Pagina 1 van 1
Tips aanschaf Renault Grand Espace 2.0T 2004
Geplaatst: 14 dec 2008 19:43
door keysersoze0909
Dag allemaal,
Ik sta op het punt een Espace te kopen. Ik heb interesse in deze config:
Renault Grand Espace 2.0T Privilege, Handgeschakeld, 6 versnellingen, Km. stand 124.045 km
7 Persoons, ABS, Audio, Centrale deurvergrendeling, Climate control, Cruise control, Elektrische ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic, Parc distance control, Schuifdak, Stuurbekrachtiging, Xenon verlichting
De onderhoudshistorie is bekend (via leasemij) maar de auto heeft bij 120k geen vervanging gehad van de distr.riem. Ik heb ook een andere ex-lease espace (2.0 t initiale) op het oog waarbij ik ook inzage in de onderhoudshistorie heb gehad. Het valt me op dat beiden flink wat kosten hebben gehad; de 'mijne' versnellingsbak vervangen en de inititale weer turbo vervangen...beiden totaal in 4 jaar 4000 a 5000 euro aan onderhoud !
Ik wil bij de aanschaf iig 6 maanden garantie kopen maar vroeg me af welke tips jullie evt hebben. Tot nu toe heb ik altijd audi a3, tt, a4 en nu vw passat gereden. De collega's met een espace zien niet bepaad lyrisch over de auto. Ik ben echter wel gecharmeerd van de espace maar wil dus weten wat slim is en wat niet.
Geplaatst: 15 dec 2008 08:06
door kuifje37
Ik heb in het voorjaar van dit jaar een Espace IV gekocht met 135000km en 6 maanden garantie.
Ook bij de mijne was de onderhoudshistorie bekent en het viel mij destijds ook op dat er erg veel aan de auto was gedaan.
De eerste series hadden ook nog al wat mankementen waaronder de turbo en versnellingsbak, deze zijn inderdaad allebei vervangen en nog een hele reeks andere dingen.
Verder is tijdens mijn vakantie de turboslang gescheurd wat een hoop ellende gaf in Frankrijk maar die is in Nederland gewoon onder garantie vervangen.
Ik had last van wat olieverlies en heb een paar weken geleden de krukaskeerring laten vervangen en omdat de versnellingsbak er dan onderuit moet ook maar gelijk de koppling laten reviseren.
Hij rijdt nu weer als een nieuwe maar ben wel 1400,- euro lichter.
Het blijft een heerlijke auto maar is wel wat storingsgevoelig, ik rij er nog steeds met veel plezier in rond.
Succes met je besluit.
Peter
Geplaatst: 18 dec 2008 19:24
door peterr
ik heb ook een espace uit 2004 aangeschaft
Bij deze espace heb ik via de 2 garage's waar hij in onderhoud was de volgende reparaties naar boven gekregen
- aandrijfassen voorzijde links en rechts vervangen.
- condenser van de airco vervangen
- stuurbekrachtigings pomp en leiding vervangen.
- en nog enekele kleine reparaties
- distributie riem is vervangen.
Ik ben heel erg tevreden over deze auto met name de ruimte en rijeigenschappen spreken mij erg veel aan.
In de onderhouds historie ben ik niets tegengekomen van een koppleling en of druk lager revisie en voor wat ik zo links en rechts lees is dit wel een zwak punt van de renaults dus daar houd ik wel rekening mee.\
Ook de turbo was niets van te achterhalen hoop dat deze niet stuk gaat want dit schijnt een wel erg kostbare ingreep te zijn.
Voor de rest tot nu toe erg tevreden renault rijder

en ik hoop dat dat zo blijft.
Heb je nog meer vragen dan hoor ik dat graag van je.
Peter.
Geplaatst: 22 dec 2008 19:20
door keysersoze0909
goed nieuws. ik heb m gekocht. de distributieriem wordt op kosten van de leasemij vervangen en ik haal de espace op 7-1 op.
ik hou jullie op de hoogte. iemand nog winterbandensetje liggen ?
Groet !
Geplaatst: 07 jan 2009 14:43
door keysersoze0909
hij is er....fraai exemplaar en rijdt heerlijk. even wennen aan de kleine binnenspiegel maar vrouwlief (die het meest gaat rijden) is razendenthousiast. Het enige wat ik nu nog niet snap. de keycard heeft een uitsparing voor een sluitelbios naar ik aanneem....alleen moet de uitsparing naar beneden ingedrukt worden !!! Ik heb misschien teveel duitse auto's gereden om dit te snappen maar wellicht kan iemand mij adviseren voor een workaround (gat boren in de keycard)
Geplaatst: 07 jan 2009 17:48
door bertvanstangen
toevallig gekocht bij ING car lease in zwolle?
Geplaatst: 07 jan 2009 19:48
door keysersoze0909
nee, carnext. ik heb nu de bonuskaart vastgetaped aan de card....works for me
Geplaatst: 07 jan 2009 20:30
door Rossy
Plaats even een foto van de card, klinkt mij namelijk heel vreemd in de oren.
En uiteraard ook van de auto
Antonio.
Geplaatst: 07 jan 2009 22:35
door bertvanstangen
van die keycard dat snap ik ook niet wie dat bedacht heeft bij Renault. Ik vroeg me ook al af of ergens een gat in kan boren zonder verdere schade te berokkenen maar jouw oplossing is ook wel handig denk ik zo.
Voor degenen die het niet begrijpen: De keycard heeft een opening voor een sleutelbos maar die zit precies op de plaats waar de keycard mee in de sleuf/cardreader in de auto gestopt moet worden. Als er dus een sleutelring aan zit dan past deze niet meer in de sleuf. Ik denk dat Renault eerst heeft gedacht dat alle keycards handsfree zouden zijn dan hoefde je de keycard niet meer in de sleuf en dan was het ook niet erg geweest. Bij latere modellen hebben ze het gat weer ergens anders gemaakt zonder dat dit problemen geeft dus ze leren wel van fouten...
Geplaatst: 07 jan 2009 23:05
door renault15.17
Dat gat in de keycard is niet voor een sleutelhanger o.i.d. Dat gat zorgt voor de blokkering van de card tijdens het rijden. Er zijn bij de dealer "sleutelhangerhouderbevestigingen" verkrijgbaar geweest die over het uiteinde van de kaart te schuiven waren (uiteinde is wat dikker). Maar of er die nog zijn....
Geplaatst: 07 jan 2009 23:34
door bertvanstangen

