Raar probleem met koppeling
Geplaatst: 04 feb 2025 18:17
Hallo allemaal,
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling snel zijn druk verliest, ik kan hem dan zonder weerstand tot de bodem drukken waar hij blijft staan, na een paar keer pompen is hij dan weer even goed.
Ik dacht dat ik hem niet goed ontlucht had dus heb dit door een garage nog eens laten doen, maar nu nog het zelfde probleem.
Ze konden geen lekkage in de bak van de hulp/ slave cilinder vinden en het level in het reservoir zakt ook niet...
Nu las ik ergens dat om de hulp cilinder te ontluchten je het koppelingspedaal 's nachts ingedrukt moet laten staan zodat de lucht eruit naar boven kan, dit gedaan en ik blij want het pedaal voelde nog mooi hard aan in de ochtend, maar een klein stukje rijden en weer de druk weg.... HOE KAN DIT??? ik snap er niets meer van. Als de hulp cilinder lek zou zijn zou toch ook de druk weggezakt zijn na een hele nacht met ingedrukt pedaal???
Heeft iemand tips? Heel erg bedankt!!!!
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling snel zijn druk verliest, ik kan hem dan zonder weerstand tot de bodem drukken waar hij blijft staan, na een paar keer pompen is hij dan weer even goed.
Ik dacht dat ik hem niet goed ontlucht had dus heb dit door een garage nog eens laten doen, maar nu nog het zelfde probleem.
Ze konden geen lekkage in de bak van de hulp/ slave cilinder vinden en het level in het reservoir zakt ook niet...
Nu las ik ergens dat om de hulp cilinder te ontluchten je het koppelingspedaal 's nachts ingedrukt moet laten staan zodat de lucht eruit naar boven kan, dit gedaan en ik blij want het pedaal voelde nog mooi hard aan in de ochtend, maar een klein stukje rijden en weer de druk weg.... HOE KAN DIT??? ik snap er niets meer van. Als de hulp cilinder lek zou zijn zou toch ook de druk weggezakt zijn na een hele nacht met ingedrukt pedaal???
Heeft iemand tips? Heel erg bedankt!!!!