Pagina 1 van 1
Espace 2.0 16 V of turbo
Geplaatst: 18 okt 2007 22:57
door Houdijk
RENAULT ESPACE 2.0 16V Expression 14.000 Euro Benzine 2003 95.000 km
RENAULT ESPACE 2.0 16V Turbo Expression 14.000 Euro Benzine 2004 120.000 km
twee auto's op het oog. Wat is wijsheid? Is mijn eerste eigen auto na jaren lang leasen, en wil graag zorgenloos blijven rijden.... Nu kreeg ik een tip om geen Espace te kopen ivm computer problemen.
Is dit bij bepaalde typen of bij alle Espacen....
En hoe is bovenstaande prijs. Turbo of geen Turbo....
Wie kan me helpen?
Thanks!
Geplaatst: 19 okt 2007 17:59
door Rossy
Prijzen zijn gelijk.
Echter, de eerste is nu 4 jaar oud, heeft volgend jaar een nieuwe distributieriem nodig, die kosten heb je dan zelf.
De tweede is een jaar jonger maar heeft 120.000 km gelopen, ook tijd voor de distributieriem.
Wanneer de riem reeds vervangen is of voor aflevering vervangen wordt, dan is de prijs alleszins schappelijk te noemen.
Informeer hier naar en laat dit ook in de koopovereenkomst opnemen.
Laat ook expliciet op papier zetten dat op dit onderdeel en alle gevolgschade in geval van breken een garantie geldt van een jaar na aankoop!
Dit is voor de garage ook een stok achter de deur om de riem te vervangen.
Verder valt het met de storingen nog wel mee.
De Laguna is veel erger geweest.
De gebruikte systemen zijn in deze auto goed uitontwikkeld alvorens ze gebruikt werden.
Een keer een gammel schakelaartje of een versleten rubber kan je wel tegenkomen maar echt extreme gevallen zijn bij deze motoren niet bekend.
Wel is het zaak dat de turbo niet versleten is.
Ook een puntje om extra alert op te zijn en eventueel als extra clausule op te nemen in de koopovereenkomst.
Eventueel kan je de auto op genoemde punten laten controleren bij een dealer of een onafhankelijk keuringstation.
Antonio.
Geplaatst: 22 okt 2007 20:39
door Houdijk
thanks!
Hoe kan je controleren of een Turbo versleten is en weet jij wat vervanging daarvan kost?
Geplaatst: 24 okt 2007 14:53
door Rossy
Een versleten turbo kan op diverse manieren gecontroleerd worden.
- olierook achter de auto bij flink gasgeven met belaste motor (bij optrekken)
- een duidelijk hoorbaar bijgeluid (fluitend of ratelend) bij dezelfde situatie
- wanneer de auto niet voelbaar vlotter overkomt als de auto zonder turbo
- voelbare speling op de as van de turbo (slangen loshalen)
De eerste 3 manieren zijn tijdens een proefrit te merken, de laatste moet echt door een monteur gedaan worden die een beetje van turbo's afweet.
Antonio.