Remklauwen
Geplaatst: 18 mei 2011 23:09
Aangezien de remklauwen van de nieuwe Avantime nog zo goed als nieuw zijn (er zit wel wat vliegroest op, maar dat is er op zich snel vanaf) ben ik begonnen om ze maar eens mooi te maken.
Normaal gesproken zouden ze uiteraard gedemonteerd worden, gestraald en dan met een laag poeder mijn poedercoatoven in gaan. Maar aangezien ik de wagen elke dag nodig heb is daar geen tijd voor. Dus worden ze schoongemaakt met een staalborstel, ontvet en daarna in de Hammerite gezet.

Zo zien ze er uit na 7 jaar stilstand en 1000 km rijden.

Na een beetje schoonmaken en wat gekwast zien ze er nu iets beter uit.


Meteen de velg maar eens goed schoon gemaakt en daarna met een Sealant behandelt zodat hij goed schoon blijft. Hulde voor de Matra engineers met betrekking tot deze velg trouwens. Net achter het zichtbare gedeelte zit een knik zodat je de overgang naar het "horizontale" deel niet ziet. Dit deel mag dus gewoon lekker vies worden zonder dat dit storend is....


Normaal gesproken zouden ze uiteraard gedemonteerd worden, gestraald en dan met een laag poeder mijn poedercoatoven in gaan. Maar aangezien ik de wagen elke dag nodig heb is daar geen tijd voor. Dus worden ze schoongemaakt met een staalborstel, ontvet en daarna in de Hammerite gezet.

Zo zien ze er uit na 7 jaar stilstand en 1000 km rijden.

Na een beetje schoonmaken en wat gekwast zien ze er nu iets beter uit.


Meteen de velg maar eens goed schoon gemaakt en daarna met een Sealant behandelt zodat hij goed schoon blijft. Hulde voor de Matra engineers met betrekking tot deze velg trouwens. Net achter het zichtbare gedeelte zit een knik zodat je de overgang naar het "horizontale" deel niet ziet. Dit deel mag dus gewoon lekker vies worden zonder dat dit storend is....

