)
Re: Tunen Laguna coupé 2.0t
Geplaatst: 02 jul 2020 00:15
door Krocustoms
Jaa precies daar was ik al bang voor. Enige idee hoe dit bijvoorbeeld software matig opgelost kan worden? of dat natuurlijk waar het meest logische lijkt uit je Reactie het hardwarematige opgelost moet worden