Sensor rem/gas renault master
Geplaatst: 19 sep 2022 13:32
Even de volgende vraag:
Het gaat hier om een renault Master 2013, geheel invalide aangepast waar ik soms het volgende probleem heb.
In dit geval gaat het om een automaat met een extra gaspedaal links van het rempedaal. dus geheel aangepast om met linkerkant van je lichaam te kunnen rijden (dit ivm handicap aan rechterkant)
Nu zit het extra uitklapbaar gaspedaal dus links en het normale gaspedaal klappen we dan in. Nu zijn deze dus met een kabel aan elkaar verbonden. Het linker gastpedaal bedient dus eigenlijk het rechter gaspedaal.
Nu komt het wel een voor bij het los laten van het gaspedaal op link dat die net een beetje blijft hangen, (laatste centimeter) en de Renault denkt dan dat er geremd word en ook gas word gegeven. Iets wat ie niet leuk vind en dan start met een "injection fault" error en in noodstand gaat lopen. Dit gebeurd dus niet als we het originele gaspedaal gebruiken.
nu zal iedereen zeggen, check even waarom het originele gaspedaal niet helemaal mee terug gaat als zijn duo gaspedaal op links word losgelaten. tje daar hebben we natuurlijk al goed naar gekeken, kabel smeren. word eea goed terug getrokken, etc. het is mm werk vermoedelijk en kennelijk als de kabel smering iets minder is dan komt het wel eens voor.
Nu dacht ik dat eea natuurlijk word getriggert door een sensor, want de renault denkt dat gas nog iets is ingedrukt (wat niet het geval is, maar pedaal dus net niet op 0 stand staat). Iemand dit wel eens bij de hand gehad? Kan ik die hoek nog iets uithalen of moet ik het toch mechanisch gaan aanlopen (met een extra veer of zo zodat gaspedaal sterker naar 0 stand word terig getrokken)
Iedereen weer dank voor het meedenken. !
Groeten
Het gaat hier om een renault Master 2013, geheel invalide aangepast waar ik soms het volgende probleem heb.
In dit geval gaat het om een automaat met een extra gaspedaal links van het rempedaal. dus geheel aangepast om met linkerkant van je lichaam te kunnen rijden (dit ivm handicap aan rechterkant)
Nu zit het extra uitklapbaar gaspedaal dus links en het normale gaspedaal klappen we dan in. Nu zijn deze dus met een kabel aan elkaar verbonden. Het linker gastpedaal bedient dus eigenlijk het rechter gaspedaal.
Nu komt het wel een voor bij het los laten van het gaspedaal op link dat die net een beetje blijft hangen, (laatste centimeter) en de Renault denkt dan dat er geremd word en ook gas word gegeven. Iets wat ie niet leuk vind en dan start met een "injection fault" error en in noodstand gaat lopen. Dit gebeurd dus niet als we het originele gaspedaal gebruiken.
nu zal iedereen zeggen, check even waarom het originele gaspedaal niet helemaal mee terug gaat als zijn duo gaspedaal op links word losgelaten. tje daar hebben we natuurlijk al goed naar gekeken, kabel smeren. word eea goed terug getrokken, etc. het is mm werk vermoedelijk en kennelijk als de kabel smering iets minder is dan komt het wel eens voor.
Nu dacht ik dat eea natuurlijk word getriggert door een sensor, want de renault denkt dat gas nog iets is ingedrukt (wat niet het geval is, maar pedaal dus net niet op 0 stand staat). Iemand dit wel eens bij de hand gehad? Kan ik die hoek nog iets uithalen of moet ik het toch mechanisch gaan aanlopen (met een extra veer of zo zodat gaspedaal sterker naar 0 stand word terig getrokken)
Iedereen weer dank voor het meedenken. !
Groeten