Pagina 1 van 1

mijn master 2.8 rookt echt belachelijk.

Geplaatst: 21 mei 2013 02:30
door gladdebol
Help.

Stoomboot effecten uit mijn uitlaat en olie lekkage uit de uitlaat.
Contact uit en de motor loopt bokkend door.
Geen vermogen, start goed.

Bij stationair draaien creƫer ik al een plaatselijke mistbank.

Heb geen idee wat er is.

Renault master 3.3 TD Dubbelcab uit 2001

Re: mijn master 2.8 rookt echt belachelijk.

Geplaatst: 21 mei 2013 08:19
door RichTrip
Dat duidt op een olielekkage, wellicht vanuit het turbo traject (geen motorvermogen). Niet mee doorrijden :naughty:
Als de olielekkage echt grote vormen gaat aannemen, dan blijft de motor lopen op olie i.p.v. diesel en dan slaat de motor op hol totdat hij vastloopt. En dan is het echt over en uit, gezien het bouwjaar.

Re: mijn master 2.8 rookt echt belachelijk.

Geplaatst: 10 dec 2021 14:15
door Rambo Bowhunter
Heb een soortgelijk probleem
moeilijk starten, en gestart is het een grote witte/grijze rookwolk, binnen 500 meter rijden is het weg
bijna geen olie en koelvloeistof wat weg raakt (nog geen liter olie en koelvloeistof per jaar)
wel ter hoogte van de brandstofpomp enige lekkage, vermoed diesel
wie weet raad, een garage die het ook kan oplossen houd ik ook aanbevolen (bij voorkeur in Noord Nederland) , aangezien simpel demonteren en terugplaatsen geen oplossing is ivm afstelling en speciale gereedschappen (heb wel het werkplaatsboek)
gegevens: Renault Master II, 2001, 2.8dti, Motor Sofim 8140

Re: mijn master 2.8 rookt echt belachelijk.

Geplaatst: 13 dec 2021 14:23
door ap1
Kijk eens of de bouten en moeren wel vastzitten
De en montage er zit een merkteken op het tandwiel en aan onderzijde tandwiel
Mocht het de pomp zijn.
Anders even gloeiers nakijken

Re: mijn master 2.8 rookt echt belachelijk.

Geplaatst: 13 dec 2021 19:52
door mechanic
Mogelijk een koppakking probleem, met motor uit lekt er wat koelvloeistof de cilinderruimte in, wat dus even rookt. Door warmte dicht het lek dan weer.