Pagina 1 van 1
Wel of Niet: Grand Espace 3.0 dci Initiale Aut. 07
Geplaatst: 08 feb 2010 23:08
door KiloKilo
Op dit moment overwegen wij een Espace te kopen. Een 3.0 cdi Initiale Automaat 2007. Nu lees ik nogal wat problemen in verband met het motorblok en de koeling daarvan. De daarbij horende kosten die her en der staan van +/- € 10.000 zijn niet echt bemoedigend.
Nu zijn we gaan kijken en de wagen ziet er goed uit. Bij de proefrit viel wel op dat het leek alsof de wagen toch wel last had van turbo-lag. Nu is het een automaat en erg licht is de wagen ook niet, maar had eigenlijk meer verwacht van de 3.0 V6. Is dit normaal voor die wagen, of is het een teken dat we de wagen moeten mijden? Ook vond ik het blok nogal hard klinken toen ze koud was, later was het veel beter.
Meer een vraag vanuit onwetendheid; de wagen heeft parkingassist ook vooraan. Bij het op rijden op de oprit leek het systeem in eerste instantie niet te werken, even in R en dan weer in D en het begon te piepen. Is het zo dat je vanaf een bepaalde rijstijl enkel de voorste sensoren activeert?
En lauter uit interesse, want je leest snel over ontevreden mensen, zijn er ook tevreden mensen met een Espace? En helemaal mensen met een 3.0 dci?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 10 feb 2010 11:28
door KiloKilo
Toch door wat mensen gelezen, maar weinig mensen schijnen een mening te hebben over dit type wagen. Nu kan het zijn dat dit type motor niet al te populair is, dus iedere algemene mening over de Espace (geloof IV) uit 2007 is ook meer dan welkom. Waar moeten we op letten om geen verrassingen te krijgen nadien?
Geplaatst: 10 feb 2010 11:57
door wesley015
Ik berijd zelf deze auto niet.
Alleen via mijn werk komt het wel eens voor.
En dan vind ik het wel een prettige motor.
Maar de 3.0 Dci staat wel bekend om haar vele problemen.
Geplaatst: 10 feb 2010 12:16
door KiloKilo
Hartelijk dank. Dat is voor ons een indicatie om de wagen niet te nemen. Onze huidige auto staat op dit moment als coma-patient bij de garage. Dus het zou fijn zijn om eens een betrouwbare wagen te kopen. Tegenwoordig doet ieder merk wel aan een terugroepactie (modeverschijnsel), dus is het niet meer evident welke wagen je moet hebben om niet continu bij de garage op bezoek te gaan.
Was wel een pracht wagen.
Geplaatst: 10 feb 2010 12:20
door wesley015
Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben.
De een heeft wel meer problemen als de ander.
Maar je kunt ook een BMW kopen van 60.000,- en elke maand bij de dealer staan.
Je kunt dan beter voor een 2.0 Dci gaan.
Geplaatst: 10 feb 2010 12:28
door KiloKilo
Nu, ik vind er maar 1 Initiale 2.0 cdi en die is uit 2009 en daardoor vind ik hem nog wat prijzig.
Maar 1 Initiale uit 2007 en dat is een 3.0 cdi
En verscheidene uit 2006, maar dat zijn 2.2 of 3.0
Zal dus geen Espace worden...
Edit: Zag zojuist weer een 3.0 cdi met 12 maanden garantie, enkel 136k...
Geplaatst: 10 feb 2010 13:21
door KiloKilo
Zojuist even contact gehad met Renault Genk.
Zij geven aan dat de 3.0 cdi niet bekend staat als een slechte motor. Enkel dat er weinig van verkocht zijn in verband met de belastingen
Geplaatst: 10 feb 2010 15:48
door CPTR
KiloKilo schreef:Zojuist even contact gehad met Renault Genk.
Zij geven aan dat de 3.0 cdi niet bekend staat als een slechte motor. Enkel dat er weinig van verkocht zijn in verband met de belastingen
Zomaar een vraagje: Heb je dan iemand van de verkoop gesproken of echt iemand van de werkplaats?

Geplaatst: 10 feb 2010 15:54
door KiloKilo
Algemeen iemand die is gaan navragen.
