Rijgedrag Renault Scenic 3 2.0 16V CVT automaat
Geplaatst: 09 mei 2019 11:33
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 3 maanden een Renault Scenic 2.0 16V Automaat (CVT bak).
Dit was sowieso al wennen omdat het constant lijkt of de koppeling slipt als je gas geeft. Bij invoegen op de snelweg schieten de toeren zo richting 5000 tpm of hoger. De snelheid vind ik zelf niet evenredig aan het geluid en de toeren.
De laatste tijd voel ik de automaatbak ook wel eens "schakelen" met een snukje. Dan loopt overigens het toerental niet op maar rijdt de Scenic eigenlijk als een "gewone" automaat. Voorheen voelde ik geen schakelmomenten...
Wat is nou normaal voor deze Scenic ? Die hoge toeren bij optrekken of juist dat schakelmomentje voelen en "normale" toeren
Ik had al bij de garage gevraagd of er misschien olie ververst moet worden omdat ik op internet vond dat het verstandig was om om de 60.000 km olie te verversten bij een CVT automaatbak.
De garage verzekerde me dat dat niet hoeft en dat er Longlife olie gebruikt wordt die nooit ververst hoeft te worden....
Zelf vind ik dit een beetje een broodje aap verhaal... ik ben van mening dat olie altijd van kwaliteit verminderd door de jaren / kilometers heen
Nog even volledigheidshalve... De auto is uit oktober 2009 en heeft nu iets meer dan 61.000 km gereden.
Wat is jullie mening / ervaring ?
Ik hoor graag
Grt
Andy
Ik heb sinds 3 maanden een Renault Scenic 2.0 16V Automaat (CVT bak).
Dit was sowieso al wennen omdat het constant lijkt of de koppeling slipt als je gas geeft. Bij invoegen op de snelweg schieten de toeren zo richting 5000 tpm of hoger. De snelheid vind ik zelf niet evenredig aan het geluid en de toeren.
De laatste tijd voel ik de automaatbak ook wel eens "schakelen" met een snukje. Dan loopt overigens het toerental niet op maar rijdt de Scenic eigenlijk als een "gewone" automaat. Voorheen voelde ik geen schakelmomenten...
Wat is nou normaal voor deze Scenic ? Die hoge toeren bij optrekken of juist dat schakelmomentje voelen en "normale" toeren
Ik had al bij de garage gevraagd of er misschien olie ververst moet worden omdat ik op internet vond dat het verstandig was om om de 60.000 km olie te verversten bij een CVT automaatbak.
De garage verzekerde me dat dat niet hoeft en dat er Longlife olie gebruikt wordt die nooit ververst hoeft te worden....
Zelf vind ik dit een beetje een broodje aap verhaal... ik ben van mening dat olie altijd van kwaliteit verminderd door de jaren / kilometers heen
Nog even volledigheidshalve... De auto is uit oktober 2009 en heeft nu iets meer dan 61.000 km gereden.
Wat is jullie mening / ervaring ?
Ik hoor graag
Grt
Andy