Pagina 1 van 1

2.2dci G9T720 EGR / inhouden ? 166dKM

Geplaatst: 28 feb 2022 16:43
door MJO
MIjn bescheiden vermogende L1H2 is nu 2500 kg en is als bedrijfswagen ingericht.
Het is natuurlijk geen powerbus maar laatst had ik het idee dat hij wat moeilijk in beweging kwam beneden 2000 rpm.
Nou ik heb ik wat lopen googelen en heb ik mijn 5 dradidge egr klep stekker losgehaald om te zien of er veel veranderd in dit onderste gebied
Dit loshalen geeft verder geen storingen in mijn display.
Ik heb vooralsnog niet echt het idee dat dit wezenlijk wat veranderd in het beeld maar ben het nog aan het onderzoeken.

Nou vraag ik me af...werkt dit nu hetzelfde als een 100% afgedopte versie?
Kan het zijn dat hij toch nog (deels) open staat en hoe kan ik dit meten/zekler weten?
Is dit nu wel of niet slecht voor de turbo of andere onderdelen?

Wat ik lees is dat hij er wel wat zuiniger door loopt.
Voor de rest loopt hij prima en komt het vermogen (voor zover vermogen ;)) er boven 2000 rpm wel bij.