geenvonk clio 2 2004
Geplaatst: 02 sep 2020 10:17
goedemorgen allen,
ik ben in het bezit van een Clio II uit 2004, 1.4 16v BB0P K4J710 motor en een JB1 versnellingsbak.
echter sinds twee dagen heb ik een probleem.
Het begon meteen slechte accu ( auto wilde niet meer starten ende symptomen gaven aan dat de accu slecht was ) ik heb en andere accu gehaald en geplaatst maar nu wil de motor niet meer aanslaan. de startmotor draait, er komt brandstof in de cylinders maar krijg geen vonk.
er zijn al diverse nieuwe massapunten gemaakt en de bestaande schoongemaakt
Al doorgemeten:
TDC sensor deze moet tussen de 200-270 Ohm zitten die van mij is 240 Ohm
Penbobines: deze doorgemeten en zijn volgens de eisen.
koelvloeistof sensor: doorgemeten en goed bevonden
bedrading van tdc naar computer doorgemeten
massapunten nagelopen
afgelopen jaar de volgende problemen gehad:
massa probleem waardoor de injectiecomputer geen contact had met de boordcomputer ergo startonderbreker actief
lager waterpomp defect dus nieuwe distributieriem, looprollen, spanrollen en multiriem bij 184dkm nu 196dkm opteller
cruisecontrol stuurwielbediening defect, kabel van de schakelaars in stuur defect (gefixed, nieuwe draden aangelegd)
wie heeft er nog een idee
ik ga straks nog doormeten: kabelboom bobines- brandstof relais - computer
ik ben in het bezit van een Clio II uit 2004, 1.4 16v BB0P K4J710 motor en een JB1 versnellingsbak.
echter sinds twee dagen heb ik een probleem.
Het begon meteen slechte accu ( auto wilde niet meer starten ende symptomen gaven aan dat de accu slecht was ) ik heb en andere accu gehaald en geplaatst maar nu wil de motor niet meer aanslaan. de startmotor draait, er komt brandstof in de cylinders maar krijg geen vonk.
er zijn al diverse nieuwe massapunten gemaakt en de bestaande schoongemaakt
Al doorgemeten:
TDC sensor deze moet tussen de 200-270 Ohm zitten die van mij is 240 Ohm
Penbobines: deze doorgemeten en zijn volgens de eisen.
koelvloeistof sensor: doorgemeten en goed bevonden
bedrading van tdc naar computer doorgemeten
massapunten nagelopen
afgelopen jaar de volgende problemen gehad:
massa probleem waardoor de injectiecomputer geen contact had met de boordcomputer ergo startonderbreker actief
lager waterpomp defect dus nieuwe distributieriem, looprollen, spanrollen en multiriem bij 184dkm nu 196dkm opteller
cruisecontrol stuurwielbediening defect, kabel van de schakelaars in stuur defect (gefixed, nieuwe draden aangelegd)
wie heeft er nog een idee
ik ga straks nog doormeten: kabelboom bobines- brandstof relais - computer