Pagina 1 van 1
Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 15 apr 2011 22:37
door dutchflush
Beste Espace kenners,
Ik ben op zoek naar een Grand Espace uit 2004 - 2005. In ieder geval heb ik al besloten om voor een 3,5 V6 te gaan. Het enige waar ik nog aan twijfel en wat niet duidelijk is, is het verschil tussen de uitvoeringen.
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de Privilege en Initiale uitvoering?
Alvast bedankt voor jullie Renault kennis.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 15 apr 2011 22:40
door Renier
De Initiale is bij Renault altijd de meest luxe uitvoering met af fabriek de meeste opties.
De Privilige zit daar 1 nivo onder, maar zit voor de meeste mensen ruim voldoende in z'n spullen
Verder hebben beide uitvoeringen hun specifieke kenmerken voor het interieur wat materialen en kleurstelling betreft.
Da's maar net wat je het meest aanspreekt.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 15 apr 2011 22:47
door dutchflush
Ok, dat is duidelijk. Bedankt.
Kan iemand mij vertellen wat nou precies het verschil in uitrusting niveau is? Het is mij nog niet gelukt om dit ergens terug te vinden. Wikipedia's en zo gaan niet in op uitrusting per uitvoering en een folder uit die tijd is ook niet online te vinden.
Heeft iemand dit overzicht?
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 15 apr 2011 23:20
door RichTrip
Ik heb zo geen overzicht voorhanden maar het verschil zit hem zeker in de bekleding van de stoelen:
De Privilege heeft stoelen met gecombineerde Lederen en Alcantara bekleding.
De Initiale heeft stoelen met alleen Lederen bekleding en volgens mij ook electrisch verstelbaar.
Verdere verschillen zitten ook vaak in de extra opties welke de eerste eigenaar er wel of niet bij heeft besteld.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 15 apr 2011 23:38
door Pleiades
Privilege had standaard geen leer. Initiale wel, dit was op het begin alleen dat donkerblauwe en het beige met alcantara.
even uit mn hoofd gezegd zal ik even wat dingen opnoemen die bij initiale wel standaard zijn en bij privilege niet
4 achterstoelen
Electrische kinderbeveiliging achter
chroomkleurige portiergrepen met satijnglans
metaallak inclusief meegespoten stootstrips
lichtmetalen velgen sirius 17"
leder versnellingspookhoes
elektrisch verwarmbare ruitensproeiers
buitenspiegels met geheigenfunctie
automatisch dimmende binnenspiegel
portierlijsten initiale alu look
apart te opnen achteruit
leder bekleding
zonnegordijnen achter
extra vloertapijt rij 3
elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie
verwarmbare voorstoelen
afneembare armsteunen achter
carminat cd navigatie + Renault Cabasse 4x50W met 6 cd wisselaar voorin. (geen mp3 ondersteuning bij ph1!)
de weinige opties op een initiale waren volgens mij 18" velgen, getinte ramen achter en panoramisch schuifdak.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 16 apr 2011 08:12
door Verwijderd7852
Ik zou de goedkoopste nemen. Zelf heb ik een expression, maar die is al luxe genoeg, als je het vergelijkt met andere auto's met de basisuitvoering. Climate control, elektrische ramen voor+achter, centrale deurvergrendeling, noem maar op!
Dus ik zou gewoon de privilege doen.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 17:07
door Lagunadriver2
als het budget het toelaat gewoon voor de initiale kiezen, deze heeft een stuk hogere rest waarde dan een privilegé, die kan oplopen van 500 tot 1000 euro!!
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 19:26
door fgrooten
Huh?? "elektrisch verwarmbare ruitensproeiers"??
Hoe werkt dat dan? Heb nooit gemerkt dat het verwarmt werd....
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 19:45
door Pleiades
Nog nooit stoom uit de spoeiers zien komen?

Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 20:11
door Verwijderd7852
Waarom wil je trouwens een V6?
Deze zuipen als een alcoholist. Het geluid is beter, maar op de Nederlandse snelwegen mag/kun je toch geen 230...
Ik wil niet zeggen dat de 2.0T beter is, want betrouwbaar is die niet, maar waarom zou je niet de 2.0 16V nemen?
De V6 is alleen in automaat leverbaar, dat moet je maar willen...
Je zoekt het zelf maar uit, maar ik ging denk ik voor de 2.0 16V, ook al heb ik de 2.0T.
Veel succes met je keuze!
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 20:16
door Lagunadriver2
auke-ajh schreef:Waarom wil je trouwens een V6?
Deze zuipen als een alcoholist. Het geluid is beter, maar op de Nederlandse snelwegen mag/kun je toch geen 230...
Ik wil niet zeggen dat de 2.0T beter is, want betrouwbaar is die niet, maar waarom zou je niet de 2.0 16V nemen?
De V6 is alleen in automaat leverbaar, dat moet je maar willen...
Je zoekt het zelf maar uit, maar ik ging denk ik voor de 2.0 16V, ook al heb ik de 2.0T.
Veel succes met je keuze!
tja, het is net wat je wil......
een beetje power is toch ook wel lekker hoor, kun je toch wat sneller bij het stoplicht weg!
dat mis ik toch wel bij mijn 1800...
ene, ik weet niet wat een V6 verbruikt maar mijn 1800 automaat loopt ook tussen de 1:7 - 1:10

dus ik had het wel geweten als ik het budget had
gewoon een 3.5 V6 initiale

Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 20:30
door Verwijderd7852
Lagunadriver2 schreef:
tja, het is net wat je wil......
een beetje power is toch ook wel lekker hoor, kun je toch wat sneller bij het stoplicht weg!
dat mis ik toch wel bij mijn 1800...
ene, ik weet niet wat een V6 verbruikt maar mijn 1800 automaat loopt ook tussen de 1:7 - 1:10

dus ik had het wel geweten als ik het budget had
gewoon een 3.5 V6 initiale

Ja, maar ik weet wel hoe u rijdt, ik ken u niet, maar als u met een laguna dat verbruik heeft, dan spoort uw rijstijl niet.
De 3,5 V6 neemt (Volgens vrienden) 1 op 6/7 terwijl de 2.0T of 2.0 16v 1 op 10 neemt.
En om nou ff wat eerder bij het stoplicht vandaan te rijden, wat ben je voor klein kind
Alsnog veel succes met je keus
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 21:19
door Lagunadriver2
auke-ajh schreef:
maar als u met een laguna dat verbruik heeft, dan spoort uw rijstijl niet.
wat zijn dit voor kinderlijke reacties?
via het Laguna Forum heb ik ook vernomen dat een 1800 handgeschakeld ongeveer 1:10 / 1:12 doet,
een automaat gebruikt normaal meer, dit is dus geen rare waarde

Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 21:30
door wlaguna
mensen on topic alsjeblieft.
en netjes tegen elkaar blijven.
dit topic heeft nu m,n aandacht en hou het in de gaten.
volgende reactie die zo is als de laatste twee kan reactie verwachten.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 21:31
door Pleiades
Ik heb ze allebei (3.5 en 2.0T) en ik raad een 2.0T ten sterkste af. Het verbruik van een 2.0T is hoger bij dezelfde rijstijl. Verder is een 2.0 16v nogal underpowered en alleen te krijgen in goedkopere uitvoeringen.
3.5 V6 is veel soepeler, vaak zuiniger en betrouwbaarder. Verder is het leuk dat je bij het stoplicht snel weg kan zijn, en met leuke snelheden door Duitsland te rijden. Met een 2.0T gaat het allemaal wel, maar die is veel minder soepel, minder vlot, zuipt als een ketter en is zo betrouwbaar als mijn ex vriendin.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 22:00
door Verwijderd7852
Pleiades schreef:Ik heb ze allebei en ik raad een 2.0T ten sterkste af. Het verbruik van een 2.0T is hoger bij dezelfde rijstijl. Verder is een 2.0 16v nogal underpowered en alleen te krijgen in goedkopere uitvoeringen.
3.5 V6 is veel soepeler, vaak zuiniger en betrouwbaarder. Verder is het leuk dat je bij het stoplicht snel weg kan zijn, en met leuke snelheden door Duitsland te rijden. Met een 2.0T gaat het allemaal wel, maar die is veel minder soepel, minder vlot, zuipt als een ketter en is zo betrouwbaar als mijn ex vriendin.
Ach ja, het is maar net wat je wilt............
Ik weet het allemaal ook niet meer, elke motor heeft zijn voor- en nadelen, al helemaal als je dit topic leest

