Software update Modus 2008
Geplaatst: 22 jun 2026 18:12
Lang verhaal kort. Een garage heeft onderhoud uitgevoerd aan de automaat van mijn moeder. Een renault modus uit 2008. Daarbij is een oliedrukregelaar en zijn de solenoides vervangen. Dit had de oplossing moeten zijn, van de melding en het in de limb modus schieten.
Echter door omstandigheden is de garage als bedrijf geheel gestopt en is het probleem niet opgelost. De factuur zegt ook niets over een software update die naar mijn idee nog had moeten plaatsvinden. Iets met 50 naar 100Hz of andersom voor een goede werking van de solenoides.
Alleen een garage met een CAN Clip kan deze dure update zonder zekerheid uitvoeren.
Is er iemand op het forum in de buurt van Rijssen die deze update ook kan uitvoeren? Ik kom graag in contact. Het is het laatste te proberen middel. Een dure revisie van de bak, maakt de auto al total loss.
Echter door omstandigheden is de garage als bedrijf geheel gestopt en is het probleem niet opgelost. De factuur zegt ook niets over een software update die naar mijn idee nog had moeten plaatsvinden. Iets met 50 naar 100Hz of andersom voor een goede werking van de solenoides.
Alleen een garage met een CAN Clip kan deze dure update zonder zekerheid uitvoeren.
Is er iemand op het forum in de buurt van Rijssen die deze update ook kan uitvoeren? Ik kom graag in contact. Het is het laatste te proberen middel. Een dure revisie van de bak, maakt de auto al total loss.