Pagina 1 van 1

Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 30 dec 2019 20:17
door mape
Mijn drukgroep koppelingsplaat druklager en koppelingscilinders zijn in de garage vervangen ( 950 eurotj s) maar moet nu het pedaal echt helemaal op de grond trappen om te kunnen schakelen.
Als ik hem iets minder doortrap krijg ik hem niet in zijn versnelling.
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt maar de garage houder vind dit normaal.
Wie heeft hier een mening over?

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 01 jan 2020 11:52
door maestro12
En dan hebben we over een Renault........ uit ........ met motor........

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 01 jan 2020 12:14
door mechanic
In principe diend het koppelingspedaal altijd helemaal in getrapt te worden om te kunnen schakelen.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 01 jan 2020 14:36
door maestro12
Het zal niet de eerste keer zijn dat een koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd wordt, met een slecht functionerende koppeling als gevolg :?

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 01 jan 2020 15:51
door mechanic
Dat zoiezo niet,het is dan ook altijd lastig via een forum.
Ga eventueel eens naar een andere garage voor een 2nd opinion.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 05 jan 2020 17:34
door maestro12
Maar heeft de auto niet gewoon een afstelbare kabel?
Dan kun je het zelf naar je eigen idee afstellen.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 05 jan 2020 17:50
door mechanic
In de begin post lees ik dat de koppelingscilinder vervangen is. Ga ervan uit dat het een hydraulisch bediende koppeling betreft.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 03 mei 2020 18:06
door mape
Update
Klopt is hydrolisch.
Maar drukgroep en koppeling compleet laten vervangen maar nu blijkt dat de beugel waar het koppeling pedaal op zat afgescheurd was en mee bewoog en daardoor niet goed druk op bouwde.
weer 800 euro
Maar we rijden weer

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 03 mei 2020 21:05
door Kata
mape schreef: 03 mei 2020 18:06 Update
Klopt is hydrolisch.
Maar drukgroep en koppeling compleet laten vervangen maar nu blijkt dat de beugel waar het koppeling pedaal op zat afgescheurd was en mee bewoog en daardoor niet goed druk op bouwde.
weer 800 euro
Maar we rijden weer
Bedankt voor de update.

Maar, heu, 800€ om een beugel te vervangen? :shock:

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 17 aug 2020 14:07
door mape
Sorry voor de late reactie maar ja hele dashboard moest gedemonteerd worden.
Hoop arbeidsloon.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 18 aug 2020 11:13
door Kata
Ok. Vond het nogal veel maar als zoals je zegt het hele dashboard eruit moest kan ik me de prijs wel voorstellen. Heb elders ook al een verhaal verteld waarbij je een paar 100€ kwijt was om een onderdeel van een paar cent te vervangen.

Maar ondertussen rij je toch weer probleemloos rond en dat voor hopelijk nog heel wat km's.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 18 aug 2020 14:38
door mape
Gelukkig wel maar begint nu soms te sputteren (in te houden.)
Een P0235 en een P2101 melding als ik hem uitlees via OBD.
Dus vrees weer een hoop werk (of geld) als ik even google

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 11:48
door Kata
mape schreef: 18 aug 2020 14:38 Gelukkig wel maar begint nu soms te sputteren (in te houden.)
Een P0235 en een P2101 melding als ik hem uitlees via OBD.
Dus vrees weer een hoop werk (of geld) als ik even google
Dat is minder leuk. Hopelijk dit keer wél op te lossen door een simpele ingreep. :pray:

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 15:22
door mape
Ik hoop met je mee.
Ga eerst maar even een grote beurt uitvoeren.
Kijken of dat helpt

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 17:33
door mechanic
Zou je niet eerst aan de foutcodes werken?
Een onderhoudsbeurt zal deze fouten niet oplossen.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 18:43
door mape
Wat ik las komen de meldingen voort uit een mogelijk verstopte inlaat of slechte bougies, filter sensor enz.
Dus als ik eerst zorg dat alles schoon is en goed werkt zou de storing misschien niet meer optreden toch.
Die P2101 zou van een verontreinigde gasklep kunnen komen.
En die P0235 is een storing aan de superboost sensor ???? Wat daar ook mee te maken kan hebben.
Helaas heb ik van beveiligingsinstallaties meer verstand en moet het met mijn auto van Google en dit forum hebben. Dus doe mijn best, en goede adviezen zijn meer dan welkom.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 19:05
door mechanic
Het gaat om een trafic uit 2007, met de 2.0 16v benzine motor? Zeldzame combinatie.
Onderhoudsbeurt kan natuutlijk nooit kwaad, maar zaken zoals gasklephuis reinigen zijn niet standaard in de beurt opgenomen, dat is eigenlijk wat ik bedoelde.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 20:34
door mape
?? Nee het is een Trafic 2 - 2.0 CDTi 66kw
Heb ik ergens benzine gezegd?

Toegevoegd in 9 minuten 9 secondes:
P2101 foutcode-definitie
Gasklep Actuator Besturingsmodule Circuitbereik / prestaties
Wat de P2101-code betekent
P2101 is een OBD-II-generieke code voor de motorregeleenheid (ECM) die detecteerde dat de gasklepactuatorregeling (TAC) buiten het bereik van het circuit ging waardoor een open circuit werd gedetecteerd in de TAC-motor.
Wat veroorzaakt de P2101-code?
Het motorbesturingsmodule (ECM) -signaal van de TAC is een open circuit.
De TAC-motordraden zijn gekruist en veroorzaken een open circuit naar de ECM.
Harnas of connector heeft een open circuit of de connector zit los.
Wat zijn de symptomen van de P2101-code?
Het Check Engine-lampje gaat branden en de code wordt als een fout in het ECM-geheugen ingesteld.
De motor accelereert niet en er vindt geen gasrespons plaats.
De motor loopt stationair en dat is alles. De rusttoestand kan lager of hoger zijn dan normaal.

Welke reparaties kunnen de P2101-code repareren?
Het vervangen van de TAC-assemblage als het niet lukt om alle pinpoint-tests en het probleem te verhelpen, is geverifieerd
Repareren van de bedrading of verbinding met de TAC-assemblage
Vervanging van de ECM zoals aangegeven door de pinpoint-test.

Weet iemand wat een TAC-assemblage en/of een EMC is ?? (Google laat me in de steek)

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 21:07
door mechanic
Je schreef: Wat ik las komen de meldingen voort uit een mogelijk verstopte inlaat of slechte bougies.

Daarmee dat ik dacht dat het om een benzine auto ging bij jou. Een onderhoudsbeurt met verse olie en een luchtfilter gaat je dit elk geval niet oplossen.

Re: Vraagje na vervangen Nieuwe drukgroep

Geplaatst: 19 aug 2020 21:11
door mape
Sorry ik bedoelde natuurlijk GLOEIbougies.
Dat probleem had ik ook al met zoeken naar de juiste GLOEIbougies