Pagina 1 van 1

Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 07 dec 2017 10:45
door mvho.
Begin dit jaar bij Bochane Nijmegen mijn Megane gekocht, door miscommunicatie bij Bochane zelf, heeft de aflevering bijna een complete dag geduurt en ben ik tussentijds maar naar huis gereden en eind vd dag weer terug. een afstand van 50 km enkele reis en 45 minuten enkele reis. Geen nieuwe matten erin, boekje niet afgestempeld, nauwelijks een kwart gevulde tank en geen bloemetje of zo.
De auto gekocht met 12 maanden Renault Top garantie twv 755 euro.
Deze maand naar Bochane geweest voor een APK, inmiddels 18.000 km gereden,daar naar toe met de gedachte, alles wat daar gevonden wordt, kan mooi nog binnen de garantie verholpen worden. Uitslag 2 gloeibougies en een draagarm die vervangen moeten worden voor ongeveer 400 euro, want valt niet onder de TOP garantie. Na gesprek met de verkoper kreeg ik een coulance regeling, korting op de onderdelen. Nu zou ik 374 euro moeten betalen.
Offerte aangevraagd bij de Renault dealer in mijn woonplaats, en wat denk je, voor dezelfde werkzaamheden, zonder korting, 352 euro!
Bochane bedankt.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 09 jan 2018 16:05
door mvho.
Update, deze week nog een rekening gekregen voor diagnosekosten gloeibougies. 32 euro. Renaultdealer in Zaltbommel heeft deze niet berekend, was service van de zaak. Kan Bochane nog iets van leren.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 10 jan 2018 06:14
door larsdijkstra 16v
mvho. schreef:Update, deze week nog een rekening gekregen voor diagnosekosten gloeibougies. 32 euro. Renaultdealer in Zaltbommel heeft deze niet berekend, was service van de zaak. Kan Bochane nog iets van leren.
Is het nou nodig om voor zoiets “kleins” een dealer hier negatief neer te zetten...?

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 10 jan 2018 06:59
door mvho.
Als ik het zo klein vond, niet. Eenieder mag zelf bepalen wat hij klein vind. Jij dus ook. Ik dus ook. Ik vind het geen stijl dat de dealer waar je een auto koopt, minder klantvriendelijk is dan de dealer waar je 1 keer naar toe gaat. Ik vind niet dat je klantvriendelijk bent wanneer je coulancekorting geeft die niets voorsteld. Dat ben je ook niet wanneer je kosten vraagt voor iets wat een andere dealer gratis uitvoert. Dat ben je ook niet wanneer de aflevering niet volgens afspraak verloopt en daar niets mee doet.
Dat is mijn mening.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 10 jan 2018 11:40
door larsdijkstra 16v
dat een aflevering niet goed gaat is inderdaad niet goed en moet beter/anders. Maar een dealer mag zelf vragen wat hij wil, heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. Om een dealer hier "zwart" te maken voor een verschil van een paar tientjes vind ik niet netjes, sorry. Heb je dit verder nog met hen besproken?

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 10 jan 2018 12:53
door puccini
Dit is nou niet echt "zwart" maken zoals jij zegt, "zwart" maken gaat wel wat anders.!
Het is meer een kritische opmerking en daar zit echt wel een verschil in.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 10 jan 2018 18:11
door Mathijs
mvho. schreef:... Renaultdealer in Zaltbommel heeft deze niet berekend, was service van de zaak. Kan Bochane nog iets van leren...
Weet ik zo net nog niet.
Mogelijk dat de dealer in Zaltbommel voldoende verdient op de verkoop van de onderdelen en denkt 'hé, een klant erbij' en wil daar best iets in investeren.
Jij ziet dat nu als service, de dealer als strategie.

Overigens: is het pas service als iets gratis is?
Service is een (kleine/onverwachte) niet verplichte dienst, maar het is toch niet dat wanneer er een vergoeding voor gevraagd wordt, het ineens geen service meer is?

