Pagina 1 van 1

Is het echt zo erg? Graag positief nieuws

Geplaatst: 29 mar 2009 11:08
door George Michael
Is het nou echt allemaal zo erg met de Espace zoals ik hier op het forum lees. Het lijkt wel of alleen kritieke noten worden opgeschreven.
Het lijkt mij leuk om eens positieve verhalen te horen over de Espace.
Wij rijden een Espace 2.0T uit 2005 met 118.000km.
. . . . . .heerrlijke auto :D

Geplaatst: 29 mar 2009 11:44
door mechanic
dan zul je de kosten nog wel een keer tegenkomen waarschijnlijk!

Geplaatst: 29 mar 2009 16:58
door mark en ivonne
hij vraagt om positief nieuws of verhalen
heb je die niet zeg dan niets

Geplaatst: 29 mar 2009 17:49
door bertvanstangen
positief:

Hij rijdt heerlijk -> het is werkelijk een plezier om in te rijden

negatief:

Al die negatieve verhalen (mensen schrijven liever iets negatiefs dan iets positiefs en iets negatiefs blijft langer hangen dan iets positiefs)

Geplaatst: 29 mar 2009 19:03
door ericon
Prachtbak om te zien? :D :D :D

Geplaatst: 29 mar 2009 19:21
door RonW
Mooie auto, rijdt fantastisch, enorme ruimte, geweldige uitrusting etc etc.

Ook ik zag overal negatieve reacties maar het is wel zo dat als er over iets geschreven moet worden mensen altijd klagen. De positieve dingen zie je bijna nergens....
Ga maar na; als je tijdens de vakantie in een hotel gezeten hebt en je hebt daar iets negatiefs meegemaakt dan ga je klagen tegenover alles en iedereen. Het positieve wordt al vlug vergeten.

Nee hoor zo erg is het nu ook weer niet.

Geplaatst: 01 apr 2009 10:08
door thomassen7
Het is een heerlijke auto om in te rijden. :D
En bij de leeftijd van mijn auto mag je ondertussen wel wat probleempjes verwachten, hij doet al ongeveer 15 jaar zijn best en leeft nog steeds. :shock:
Ik denk dat de meeste mensen nogal schrikken van de rekeningen van de dealer die ik persoonlijk ook niet best te pruimen vind. :cry:
Dus als je zelf handig bent is dat best wel fijn, alhoewel ik me afvraag hoe je met de laatste typen Espace zonder computer nog iets kan doen.
Wat wel loont is om op het internet te zoeken naar alternatieven voor het uitwissel beleid van Renault t.o.v. motor,versnellingsbak, zeg maar gerust de hele aandrijflijn.
Heel vaak zijn er bedrijven te vinden die deze onderdelen voor een derde van de prijs repareren/reviseren en met een langere garantie als bij Renault. :lol:
Dus zelfs als er problemen zijn kun je er een positieve draai aan geven door na te denken en even op zoek te gaan naar de beste oplossing. :idea:

Misschien lees je hier wel over een hoop problemen met de Espace, maar dat kan ook betekenen dat er enorm veel van rondrijden, en als er daarvan bij 1% problemen zijn lijkt dat hier op het forum al gauw of iedereen problemen heeft, terwijl 99% van de Espace bezitters erg gelukkig rondrijdt.

