positie kachelslangen op thermostaathuis.
Geplaatst: 22 aug 2012 23:46
goeidag,
ik heb de volgende vraag, maar zal eerst even een korte geschiedenis vertellen over de auto.
eind november heb ik samen met een vriend een fuego gekocht met de gedachte er in de zomer een mooie rondrit door Europa mee te doen, de route zou gaan: eerste dag Dresden, 2de dag krakow, 3de dag Boedapest, 4de dag Rijeka, en 5de dag salzburg, en dan weer naar huis. maar helaas, 200km voor krakow kregen we pech, koppakking lek, en waarschijnlijk de waterpomp stuk.
nadat we de auto weer thuis gebracht hebben heb ik de kop er afgehaald, A2M blok, deze schoongemaakt en gekeken op een vlaktafel of ie nog vlak was, wat het geval gelukkig was, dus nieuwe koppakking er tussen, nieuwe waterpomp gekocht en het spul weer in elkaar gezet. alleen de nieuwe waterpomp die ik had gekocht van de firma graf is er een met een poelie die er tegen aan geschroefd wordt, dus opzoek naar een nieuwe poelie, maar helaas niet kunnen vinden, ook niet in drenthe, heeft iemand er toevallig nog eentje liggen? dus dit ging niet werken, toen kwam ik nog ergens op een sloop een fuego tegen en hier heb ik de waterpomp maar van afgehaald, nu heb ik de volgende vraag, doordat er aardig wat tijd tussen demontage en montage heeft gezeten twijfel ik over hoe de kachelslangen aangesloten horen te worden, ik heb nu de slang die naar de kachelklep gaat op de bovenste van de 2 aansluitingen geplaatst, klopt dit??? en waar hoort de temperatuurwijzer op te staan tijdens bedrijfstemperatuur?,er zit een nieuwe thermostaat in van 89 gr. , mijn meter geeft ongeveer 3kwart aan klopt dit?, lijkt mij aan de hoge kant. of er moet nog lucht in het systeem liggen, zijn er nog aparte ontluchtings-methodes, b.v. een bepaalde toerental aanhouden of zo,de ontluchtings-ventielen heb ik open gehad enz. ik hoor graag van jullie
m.v.g.
edwin
ik heb de volgende vraag, maar zal eerst even een korte geschiedenis vertellen over de auto.
eind november heb ik samen met een vriend een fuego gekocht met de gedachte er in de zomer een mooie rondrit door Europa mee te doen, de route zou gaan: eerste dag Dresden, 2de dag krakow, 3de dag Boedapest, 4de dag Rijeka, en 5de dag salzburg, en dan weer naar huis. maar helaas, 200km voor krakow kregen we pech, koppakking lek, en waarschijnlijk de waterpomp stuk.
nadat we de auto weer thuis gebracht hebben heb ik de kop er afgehaald, A2M blok, deze schoongemaakt en gekeken op een vlaktafel of ie nog vlak was, wat het geval gelukkig was, dus nieuwe koppakking er tussen, nieuwe waterpomp gekocht en het spul weer in elkaar gezet. alleen de nieuwe waterpomp die ik had gekocht van de firma graf is er een met een poelie die er tegen aan geschroefd wordt, dus opzoek naar een nieuwe poelie, maar helaas niet kunnen vinden, ook niet in drenthe, heeft iemand er toevallig nog eentje liggen? dus dit ging niet werken, toen kwam ik nog ergens op een sloop een fuego tegen en hier heb ik de waterpomp maar van afgehaald, nu heb ik de volgende vraag, doordat er aardig wat tijd tussen demontage en montage heeft gezeten twijfel ik over hoe de kachelslangen aangesloten horen te worden, ik heb nu de slang die naar de kachelklep gaat op de bovenste van de 2 aansluitingen geplaatst, klopt dit??? en waar hoort de temperatuurwijzer op te staan tijdens bedrijfstemperatuur?,er zit een nieuwe thermostaat in van 89 gr. , mijn meter geeft ongeveer 3kwart aan klopt dit?, lijkt mij aan de hoge kant. of er moet nog lucht in het systeem liggen, zijn er nog aparte ontluchtings-methodes, b.v. een bepaalde toerental aanhouden of zo,de ontluchtings-ventielen heb ik open gehad enz. ik hoor graag van jullie
m.v.g.
edwin