Renault Clio start niet naar motor omleggen.
Geplaatst: 26 feb 2017 09:05
Goedemorgen,
Zal mijzelf even voorstellen, ik ben Sjors uit omgeving Nijmegen en ben 20 jaar oud, en zit met het volgende probleem.: Ik had een Renault Clio type2 phase1 uit 1998 1.4 8v E7J, en deze was afgekeurd op teveel punten dat het nog de moeite waard was, motorisch had ik al veel gedaan waaronder koppakking, distributie ETC. Nadat deze afgekeurd was zag ik precies hetzelfde model staan uit 1999 dus een jaartje jonger met de zelfde motorcode maar toch net een iets andere draadboom, in de eerste instantie dacht ik dat dat wel te regelen was en zo gezegd zo gedaan, de aankoop gemaakt en het wagentje stond voor de deur, eenmaal begonnen had ik al vrij snel door dat de bedrading met het oude blok mee moest verhuizen, dit kon ik vervolgens zonder problemen allemaal met elkaar uitwisselen.De stuurpomp moest ook overgeschroefd worden. Vervolgens moest ik het vlotter en brandstofpomp overzetten omdat de '99 Clio geen aparte retourleiding heeft. Alles eenmaal test klaar om te starten. Contact erop brandstofpomp aan en starten, maar hij slaat niet aan, het voorgloei lampje en meen motorstoring knipperen gelijk, lampje van startonderbreking gaat met originele '99 sleutel uit, ook als ik de '98 sleutel niet eens erbij houd. Nu las ik ergens dat de 1999 tot 2003 de zelfde sleutel met immobilizer is, zou dit dan de reden zijn dat ik hem niet kan starten? Moet ik dan de leesring van mn oude auto erinzetten en wat eventueel nog meer? Oude sleutel heb ik al erbij proberen te houden maar als dit een totaal ander systeem is gaat het natuurlijk nooit met deze boordcomputer samen werken.. Ik hoor graag van de mensen die mij hier meer overkunnen vertellen want loop momenteel zelf even tegen een dood eind aan.. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, Sjors H
Zal mijzelf even voorstellen, ik ben Sjors uit omgeving Nijmegen en ben 20 jaar oud, en zit met het volgende probleem.: Ik had een Renault Clio type2 phase1 uit 1998 1.4 8v E7J, en deze was afgekeurd op teveel punten dat het nog de moeite waard was, motorisch had ik al veel gedaan waaronder koppakking, distributie ETC. Nadat deze afgekeurd was zag ik precies hetzelfde model staan uit 1999 dus een jaartje jonger met de zelfde motorcode maar toch net een iets andere draadboom, in de eerste instantie dacht ik dat dat wel te regelen was en zo gezegd zo gedaan, de aankoop gemaakt en het wagentje stond voor de deur, eenmaal begonnen had ik al vrij snel door dat de bedrading met het oude blok mee moest verhuizen, dit kon ik vervolgens zonder problemen allemaal met elkaar uitwisselen.De stuurpomp moest ook overgeschroefd worden. Vervolgens moest ik het vlotter en brandstofpomp overzetten omdat de '99 Clio geen aparte retourleiding heeft. Alles eenmaal test klaar om te starten. Contact erop brandstofpomp aan en starten, maar hij slaat niet aan, het voorgloei lampje en meen motorstoring knipperen gelijk, lampje van startonderbreking gaat met originele '99 sleutel uit, ook als ik de '98 sleutel niet eens erbij houd. Nu las ik ergens dat de 1999 tot 2003 de zelfde sleutel met immobilizer is, zou dit dan de reden zijn dat ik hem niet kan starten? Moet ik dan de leesring van mn oude auto erinzetten en wat eventueel nog meer? Oude sleutel heb ik al erbij proberen te houden maar als dit een totaal ander systeem is gaat het natuurlijk nooit met deze boordcomputer samen werken.. Ik hoor graag van de mensen die mij hier meer overkunnen vertellen want loop momenteel zelf even tegen een dood eind aan.. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, Sjors H