Pagina 1 van 1

BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 19 aug 2016 18:45
door JeroenSchot
Ik zit eraan te denken om over te stappen op blueone95

Nu lees ik op de site het volgende:
"Deze modellen zijn geschikt

Alle Renault modellen vanaf bouwjaar 1997 zijn geschikt voor het gebruik van Blue One 95 met uitzondering van de modellen aangegeven onder "Niet geschikt".
Deze modellen zijn niet geschikt

Renault 19:
Renault Megane 1 2.0 (f5r 700)
Renault Megane 1 2.0 (f5r 740)
Renault Laguna 2 2.0 (f5r 782)
En de navolgende modellen geproduceerd tussen 1 januari 2000 en 31 december 2002:
Renault Laguna 2 2.0 Turbo (f4r 764)
Renault Laguna 2 2.0 Turbo (f4r 765)
Renault Espace 4 2.0 Turbo (f4r 790)
Renault Espace 4 2.0 Turbo (f4r 794)
Renault Velsatis 2.0 Turbo (f4r 762)
Renault Velsatis 2.0 Turbo (f4r 763)
Renault Avantime 2.0 Turbo (f4r 760)
Renault Avantime 2.0 Turbo (f4r 761)
LET OP! Blue One 95 kan uitsluitend gebruikt worden door personenauto's met een benzinemotor die geschikt is voor het gebruik van E10."

Nu heeft mijn Scenic de 2.0 16v zonder turbo, wél f4r als motorcode.

Dit brengt me aan het twijfelen. Kan t aan de turbo liggen dat dat het verschil maakt tussen wel/ niet geschikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 19 aug 2016 18:59
door mechanic
Daar zit inderdaad het verschil in.

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 19 aug 2016 21:02
door JeroenSchot
Dus ondanks dat ik een f4r heb zou t wel moeten kunnen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 19 aug 2016 21:07
door mechanic
Inderdaad.

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 20 aug 2016 09:47
door WillemS
Het idee achter Blue one is dat toegevoegd water tot stoom verhit wordt en dan wellicht een lager brandstof verbruik oplevert.
Naar mijn mening zal dat alleen op lange ritten haalbaar zijn waarbij de motor langere tijd op z'n bedrijfstemperatuur draait.
Voor korte stadsritten zal het zelfs nadelig kunnen zijn, doordat door de "blow-by" bij niet geheel warme motoren er condens in de olie zal kunnen komen. Deze condens wordt pas weer verwijderd zodra de olietemperatuur langere tijd boven de 60 graden verkeert. Over corrosie nog maar niet te spreken.
Voor die paar centen zet ik het mechaniek niet op het spel.
mvg. WillemS

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 20 aug 2016 14:53
door JeroenSchot
Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die het wél tanken met hun Renault voordat ik mezelf er aan waag.
Ik zit nu aan de 200.000km en wil lekker door blijven tuffen tot aan de 4 ton en misschien verder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 20 aug 2016 17:40
door larsdijkstra 16v
Dan zou ik niet experimenteren en lekker zo door blijven rijden

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 07 aug 2017 01:26
door camiel
Ik zou het toch niet aanraden aangezien bij een oude auto vaak de rubber vergaat. Heb zelf een Megane Scenic 1.8 16v en wou ook E10 gaan tanken maar dat raadde de garage dan ook af.

Sent from my E5603 using Tapatalk

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 07 aug 2017 10:33
door JeroenSchot
Tank inmiddels al 3/4 jaar Blueone, zonder problemen of afwijkend rijgedrag.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: BlueOne 95 tanken in Scenic 2 2.0 16v met F4R motor

Geplaatst: 12 aug 2017 20:51
door LagunaSport20
In Duitsland tank ik juist super 98