Continentals met fabrieksfout?
Geplaatst: 19 apr 2015 23:32
Mijn Espace heeft nu 17.000 km. Profiel van de banden nog niet half weg versleten. Deze week merkte ik aan de voorbanden allemaal kleine zijdelings scheurtjes. Rechts een stuk of twintig, links een vijftal. Heb zoiets nog nooit gezien. Is iets wat je zou verwachten bij oude banden, maar de dot code zegt dat de banden van 2014 zijn. Zijn uiteraard nog de eerste banden sinds hij nieuw is.
Dus mail met foto's naar Conti gestuurd. Twee dagen later stond de expert aan de deur. Die had zoiets ook nog nooit gezien. Bij verdere controle bleek dat er twee uitstulpingen op het loopvlak recht zaten. Begint hij direct dat ik wellicht een noodstop zou gedaan hebben. Ten eerste heb ik nooit een noodstop moeten doen, ten tweede heb ik nog nooit geweten dat een wagen met ABS hierdoor de banden zou stuk rijden.
Besluit:... Conti trekt het laken naar zich toe. Ik moet zo snel mogelijk 2 nieuwe banden kopen en de oude worden door Conti opgehaald voor onderzoek. Bij eventueel technische fout in de constructie krijg ik een vergoeding in verhouding van het restprofiel. Montage en balanceren komen ze niet in tussen, dat moet de garage maar betalen. Die zullen lachen als ik dat zeg vermoed ik.
Ben niet zo blij met de gang van zaken. Als Conti zegt dat er geen technisch probleem is met die banden, hoe kan ik dan een tegenexpertise laten uitvoeren? Uit principe alleen al, zal ik dat in zo'n geval laten doen. Mag me geld kosten, maar zo behandel je de klanten niet vind ik.
Mooier had geweest, mijnheer, we monteren twee nieuwe banden en doen onderzoek naar uw banden en nadien krijgt u een faktuur in verhouding tot het restprofiel.
Nooit hebben die banden een noodstop meegemaakt, een stoeprand geraakt, in een put gereden of wat weet ik veel. Dit is zeer duidelijk een fout in het mengsel.
Heb ze wel een verklaring laten schrijven dat er geen gevaar bestaat op klapband. Moet deze week nl nog enkele grote verplaatsingen doen. Persoonlijk vind ik dat, gezien de band, ze hiermee toch wel risico nemen. Ik durf niet sneller meer dan 12O nu.
Dus mail met foto's naar Conti gestuurd. Twee dagen later stond de expert aan de deur. Die had zoiets ook nog nooit gezien. Bij verdere controle bleek dat er twee uitstulpingen op het loopvlak recht zaten. Begint hij direct dat ik wellicht een noodstop zou gedaan hebben. Ten eerste heb ik nooit een noodstop moeten doen, ten tweede heb ik nog nooit geweten dat een wagen met ABS hierdoor de banden zou stuk rijden.
Besluit:... Conti trekt het laken naar zich toe. Ik moet zo snel mogelijk 2 nieuwe banden kopen en de oude worden door Conti opgehaald voor onderzoek. Bij eventueel technische fout in de constructie krijg ik een vergoeding in verhouding van het restprofiel. Montage en balanceren komen ze niet in tussen, dat moet de garage maar betalen. Die zullen lachen als ik dat zeg vermoed ik.
Ben niet zo blij met de gang van zaken. Als Conti zegt dat er geen technisch probleem is met die banden, hoe kan ik dan een tegenexpertise laten uitvoeren? Uit principe alleen al, zal ik dat in zo'n geval laten doen. Mag me geld kosten, maar zo behandel je de klanten niet vind ik.
Mooier had geweest, mijnheer, we monteren twee nieuwe banden en doen onderzoek naar uw banden en nadien krijgt u een faktuur in verhouding tot het restprofiel.
Nooit hebben die banden een noodstop meegemaakt, een stoeprand geraakt, in een put gereden of wat weet ik veel. Dit is zeer duidelijk een fout in het mengsel.
Heb ze wel een verklaring laten schrijven dat er geen gevaar bestaat op klapband. Moet deze week nl nog enkele grote verplaatsingen doen. Persoonlijk vind ik dat, gezien de band, ze hiermee toch wel risico nemen. Ik durf niet sneller meer dan 12O nu.