de Goede (?) Spijkenisse
Geplaatst: 18 jan 2011 11:26
RN Spijkenisse Inmiddels overgenomen door Kerkhof.
Mijn bevindingen met Renault Spijkeniise (toen nog de Goede).
Wij zouden onze Twingo I inruilen voor een Clio.
Mooi modelletje uitgezocht en als extra optie een open dak erbij besteld.
Krijgen belletje auto kan opgehaald worden (Twingo 2 weken daarvoor al afgegeven en oude Clio als leenauto meegekregen).
Tijdens inspektie blijkt er een deuk in de deur van dia +/- 40 cm en 1,5 cm diep (had de garage niet gezien - 40 x 1,5 cm..!!).
Diverse kleinere onderdelen bleken scheef gemonteerd (m.n. die 2 kleine stripjes op het dak - echt volledig scheef gemonteerd.) Het dak bleek een (door een dakspecialist geplaatst) kanteldak met wel 4 cm ruimte. Duidelijk niet het dak wat ik besteld. had. Renault NL was genegen de auto terug te nemen maar ivm het NIET af fabriek geplaatste dak ging dat niet door. Toen ik mijn oude Twingo terug eistte bleek deze reeds verkocht. Toen maar (puur uit frustratie) een nieuwe Twingo besteld (extra rekening voor een niet geleverde Clio...!!!). Na 32.000 km breekt bij die nieuwe Twingo de distributiesnaar met alle gevolgen van dien. Ik vraag om een coulance regeling omdat auto altijd door Renault in onderhoud is geweest (1,5 jaar oud !!!) maar helaas alles zelf moeten betalen (argument : 120.000 km is slechts een indicatie, het is aan u te bepalen wanneer deze vervangen moet worden....) Na reparatie verbruikt de Twingo 1:9. Ook na diverse malen terug werd dit niet beter. Met verdriet en met het voornemen nooit meer een Renault te kopen overgegaan naar een Opel. Ongelooflijk duur in onderhoud maar nooit een probleem gehad.
U kunt van mij aannemen dat dit voor de nodige slapeloze nachten heeft gezorgt.
Mijn bevindingen met Renault Spijkeniise (toen nog de Goede).
Wij zouden onze Twingo I inruilen voor een Clio.
Mooi modelletje uitgezocht en als extra optie een open dak erbij besteld.
Krijgen belletje auto kan opgehaald worden (Twingo 2 weken daarvoor al afgegeven en oude Clio als leenauto meegekregen).
Tijdens inspektie blijkt er een deuk in de deur van dia +/- 40 cm en 1,5 cm diep (had de garage niet gezien - 40 x 1,5 cm..!!).
Diverse kleinere onderdelen bleken scheef gemonteerd (m.n. die 2 kleine stripjes op het dak - echt volledig scheef gemonteerd.) Het dak bleek een (door een dakspecialist geplaatst) kanteldak met wel 4 cm ruimte. Duidelijk niet het dak wat ik besteld. had. Renault NL was genegen de auto terug te nemen maar ivm het NIET af fabriek geplaatste dak ging dat niet door. Toen ik mijn oude Twingo terug eistte bleek deze reeds verkocht. Toen maar (puur uit frustratie) een nieuwe Twingo besteld (extra rekening voor een niet geleverde Clio...!!!). Na 32.000 km breekt bij die nieuwe Twingo de distributiesnaar met alle gevolgen van dien. Ik vraag om een coulance regeling omdat auto altijd door Renault in onderhoud is geweest (1,5 jaar oud !!!) maar helaas alles zelf moeten betalen (argument : 120.000 km is slechts een indicatie, het is aan u te bepalen wanneer deze vervangen moet worden....) Na reparatie verbruikt de Twingo 1:9. Ook na diverse malen terug werd dit niet beter. Met verdriet en met het voornemen nooit meer een Renault te kopen overgegaan naar een Opel. Ongelooflijk duur in onderhoud maar nooit een probleem gehad.
U kunt van mij aannemen dat dit voor de nodige slapeloze nachten heeft gezorgt.