Wanneer een auto aan het diagnose apparaat hangt, zijn er kosten; kosten personeel, afschrijving apparatuur, opleiding, etc.
En dat de ene dealer iets gratis doet, mag een andere dealer er dan niets voor vragen? Die doet misschien weer iets anders extra.
Moet hij méé in de prijsstrategie van een ander?
larsdijkstra 16v schreef:Is het nou nodig om voor zoiets “kleins” een dealer hier negatief neer te zetten...?
Vind dat 'negatief neer zetten' wel meevallen hoor. Topicstarter heeft een slechte ervaring, en mag dat uiten. Het is aan éénieder om te bepalen of die het met topicstarter eens is, of met de dealer, of misschien er tussen-in staat qua mening.

Mijn inziens is dat Bochane steken heeft laten vallen, en dat een andere dealer de boel probeert te herstellen (damage control?)
Misschien (hopelijk) lezen ze mee, en noteren ze even bij zichzelf: 'Dit is een verbeter puntje, dit doen we voortaan anders.'
Een niet geuite klacht is een gemiste kans op verbetering. :D

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 08 aug 2018 14:07
door coinoperator
Is het nou nodig om voor zoiets “kleins” een dealer hier negatief neer te zetten...?
nou hier niet anders hoor
uitlaatspruitstuk gescheurd binnen de garantie
dus geen garantie
wel bochane

grappig
ik heb een kadettje uit 1975 die nog met zijn originele spruitstuk rondrijdt...

oh mijn ruitenwissers moesten ook worden vervangen zei bochane
(ze waren een week oud)
op mijn vraag of er ook nieuwe banden onder moesten omdat ik die een week geleden ergens anders had laten monteren werd alleen maar dom gekeken.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 08 aug 2018 23:11
door jans01
Ik krijg het idee dat de heer L. Dijkstra op de een of andere wijze een beroepsmatige connectie met Renault heeft, maar ik kan me vergissen.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 09 aug 2018 06:25
door larsdijkstra 16v
“Zwart maken” is ook niet het goede woord, daarom tussen haakjes...! :wink:
Vaak zie je dat er op fora direct maar geklaagd wordt, maar niet met de dealer in contact getreden wordt. Vandaar mijn vraag of het al besproken is met hen.

Ik werk inderdaad bij een Renault dealer, maar zit hier als Renault en Alpine gek echt als prive persoon.
Echter zie ik op deze manier ook vaak de andere kant van het verhaal, en veel situaties zijn genuanceerder dan mensen voordoen. Gebeurt regelmatig dat klanten stampei maken om kleine dingen, en op internet gaan klagen zonder in gesprek te gaan met de dealer/garage. Is geen oordeel over onderstaande en doet niets af aan het feit dat het vervelend is, en dat dingen goed opgelost moeten worden.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 09 aug 2018 06:27
door larsdijkstra 16v
jans01 schreef:Ik krijg het idee dat de heer L. Dijkstra op de een of andere wijze een beroepsmatige connectie met Renault heeft, maar ik kan me vergissen.
Je hebt trouwens een mooi setje auto’s gehad, 16, 25, Safrane :wink: :thumb:

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 10 aug 2018 21:28
door jans01
Quote: "Je hebt trouwens een mooi setje auto’s gehad, 16, 25, Safrane" :

Ja voor die tijd wel, maar ik zou ze niet weer terug willen. Ik vind onze huidige auto, Megane Scenic RX4, veel unieker en denk dat die ooit veel zeldzamer zal worden gezien het geringe aantal dat er van gemaakt is.
Deze auto is altijd ondergewaardeerd geweest en vaak wordt er gewezen op problemen met de 4-wielaandrijving. Bij normaal onderhoud is dat echter niet nodig. Het is een ideale caravantrekker, beter dan de Safrane 3.0 V6 ondanks dat die meer vermogen en koppel had. 16V is veel pittiger dan 12V. Een verbruik van 1:8 / 1:9 op het traject Nederland , Duitsland via Kassel naar Tirol of Karinthie vind ik ook niet slecht. Bij de Safrane was dat 1:6 !

