Pagina 1 van 1
velgen + banden
Geplaatst: 20 nov 2012 20:29
door eliatuning
ik zou graag willen weten welke velgen en banden ik op mijn trafic (2012) kan plaatsen.
ik dacht altijd dat ik versterkte velgen en versterkte banden moest plaatsen, maar zie soms dat er
busjes rondrijden met gewone velgen.
tweede vraagje : hoe zit het met adapters voor een trafic? is dit aan te raden?
zou anders een velg van bv porche(steek 5x130) plaatsen op de trafic (steek 5x118.
iemand een voorstel voor velgen op een trafic!
mvg
Re: velgen + banden
Geplaatst: 21 nov 2012 14:42
door Cdevlis
Hier in ieder geval een hele lijst voor mogelijke velgen. Succes ermee!
Re: velgen + banden
Geplaatst: 24 nov 2012 18:44
door eliatuning
niemand die mij info verder kan geven hierover?
en inverband met de adapters?
Re: velgen + banden
Geplaatst: 24 nov 2012 19:47
door Rossy
Adapters?
Nog nooit van gehoord.
Ik denk dat die hetzelfde werken als dikke spacers, alleen met een andere steek aan bouten tov origineel.
Of ze bestaan in de gewenste maat zou ik niet weten, informeer er eens naar bij Autostyle of iets dergelijks.
Antonio.
Re: velgen + banden
Geplaatst: 20 dec 2012 21:43
door mechanic
Je hebt zoiezo te maken met de loadindex van de banden, die moet overeen komen met de aslast van je auto. De snelheidscodering moet ook afdoende zijn, maar dat is meestal het probleem niet. Voldoet je band hieraan, kun je personen auto banden monteren op je bedrijfsauto. Het is altijd wel aan te raden bedrijfsauto banden te monteren daar de wangen een stuk steviger zijn. Veel voorkomend is de continental Vanco, en de michelin Agilis.
Wat betreft je velgen, goedkope import uit China is zoiezo een onverstandige keuze. Een goede leverancier kan jou vertellen hoeveel draagvermogen de velg heeft. Ook dit kun je vergelijken met de waardes van jou auto.
Geloof maar dat veel busjes die je ziet met blitsende velgen niet voldoen aan deze eisen.
Het is ieder voorzich, maar speel niet met je veiligheid.
Een adapter schroef je vast op je wielnaar, en de velgen schroef je vervolgens vast in de adapter. Omdat je zit met boutgaten lengte zullen je wielen automatisch meer naar buiten komen en het stuurgedrag negatief beinvloeden.