Pagina 1 van 1

elektronische schakeleenheid accesoires

Geplaatst: 04 jan 2013 17:28
door robm
mijn avanbtime wilt niet meer starten door een defect in het elektrische circuit vlgs de gargage houder is de elektronische schakeleenheid van de accesoires defect door vocht.
Kortsluiting hierin opgetreden en daardoor geen aansturing meer en geen startende avnatime meer, kwam net terug uit frankrijk, ben dus blij dat het niet onderweg gebeurt is
helaas nog geen nieuwe kunnen vinden , wie weet er een sloop avantime of espace 3 met V6 waar ik hetzelfde uit kan halen ?
of een goed electrisch schema waarbij die unit kan repareren en of omzeilen ?
groet rob

Re: elektronische schakeleenheid accesoires

Geplaatst: 06 jan 2013 20:09
door matramurena
Ik zou niet eens weten hoe het ding eruit ziet of wat het doet.... Is het een soort van relais-bord dat de verschillende componenten aan stuurt?

is het zoiets?

Afbeelding

Of de regeling van de injectoren?

Afbeelding

de eerste is 50 Euro, de laatste 300... :shock:

Groeten,

Martijn

Re: elektronische schakeleenheid accesoires

Geplaatst: 07 jan 2013 10:33
door robm
hoi martijn

het is neit de regling van de injectoren , maar lijkt meer op kastje 1 kosten rond €600,- bij matra
het is inderdaad iets met verschillende schakelingen voor de interne zaken , zoals ramen navigatie etc
maar blijkbaar ook enige aansturing naar het starten .
ik zal eens zoeken naar een foto
groet rob

Re: elektronische schakeleenheid accesoires

Geplaatst: 14 jan 2013 20:36
door robm
hallo allen

ik adviseer jullie om het regelkastje K (in de beschrijvingen terug te vinden werkboek pag 84)
links voor achter de koplampunit op vocht te controleren dus aan de bestuurderszijde
bij sluiting (zoals bij mij) functioneert je avantime echt niet meer) vlgs mijn gagare houder komt hier vocht in, door
de lamellen aan de voorzijde van de auto dus boven de koplampunit
ik heb geen maatrgelen genomen (inpakken) om het vochtprobleem tegen te gaan . moet ik nog doen
bij mijn avantime is nu dit element geheel vernieuwd let op dit is een dure ingreep
dus controle van dit element kan geen kwaad, ik hoop dat ik enkel van jullie hiermee een hoop ellende heb kunnen besparen (ik gebruik mijn auto in weer en wind en vrijwel dagelijks)

groet rob