weer wat geleerd vandaag... Maar waarom zit dat gat er nu niet meer in dan? Hebben ze die blokkering er vanaf gelaten dan? Ik weet dat als ik mijn card tijdens het rijden eruit haal er verder niets gebeurt maar ik heb dan ook zo'n "nieuwe" card.
Geplaatst: 08 jan 2009 08:19
door Socrates
renault15.17 schreef:Er zijn bij de dealer "sleutelhangerhouderbevestigingen" verkrijgbaar geweest die over het uiteinde van de kaart te schuiven waren (uiteinde is wat dikker). Maar of er die nog zijn....
Klopt, die zijn op Ebay te koop. Die schuif je over het ronde stuk dat uit het dashboard steekt als de card er in zit.
Geplaatst: 08 jan 2009 08:21
door keysersoze0909
ik ga meteen kijken. dank !
Geplaatst: 09 jan 2009 12:46
door bertvanstangen
Usual suspect Soze, Ik heb je een bericht gestuurd met betrekking tot keycard houder. Misschien dat we meerdere kunnen bestellen om zodoende de hoge verzendkosten te delen...
Geplaatst: 09 jan 2009 15:20
door peterr
voor wat betreft die kaart sleutelhanger klopt deze is via de dealer niet meer leverbaar
ik wil ook gaarne er een anschaffen
Dus geef maar een bericht om er samen een te bestellen.
Geplaatst: 09 jan 2009 15:52
door bertvanstangen
zijn er nog meer mensen die een keycard houder willen? Ik zal binnen een week eens gaan informeren hoe en wat via e-bay. groeten, Bert
Geplaatst: 14 jan 2009 00:38
door bertvanstangen
vandaag bij de dealer geweest en gezien dat de keycardhouder geen goede optie is. Zit niet strak om de keycard heen en risico op loslaten is mij te groot. Dan toch maar een andere optie gaan zoeken. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen op dit gebied.
Geplaatst: 14 jan 2009 08:15
door peterr
als het er niet strak genoeg omheen zit lijkt het mij ook niets
moet er niet aan denken om hem te verliezen en dan een kostenpostje van plm 100€

Geplaatst: 14 jan 2009 20:38
door Rossy
Waarom altijd alle sleutels aan de autosleutel(kaart) hangen?
Dit heeft toch een paar grote nadelen.
- Verlies je je autosleutel, dan kan je ook gelijk je huis niet meer in en omgekeerd.
- Gaat er een gezinslid een keer met de auto weg, dan kan je je huis ook niet meer in.
- Van die vele sleutels, en dus het soms wel flinke gewicht, aan je autosleutel slijt je contactslot veel sneller en kan, in geval van een sleutelkaart, deze inwendig kapot gaan door de torsie die dit teweeg brengt.
- Je sleutels liggen de hele tijd te rammelen op je console met daar beschadigingen tot gevolg.
- Bij een ongeval wil ik even niet weten waar die hele sleutelbos allemaal naartoe slaat en dus ook sloopt.
Het heeft ook voordelen.
- Je hebt altijd al je sleutels bij de hand.
En dat is het dan ook eigenlijk wel.
Ik heb aan mijn autosleutel(s) alleen een leuke sleutelhanger hangen en mijn huissleutels gewoon in mijn broekzak.
De Renault Card is in eerste instantie ook gemaakt om alle minpunten teniet te doen.
In sommige gevallen kan het makkelijk zijn om een sleutelhanger met label aan de Card te hangen, denk dan aan verhuurbedrijven en dergelijke.
Hier is Renault later ook achter gekomen en heeft vanaf de Mégane II een voorziening hiervoor in de Card gemaakt.
De beste oplossing is in mijn ogen dan ook om de bonuskaart aan de bos met huissleutels enzo te hangen en die niet aan de autosleutel(s) of Renault Card te hangen.
Antonio.
Geplaatst: 15 jan 2009 22:42
door seep
kunnen jullie mij ook op de hoogte houden?
dank, reynier