Startblokkering Clio GT keyless probleem
Geplaatst: 02 jan 2022 19:14
Goede avond leden!
Normaliter niet zo'n Renault rijder, maar dit karretje bevalt beter dan verwacht.
Nou zit ik met het volgende:
Ik heb een Renault Clio GT uit 2010 met Keyless Entry.
Nou heb ik de laatste paar weken zo nu en dan een start probleem.
De kaart werd niet altijd gelezen, en er kwam een melding: 'vervang kaart batterij'. Dus de batterij is vervangen. Het probleem bleef, dus de reserve kaart gepakt. Batterij nogmaals vervangen. Auto startte prima, keyless werkte weer super.
Nou heb ik zo nu en dan heel random dat de auto niet van zijn startonderbreking wilt.
Dit is voornamelijk bij koude motor, dus voordat ik naar het werk rijd. Of 's nachts, voor ik naar huis wil gaan. Dit gebeurd dus niet iedere dag.
Na enig research las ik dat de startonderbreking mogelijk moeilijk gaat doen bij een slechte kaart, of bij een slechte accu. (er is niet heel veel te vinden over dit type, vaker Clio 2)
De kaart is prima, de lezer doet ook zijn werk wanneer ik deze gebruik. Dus de accu is een mogelijk probleem.
Vandaag kwam ik aan bij mijn auto. Stond de accu op 12.08 Volt. Dus aan de lage kant.
Auto startte prima, direct weer de multimeter er aan gehad en deze gaf aan dat de laadspanning 14.9 Volt was.
Rondje met de auto gereden, laadspanning was gezakt naar 14.36/14.4 Volt.
Motor toen uitgezet en de accu spanning stond op +- 12.8 Volt, en zakte snel wat terug naar ongeveer 12.5 Volt.
Kortom: Is het mogelijk dat de accu overleden is, en dat deze nu problemen veroorzaakt voor de startonderbreking i.c.m. keyless entry?
Startmotor draaid overigens wel, maar de blokkering blijft dan rood knipperen.
Eenmaal lopend is er niets op aan te merken, er zijn geen storingen gevonden en voorheen stond de laadspanning op +- 14.3/4 Volt.
Alvast bedankt!
Normaliter niet zo'n Renault rijder, maar dit karretje bevalt beter dan verwacht.
Nou zit ik met het volgende:
Ik heb een Renault Clio GT uit 2010 met Keyless Entry.
Nou heb ik de laatste paar weken zo nu en dan een start probleem.
De kaart werd niet altijd gelezen, en er kwam een melding: 'vervang kaart batterij'. Dus de batterij is vervangen. Het probleem bleef, dus de reserve kaart gepakt. Batterij nogmaals vervangen. Auto startte prima, keyless werkte weer super.
Nou heb ik zo nu en dan heel random dat de auto niet van zijn startonderbreking wilt.
Dit is voornamelijk bij koude motor, dus voordat ik naar het werk rijd. Of 's nachts, voor ik naar huis wil gaan. Dit gebeurd dus niet iedere dag.
Na enig research las ik dat de startonderbreking mogelijk moeilijk gaat doen bij een slechte kaart, of bij een slechte accu. (er is niet heel veel te vinden over dit type, vaker Clio 2)
De kaart is prima, de lezer doet ook zijn werk wanneer ik deze gebruik. Dus de accu is een mogelijk probleem.
Vandaag kwam ik aan bij mijn auto. Stond de accu op 12.08 Volt. Dus aan de lage kant.
Auto startte prima, direct weer de multimeter er aan gehad en deze gaf aan dat de laadspanning 14.9 Volt was.
Rondje met de auto gereden, laadspanning was gezakt naar 14.36/14.4 Volt.
Motor toen uitgezet en de accu spanning stond op +- 12.8 Volt, en zakte snel wat terug naar ongeveer 12.5 Volt.
Kortom: Is het mogelijk dat de accu overleden is, en dat deze nu problemen veroorzaakt voor de startonderbreking i.c.m. keyless entry?
Startmotor draaid overigens wel, maar de blokkering blijft dan rood knipperen.
Eenmaal lopend is er niets op aan te merken, er zijn geen storingen gevonden en voorheen stond de laadspanning op +- 14.3/4 Volt.
Alvast bedankt!