airbag lamp+serv melding
Geplaatst: 23 dec 2015 19:20
Hallo allemaal,
Ik heb een Renault Master uit 2007, met een storing waarover ik in discussie ben met de garage, maar waar we nog niet echt uit zijn.
Het probleem: Mijn koppelingspedaal kwam niet goed weer omhoog, soms wel, soms niet.
Als ik een rotonde opging gebeurde er niets, bij het verlaten van een rotonde ging het serv lampje branden, samen met het lampje van de airbag.
Tijdens inspectie bij een garagebedrijf bleek mijn remvloeistofnivo gezakt te zijn, en is dit aangevuld.
Vrijwel direct na het starten, gaf de auto de storingsmelding: serv en het lampje van de airbag.
Na het rijden van ca. 10km. voelde het slangetje naar de hulpcylinder nat aan, en bleek er een lek in
het potje voor de remvloeistof te zijn.
Dit potje is vervangen, net zoals de slang naar de hulpcylinder, maar de storingsmelding is nog
steeds zichtbaar, ook na het resetten van de boordcomputer.
Als de auto met de computer word uitgelezen, worden er geen storingscodes weergegeven.
Mijn theorie: lucht in de slang naar de hulpcylinder, of de hulpcylinder loopt op zijn einde.
Garagetheorie: We snappen er niets van
Wie heeft enig idee waar dat de storing in moet worden gezocht?
Po
Ik heb een Renault Master uit 2007, met een storing waarover ik in discussie ben met de garage, maar waar we nog niet echt uit zijn.
Het probleem: Mijn koppelingspedaal kwam niet goed weer omhoog, soms wel, soms niet.
Als ik een rotonde opging gebeurde er niets, bij het verlaten van een rotonde ging het serv lampje branden, samen met het lampje van de airbag.
Tijdens inspectie bij een garagebedrijf bleek mijn remvloeistofnivo gezakt te zijn, en is dit aangevuld.
Vrijwel direct na het starten, gaf de auto de storingsmelding: serv en het lampje van de airbag.
Na het rijden van ca. 10km. voelde het slangetje naar de hulpcylinder nat aan, en bleek er een lek in
het potje voor de remvloeistof te zijn.
Dit potje is vervangen, net zoals de slang naar de hulpcylinder, maar de storingsmelding is nog
steeds zichtbaar, ook na het resetten van de boordcomputer.
Als de auto met de computer word uitgelezen, worden er geen storingscodes weergegeven.
Mijn theorie: lucht in de slang naar de hulpcylinder, of de hulpcylinder loopt op zijn einde.
Garagetheorie: We snappen er niets van
Wie heeft enig idee waar dat de storing in moet worden gezocht?
Po