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 11 aug 2018 08:34
door larsdijkstra 16v
Apart idd deze Scenic! Maar 1 van mijn wensen is toch een keer een dikke Safrane 2,5 :wink:

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 21 okt 2019 23:28
door mve!
dus ik met mijn senic2 naar renault dealer nijmegen voor een grote beurt inclusief nieuwe bougies voor 365 euro ga ik mijn auto ophalen naar de school van mijn dochter gereden ik denk tóch even nakijken wat ze gedaan hebben is het koelvloeistof peil te hoog gemeld bij de werkplaats chef wordt opgelost onder protest en ze hadden de kunststof afdekplaat niet vastgezet die lag half los op de moter dus leuke discussie maar goed ik weer weg terug naar de school van mijn dochter tijd over ik denk ik loop het lijstje even na wat er zou moeten gebeuren bij een grote beurt punt 1 geen nieuwe apk zit wel bij de prijs in schuifdak niet schoongemaakt ruiten sproeier niet nagekeken 1 kant doet het maar half en niet afgesteld 1 wiel sensor is kapot niets over gehoord van moet die gerepareerd worden of zo. hij was al kapot namelijk maar goed dus ik denk van als ze al het vloeistof peil niet goed doen en die andere puntjes zouden ze wel dan de andere belangrijkere punten hebben nagekeken waar je ook voor betaald heb dus het vertrouwen weg ik wéér terug naar de garage een gesprek met de vestiging manager leuk gesprek ! hij mee naar de auto gecontroleerd en geconstateerd wat ik zei monteur erbij met de werkplaatschef het was een miscommunicatie zeiden ze want er stond met pen jawel op de uitgeprinte werkplaats bon bijgeschreven ?? budget beurt dus ik denk bij me eigen dus mijn rail van het schuifdak schoonmaken hoort daar niet bij dus maar de ruitensproeier toch wel volgens jullie site bij de budget beurt maar goed wordt gewoon kei hard gelogen en dekken elkaar in verloren zaak dus maar wel netjes opgelost door de vesteging manager na een lange discussie uiteindelijk alleen een olie verversbeurt berekend met nieuwe bougies waar ik 20 euro korting op kreeg dus koste het me 198 euro inplaats van 365 euro en die apk kon ik nog voor niks krijgen waarop ik zei nee bedankt en ik kom hier nooit meer wat een zaak dan denk je ik ga naar een erkende dealer wordt je gewoon genaaid

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 22 okt 2019 13:12
door coinoperator
Waarom in godsnaam nieuwe bougies?

check eens of er wel nieuwe inzitten.

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 10 apr 2020 15:59
door Milsbeek01
ik ken ook iets ik had een laguna met 2 jaaar top accasion garantie gaat waterpomp stuk afgesleept naar dichts bijzijnde dealer dus bochane nijmegen.
ik daar aangekomen volgens de voorwaarden heb je recht op vervangend vervoer maar wat zegt bochane sorry maar kerst en oud en nieuw zit er tussen je heb er geen recht op ik boos bel mijn eigen dealer Coppes uit bergharen geval uitgelgt aan coppes die werden ook weer boos op bochane.
maar bleven bij hun stand punt en wat zij coppes kom naar hier en staat een auto voor je klaar en als de tijd er is halen we je auto nog op in nijmegen.
kom bij coppes en daar stond mijn leen auto.de tijd was er niet geweest dus mijn auto stond na een paar dagen klaar in nijmegen moest enkel de distributie riem zelf betalen verder niets auto had ik gekocht bij auto bedrijf Coppes dat is nog eens een dealer. daar ben je koning en zelfs meer dan dat

Re: Ervaringen met Bochane Nijmegen.

Geplaatst: 29 apr 2020 15:48
door Milsbeek01
mijn auto sloeg af en starte ook niet meer renault route service gebeld en die sturen bochane aan die bennen maar komen niet geen zin bel coppes die zeiden als renault nederland niets regeld komen wij als nog maar geluk renault nederland regelde het en auto loopt weer lucht in de diesel leiding.

mijn vertrouwen in bochane is weer verder gezakt naar 0 denken aan geld niet aan de klant