Pagina 1 van 1
Distributieset V6
Geplaatst: 13 mei 2011 22:41
door Jos
Iemand een goed adres voor een distributieset voor de V6? Incl waterpomp. Van Gates heb ik een set gevonden bij een Engelse leverancier van plm 330 euro ex. porto. Ik heb op diverse sites gekeken maar goedkopere ben ik nog niet tegen gekomen.
Jos
Re: Distributieset V6
Geplaatst: 14 mei 2011 22:17
door robm
Hallo Jos
Bij de Duitse eBay of andere Duitse sites even zoeken het is een bekende motor ook van Peugeot dus dat kan ook
Let wel op de specificaties als ik tijd heb zoek ik t nog even na
Groet rob
Re: Distributieset V6
Geplaatst: 14 mei 2011 23:24
door robm
Jos
Een waterpompje kost op e bay de EUR EUR 52,90
excl verzendkosten en distributie setje met sapnrollen EUR 61,90
voor een diesel 2.2 voor andere EUR 115,95
Zahnriemensatz / Zahnriemenkit
- Zähneanzahl: 128
- Inhalt: 1 Zahnriemen
1 Spannrollen
2 Umlenkrollen / Führungsrollen
2 Stopfen (für Kipphebelwellen-Montagebohrung)
1 Riemenscheibenschraube
voor 2.0 motor
maar je hebt een 3.0 geloof ik ?
rob
Re: Distributieset V6
Geplaatst: 15 mei 2011 17:44
door Jos
Inderdaad een 3.0. Op ebay.de had ik al gekeken als ook op diverse (Duitse) websites. In Duitsland lag het toch wat hoger dan in de UK maar daar staat tegenover dat het verzenden vanuit de UK weer duurder is.
Sets voor diesels en 2.0 L. zijn soweiso wat goedkoper samen te stellen
Re: Distributieset V6
Geplaatst: 30 mei 2011 20:11
door Jos
De goedkoopste toch in Duitsland; Gates set + losse waterpomp voor ca 325 incl porto naar plaatsje in Duistalnd bij mij aan de grens.
Re: Distributieset V6
Geplaatst: 30 mei 2011 20:20
door dschelte
Mijn Avi gaat volgende week voor de grote beurt incl. vervangen distributieriem. In de offerte staan de distributieriem set genoemd voor 375 euro excl. btw en waterpomp voor 104 euro excl. btw. Uiteraard is arbeidsloon etc hier niet bij inbegrepen
Gr,
David
Re: Distributieset V6
Geplaatst: 30 mei 2011 21:27
door Jos
Scheelt een paar stuivers. De garage geeft de korting natuurlijk niet door. Gelukkig zijn er ook nog garages die niet wakker liggen van zelf geleverde onderdelen. 'Mijn' monteur werkt niet (meer) bij Renault maar is wel een zeer ervaren allrounder; of het nu een auto van 1960 is of van 2005. Het liefst met wat electronische storingen, voor sommige monteurs schijnt het een uitdaging te zijn. In ieder geval heeft de chef werkplaats (ex chef wp. Renault) voor de nodige informatie gezorgd dus we gaan de uitdaging aan. Vermoedelijk wordt het eind juni, ik zal er een fotoreportage van maken.
Eerst moet ik het project 'Renault 25 limousine Executive' afronden. Vandaag bij de RDW geweest ivm het kenteken, dan merk je onderweg allerlei, veelal electronische, kwalen (volgens mij veel door corrosie op stekkerverbindingen) op wat logisch is na zo'n 15 jaar stilstand. De auto is nu two-tone gespoten en moet verder technisch in orde gemaakt worden voor de APK. En zou blijven we lekker van de straat..
