melding ''Storing opladen accu" Megane 2009 TCE benzine
Geplaatst: 12 dec 2013 21:10
Megane 2009 TCE benzine
Deze auto heb ik 2de hands januari 2013 gekocht bij een officiele Renault dealer. Na een maand kreeg ik de melding ''Storing opladen accu" op het dashboard te zien.
Daarmee naar de garage geweest en ze hebben de accu vervangen. Daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Tot het een maand geleden kouder begon te worden en dan bedoel ik onder de +5 graden.
De melding is niet constant. Soms een paar keer een kleine piep en dan nergens meer last van voor die rit. Een week geleden brande die continue op de heenreis naar mijn werk. Voor mijn werk zit ik op de heenreis tussen de 45 en 60 minuten in de auto en is 40 km.
De storing treed in de ochtend op en heel soms in de avond als ik naar huis ga, misschien 2x meegemaakt.
Vorige week naar de garage geweest, waar ik hem heb gekocht, voor de winterbanden en ze gingen kijken naar de storing.
Ze vertelde me dat er een bekend probleem was waarbij de storing op het dashboard verscheen. Dit zou niet voor mijn auto gelden. Het probleem zou de dynamo zijn. Deze hebben ze doorgemeten en zou niet goed zijn. Er staat nu een afsrpaak voor 23 december om deze te vervangen.
Mijn vader heeft er gisteravond een multimeter via de sigaretten aansteker gekoppeld. Hij gaf 13.40 volt aan (auto aan). Ook de rit naar huis bleef constant op 13.40 volt.
Deze ochtend was het een ware up en down van de voltage. Waarbij die van 14.60 naar de 11.90 schommelt en dat gaat dan heel snel telkens heen en weer. Hij blijft geen seconde op hetzelfde staan. Op dat moment reed ik in de auto.
Ben even stil gaan staan en toen kwam die onder de 11.80 volt, daarbij kreeg ik de storingsmelding op het dashboard. Blijkbaar is 11.80 de trigger voor de melding, paar keer getest.
Heb hier ook een filmpje van gemaakt op de telefoon. Zal dat eens laten zien aan de garage de 23ste en kijken of ze het herkennen.
Moet zeggen dat als de voltage zo heen en weer gaat ik helemaal niks aan de auto merk. Alles werkt normaal.
Vanavond naar huis was het weer netjes 13.40 volt.
Kan er op uit maken dat de auto alleen in de ochtend een probleem heeft en dan ook alleen bij koud weer.
Zou dit met de dynamo te maken kunnen hebben?
Deze auto heb ik 2de hands januari 2013 gekocht bij een officiele Renault dealer. Na een maand kreeg ik de melding ''Storing opladen accu" op het dashboard te zien.
Daarmee naar de garage geweest en ze hebben de accu vervangen. Daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Tot het een maand geleden kouder begon te worden en dan bedoel ik onder de +5 graden.
De melding is niet constant. Soms een paar keer een kleine piep en dan nergens meer last van voor die rit. Een week geleden brande die continue op de heenreis naar mijn werk. Voor mijn werk zit ik op de heenreis tussen de 45 en 60 minuten in de auto en is 40 km.
De storing treed in de ochtend op en heel soms in de avond als ik naar huis ga, misschien 2x meegemaakt.
Vorige week naar de garage geweest, waar ik hem heb gekocht, voor de winterbanden en ze gingen kijken naar de storing.
Ze vertelde me dat er een bekend probleem was waarbij de storing op het dashboard verscheen. Dit zou niet voor mijn auto gelden. Het probleem zou de dynamo zijn. Deze hebben ze doorgemeten en zou niet goed zijn. Er staat nu een afsrpaak voor 23 december om deze te vervangen.
Mijn vader heeft er gisteravond een multimeter via de sigaretten aansteker gekoppeld. Hij gaf 13.40 volt aan (auto aan). Ook de rit naar huis bleef constant op 13.40 volt.
Deze ochtend was het een ware up en down van de voltage. Waarbij die van 14.60 naar de 11.90 schommelt en dat gaat dan heel snel telkens heen en weer. Hij blijft geen seconde op hetzelfde staan. Op dat moment reed ik in de auto.
Ben even stil gaan staan en toen kwam die onder de 11.80 volt, daarbij kreeg ik de storingsmelding op het dashboard. Blijkbaar is 11.80 de trigger voor de melding, paar keer getest.
Heb hier ook een filmpje van gemaakt op de telefoon. Zal dat eens laten zien aan de garage de 23ste en kijken of ze het herkennen.
Moet zeggen dat als de voltage zo heen en weer gaat ik helemaal niks aan de auto merk. Alles werkt normaal.
Vanavond naar huis was het weer netjes 13.40 volt.
Kan er op uit maken dat de auto alleen in de ochtend een probleem heeft en dan ook alleen bij koud weer.
Zou dit met de dynamo te maken kunnen hebben?