Stuurbekrachtiging lekkende sensor? 2.0 Scenic 1 ph 2 2003
Geplaatst: 09 jul 2021 21:22
Hoi,
Al enige tijd drupt mijn auto, ik verdacht de uitgaande as van de versnellingsbak maar dat bleek onjuist, ook al zweet die wel lekker om de as
Vandaag de multiriem vervangen en al kijkend zag ik dat er akelig weinig - te weinig - vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging zat. Aha! Dat verklaarde ook het gieren bij sturen de afgelopen dag. Ik dacht dat het de multiriem was... die was ook aan zijn eind na 4 jaar al.
Verdere inspectie leerde mij dat er veel drabbige oliezooi op de drukschakelaar van de stuurbekrachtiging zat. En dat is precies de plek waar ik de vlekken op de oprit zie. Schoongemaakt, en toen was het droog. Na een ritje door de wijk met veel bochten, rotondes enzovoorts de auto weer geparkeerd. En ja hoor: de onderkant van de aansluiting van de sensor is zeikend nat. Die had ik al een tikje aangedraaid voordat ik ging rijden.
Mijn vraag: kan ik die er zomaar afhalen voor inspectie (Haynes werkplaatshandboek zegt van wel)? Het systeem zit immers vol olie en de sensor zit op een lagere plaats. Dan spuit het er toch uit? Of is verwijderen en vlot “je vinger in de dijk stoppen” ook mogelijk?
Ik zoek een (tijdelijke) oplossing om dit euvel te omzeilen, de auto gaat (helaas!!!) over iets minder dan 3 maanden de deur uit.
Zou schoonmaken en opnieuw plaatsen het lekken kunnen oplossen, of is de sensor behuizing zelf wellicht lek en moet ik een nieuwe erop zetten? De lekkerij is bij de pijl. De stekker kant is droog. Dankjulliewel voor het meedenken!
Al enige tijd drupt mijn auto, ik verdacht de uitgaande as van de versnellingsbak maar dat bleek onjuist, ook al zweet die wel lekker om de as
Vandaag de multiriem vervangen en al kijkend zag ik dat er akelig weinig - te weinig - vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging zat. Aha! Dat verklaarde ook het gieren bij sturen de afgelopen dag. Ik dacht dat het de multiriem was... die was ook aan zijn eind na 4 jaar al.
Verdere inspectie leerde mij dat er veel drabbige oliezooi op de drukschakelaar van de stuurbekrachtiging zat. En dat is precies de plek waar ik de vlekken op de oprit zie. Schoongemaakt, en toen was het droog. Na een ritje door de wijk met veel bochten, rotondes enzovoorts de auto weer geparkeerd. En ja hoor: de onderkant van de aansluiting van de sensor is zeikend nat. Die had ik al een tikje aangedraaid voordat ik ging rijden.
Mijn vraag: kan ik die er zomaar afhalen voor inspectie (Haynes werkplaatshandboek zegt van wel)? Het systeem zit immers vol olie en de sensor zit op een lagere plaats. Dan spuit het er toch uit? Of is verwijderen en vlot “je vinger in de dijk stoppen” ook mogelijk?
Ik zoek een (tijdelijke) oplossing om dit euvel te omzeilen, de auto gaat (helaas!!!) over iets minder dan 3 maanden de deur uit.
Zou schoonmaken en opnieuw plaatsen het lekken kunnen oplossen, of is de sensor behuizing zelf wellicht lek en moet ik een nieuwe erop zetten? De lekkerij is bij de pijl. De stekker kant is droog. Dankjulliewel voor het meedenken!