Geplaatst: 10 feb 2010 16:49
door KiloKilo
Bon, Renault Lanaken geeft aan dat het best is om de 2.2 te mijden. En waar mogelijk een 1.9 of 2.0 te nemen. De Initiale vind je echter hier met 2.2 of 3.0. De 3.0 waren ze neutraal over. Maar zeggen ze ook de meeste problemen waren met de oudere versies, zeg maar voor 2005.
Geplaatst: 12 feb 2010 09:13
door thomassen7
Tik eens bij google "Espace initiale 2007 problemen" of kijk eens bij "zakenauto.nl", die je waarschijnlijk ook onder eerder genoemde link zal tegenkomen.
En vorm dan je oordeel.
Als leasebak kost het je zelf geen geld, je zal alleen vaak in een vervangende auto rijden.
Gr.
Peter.
P.S.
Ik hoop dat je een liefhebber van koffie bent, die is trouwens wel goed en vers bij Renault(hoge doorzet?

).
Geplaatst: 12 feb 2010 14:08
door KiloKilo
Ok, dus geen 3.0 en geen 2.2. Zag laatst een 2.0 Initiale, iets wat ik niet vaak ben tegengekomen. Mochten we dus voor een Grand Espace gaan, dan zullen we geduld moeten hebben en de juiste vinden.
Bedankt.
Geplaatst: 12 feb 2010 14:42
door Pleiades
2.0 dCi 175 is wel aardig, in vergelijking met de 3.0 dCi. Maar ik denk dat een 3.0 dCi van na de facelift van 2006 niet zoveel kwaad kan. 1.9 dCi is sterk af te raden, vind ik. Deze is niet krachtig genoeg voor de Espace, en de 2.2 dCi is verouderd in vergelijking met de 2.0 dCi. Mocht u een 3.0 dCi willen om de kracht kunt u toch beter een 2.0 dCi 175 nemen en laten chippen. Van voor de facelift (dus voor 2006) is eigenlijk alleen de 3.5 V6 (benzine) een goede keus, want daar zijn de minste problemen mee geweest voor zover ik weet. (de 1.9 dCi bestaat trouwens niet als initiale)
Geplaatst: 12 feb 2010 14:56
door KiloKilo
Als we voor een Espace gaan, dan zal het een Grand Espace Initiale van 2007 of later zijn.
Spijtig was wel dat de Espace die wij hadden gezien echt zeer mooi en compleet was. Maar dus enkel met een motor die af te raden valt. En aangezien we nu al een wagen hebben die in coma is (motor dient serieus wat nieuwe stukken te krijgen) willen wij zo'n zelfde situatie vermijden.
Hoop echter dat de 2.0 genoeg kracht heeft voor zoveel gewicht. Los daarvan kom ik ze maar weinig tegen en helemaal zo dat de wagen compleet naar onze wens is.
Hoe veel zouden wij moeten rekenen om de originele beeldschermen in de hoofdsteunen te laten plaatsen voor de kinderen?
Geplaatst: 13 feb 2010 17:39
door Pleiades
2.0 dCi heeft 150, 175 of gechipt meer dan 200 pk. Dat is dus geen probleem.
Mischien is importeren wel iets interessants? In Duitsland vind ik toch wel een aantal mooie exemplaren die aan uw voorwaarden voldoen. (op het dvd systeem na dan.)
3.0 dci
Geplaatst: 20 mar 2010 23:35
door DirkB
Ik zou niet voor de 3.0 dci gaan, deze geeft echt grote problemen met de motor. Vanzelfsprekend zegt een Renault dealer dit niet, dan zou hij niets meer verkopen.
Deze versie is ook niet meer leverbaar, Renault is met deze motoren van ISUZU gestopt.
Omdat er zoveel problemen waren en dit veel geld kost aan garantie-claims is men volledig overgegaan op dieselmotoren van Nissan, dit zijn de 2.0 dci motoren.
Ik heb een 175pk versie die uitstekend bevalt ( uit Duitsland geimporteerd), maar automaten zijn zeldzaam.
Dirk
Geplaatst: 21 mar 2010 23:01
door DHL
Absoluut niet doen. Zeer slechte, onbetrouwbare motoren. Inderdaad, ga voor en 2.0 dCi, evenveel rijplezier, betrouwbaarheid gegarandeerd