Geplaatst: 01 apr 2009 11:51
door DHL
Ik rij er ook ene... 2.0 dCI 150 van 2008. Nu gaat hij binnen voor het eerste onderhoud, net 1 jaar oud en 25000 km ongeveer. Bij de levering was er een getik bij gas lossen en weer optrekken. Bleek een cardan te zijn. Een uurtje of twee werk, volledig in garantie, gratis vervangwagen.
Het enige waaraan ik mij nu verwacht zijn 2 nieuwe ruitenwissers, olie en oliefilter, interieurfilter en dat zal 't zo een beetje zijn dacht ik. De banden vooraan slijten iets sneller, maar dat kan je de wagen niet kwalijk nemen. Je hebt er immers dat grote koppel voor in de plaats en dat vreet een beetje aan de banden. Maar... ze kunnen wel nog mee tot een 35000 km denk ik.
Je ziet, geen noemenswaardige incidenten. De kwaliteit is er enorm op vooruit gegaan sinds de phase 2. Ook de 2.0 dCi motor, in samenwerking met Nissan, behoort tot de modernste motoren op de markt. Ook heeft deze geen distributieriem meer maar een ketting. Dat is al een grote onderhoudskost uitgespaard! Is immers een prive aankoop, dus alle kosten komen uit eigen pocket :lol:
De eerste Espace'en die geleverd werden (huidig model wel te verstaan) kenden inderdaad heel wat problemen.
Motoren, koppelingen, versnellingsbakken, aircobediening,egr kleppen,...noem maar op. Het was alsof de duivel er zelf mee gemoeid was. Renault heeft duidelijk geleerd uit die fouten. Ze geven nu ook 3 jaar garantie op het hogere gamma om hun betrouwbaarheid in de verf te zetten.
Ook willen ze zo snel mogelijk in de top 5 van betrouwbare wagens terecht komen. hoge ambities, maar het tekent wel de inzet.
Dus wil je zekerheid, ga dan voor een Espace phase 2 en laat in alle modellen de 2.2 dCi en 1.9 dCi voor wat ze zijn. Of koop een exemplaar waarop alle modificaties reeds uitgevoerd zijn en perfect onderhouden is. Maar toch...
Het goede nieuws: ik ben een voor de 100% tevreden eigenaar, zowel van de wagen als van de garage. :!:

Geplaatst: 01 apr 2009 18:33
door mechanic
de meeste espaccen die we in de werkplaats tegen komen, zijn lease auto's waar de jongens ook niet netjes mee om springen. dus ook meteen hoge kosten. rijdt zelf dagelijks in de meeste gangbare renault modellen dus weet waarover ik praat. ze rijden prima, mits goed onderhouden.
de nieuwe m9r motoren zijn een flinke verbetering t.o.v de vorige motoren, maar ook deze zijn er al genoeg stuk gelopen! maar de eerste exemplaren met dik 2ton op de klok zijn al gesingaleerd. dus het kan wel!
verschil tussen particulieren en lease auto's is bij ons in de zaak altijd meteen zichtbaar. wordt netter mee omgegaan, en technisch ook vaak minder problemen.

Geplaatst: 01 apr 2009 20:42
door DHL
m9r is dat 2.0 dCi? En wat gebeurt er dan mee dat ze stuk gaan?

Geplaatst: 02 apr 2009 17:59
door mechanic
m9r is inderdaad de nieuwe 2.0dci.
wat ermee gebeurt is verschillend. heeft niet altijd met de kwaliteit van de motor te maken, soms gaan andere dingen stuk waardoor gevolgschade ontstaat. ze zijn een heel stuk beter dan de vorige 1.9dci dat is zeker.

maar als de bak eraf moet, zoals we aantal keren hebben meegemaakt moet wel de complete motor eruit.

Geplaatst: 09 apr 2009 19:15
door ericon
Ik weet dat een van de laatste diesel V6'en Isuzu motoren zijn, is dit bij het allerlaatste model ook?
En wat is de algemene indruk nu van deze motor?

Geplaatst: 09 apr 2009 21:15
door Rossy
Tja, eeeeh, wil je dat écht weten?
Prima motoren zolang ze het doen...

Antonio.

Geplaatst: 09 apr 2009 21:33
door renault15.17
De 3.0 V6 DCi in de Espace IV (en Vel Satis) was inderdaad van Isuzu. Inmiddels wordt deze motor niet meer geleverd (voldoet niet meer aan de emissie eisen) en de nieuwe 3.0 V6 DCi in de Laguna is een eigen Renault (en Nissan) motor.

Geplaatst: 10 apr 2009 00:00
door Rossy
renault15.17 schreef:(voldoet niet meer aan de emissie eisen)
Is niet zo vreemd met het standaard meegeleverde olieverbruik :roll:
De kwaliteit van deze motoren was niet helemaal je dat.

Antonio.

Geplaatst: 10 apr 2009 08:47
door ericon
Is de allerlaatste, van Renault beter dan die van Isuzu?

Geplaatst: 10 apr 2009 19:34
door Rossy
Dat weet ik niet, toen werkte ik niet meer bij Renault.

Antonio.