Pagina 1 van 1
[Algemeen] Hoe en wat over het instrumentenpaneel(revisie)
Geplaatst: 17 aug 2015 19:03
door WillemS
Ben een tijd geleden bij ACTronics geweest voor een workshop.
Inmiddels zijn zij een van de grotere revisiebedrijven in Europa geworden, alleen toegankelijk voor de profesionelen.
Hier een linkje specifiek over de problemen met het instrumentenpaneel van de Scenic II
http://www.actronics.eu/instrumentenclusterscenic/
Je leert er toch weer wat van.
mvg WillemS
Re: [Algemeen] Hoe en wat over het instrumentenpaneel(revisie)
Geplaatst: 17 aug 2015 20:55
door Manu
Ongetwijfeld indrukwekkend en leerrijk wat die jongens bij ACTronics doen maar dat roept toch enkele vragen op , niet ?
Waar zitten wij nu met die vooruitgang ?
Zitten wij met z'n allen nog in een overgangsperiode van analoog naar digitaal of zit daar alleen nog de auto-industrie ?
Of zit Renault daar nog helemaal alleen ?
Recent zat ik nog in een nieuwe Mercedes én in een nieuwe Audi . Die hebben ook wel kwaaltjes maar niet van dien aard .
Is het dan enkel een prijskwestie ?
(Onlangs gaf de toerenteller van m'n 1967 Alfa Romeo er de brui aan .
Ik ben horlogemaker dus strip ik die even . Ik haal de sleet uit de draaiende
delen , maak het geheel netjes in een ultrasoon bad en geef verse olie en vet waar nodig . Die teller werkt weer perfect en is weer goed voor de volgende 50 jaar .)
Dergelijke revisies worden in de toekomst onmogelijk , tenzij door heel
gespecialiseerde bedrijven zoals ACTronics die daar op de dag van vandaag wondermooi op inspelen .
Chapeau !
Halen de auto's van heden ooit het statuut van Old-Timer ?
Of ben ik oud aan het worden ?

Re: [Algemeen] Hoe en wat over het instrumentenpaneel(revisie)
Geplaatst: 18 aug 2015 08:43
door mechanic
Andere merken hebben andere problemen. Bij veel van dit soort bedrijven hangen foto's van de instrumentenpanelen die vaak sneuvelen.
Soms is alleen de print van het controle lampje defect,of een airbagmelding terwijl alles goed werkt.
Bij bmw/audi vaak het lcd scherm defect etc..
Re: [Algemeen] Hoe en wat over het instrumentenpaneel(revisie)
Geplaatst: 18 aug 2015 10:03
door WillemS
Om jullie een hart onder de riem te steken.
Mercedes heeft dezelfde spanningsregelaar/stabilisator onder het dashbord zitten als Renault, en dus ook dezelfde problemen.
Verder heeft Merc. ook een wijzerplaatring(VDO) bestaande uit 4 verschillende soorten kunststof. Door een verschillend uitzettings gedrag bij temperatuurschomelingen breken die ringen in stukjes. ACTronics heeft enkele duizenden ringen laten maken in China van 1 soort plastic en lost daar de problemen mee op. Autofabrikanten testen hun wagens en na goedkeuring wordt er verder niks meer veranderd, tenzij er hele grote, lees veiligheidszaken gaan spelen.
Ieder merk heeft zo zijn problemen.
En nog steeds geldt, hoe meer er op zit hoe meer er kapot kan raken.
Ik kan er uren over vertellen, maar houd het hierbij.
mvg WillemS
Re: [Algemeen] Hoe en wat over het instrumentenpaneel(revisie)
Geplaatst: 18 aug 2015 11:09
door mechanic
Voor dit soort bedrijven is het eerst zoeken naar een goede oplossing. Vanaf dan is het een koud kunste als je precies weet wat je doet. Ik weet ook niet hoe het werkt..
Maar pas een probleem met een tellerklok van een v70,kon er om 15h mee langs komen en na 30min wachten was het verholpen. Die kwamen daar ook geregeld binnen en dan is het snel klaar. Niet wetende hoeveel uur ze bij de eerste hebben moeten zoeken.
Re: [Algemeen] Hoe en wat over het instrumentenpaneel(revisie)
Geplaatst: 18 aug 2015 11:21
door WillemS
http://www.actronics.eu/
Ze zijn sinds ik er geweest ben voor een workshop heel erg gegroeid.
Leuk om te zien hoe dat er aan toegaat.
Ze hebben het eerste test buro/kast er nog staan, gewoon een tafeltje met een kist met elktronica erop, zelf gemaakt.
Weet niet of ze nog bezoekers toelaten.
mvg WillemS