Maar eigenlijk ging het gewoon over privilege of initiale
Verder gaat mijn keuze naar de privilege, omdat die in mijn ogen luxe genoeg is.
Ik blijf voor de rest maar van dit topic af, want volgens mij creëer ik alleen maar ruzie
Alsnog veel succes met je keuze!
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 27 apr 2011 22:06
door wlaguna
mooi heeft m,n hint toch wat goed gedaan.
maar je kan het verwachten he als je iemand voor klein kind uitmaakt dat moet je gewoon niet doen auke-ajh.
het een lokt het ander uit zeggen ze wel ,s.
maar goed on topic weer.
en hoop dat de topic starter z,n keuze kan maken.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 28 apr 2011 15:35
door Mathijs
dutchflush schreef:Beste Espace kenners,
Ik ben op zoek naar een Grand Espace uit 2004 - 2005. In ieder geval heb ik al besloten om voor een 3,5 V6 te gaan. Het enige waar ik nog aan twijfel en wat niet duidelijk is, is het verschil tussen de uitvoeringen.
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de Privilege en Initiale uitvoering?
Alvast bedankt voor jullie Renault kennis.
3.5 V6, goede keuze, alles meer dan 4 cylinders heeft (bij een viertakt tenminste) een mooiere loop doordat er een betere overlap is tussen de vier slagen die er gemaakt moeten worden; de inlaatslag, de compressie slag, de arbeidslag en de uitlaatslag.
Bij een 4 cylinder is dat om de 360
0/4=90
0, bij een 6 cylinder 360
0/6=60
0
Daarna neemt de winst per meer cylinders af, bijvoorbeeld 360
0/8=45
0 , nog maar 15
0 minder overlap dan de 6 cylinder, die toch al weer 30
0 beter was dan de 4 cylinder.
Snelheid heeft hier niets mee van doen, menig motorfiets met maar 1 of 2 cylinders zal je nog vierkant zoekrijden.
Souplesse is de hoofdreden voor deze grotere motoren, en dan het liefst in combinatie met een automaat, zodat het schakelen boterzacht gaat. Puur rijgenot, en het neemt makkelijker snelheid op bij het inhalen.
Mooiste motor blijft in mijn ogen nog wel de wankel motor, maar goed, dat is hier niet aan de orde.
Oja, mijn zuinigheids record met De R25 V6i automaat vanuit Antwerpen, tussenstop Rotterdam, vervolgens Amsterdam en terug Antwerpen was bijna 1:15 met de auto op 110Km/h op cruisecontrol, rustig op de weg, dus kon praktisch de hele weg die snelheid aanhouden.
Onzuinigst was met een aanhangwagen met huif en veel tegenwind (vooral rond de moerdijk brug), 1 op 7 verbruik en een tijd later een kapotte olie koeler van de automaat....

(die had ik dus in zijn 3 moeten zetten en niet in de D, hoorde ik later )
Grotere motoren zijn niet per definitie onzuiniger, het is eerder de rechtervoet die bepaald wat je per kilometer betaalt.
Re: Grand Espace 2004 - Privilege of Initiale?
Geplaatst: 29 apr 2011 11:47
door Rowwen
Hoi,
Maak zelf de keuze of je al die extra's wenst.
Ik zelf heb 10 maanden gleden gekozen voor de privilege uitvoering omdat die toen redelijk geprijsd en in de buurt beschikbaar was.
Momenteel rij ik dan ook in een Espace IV 2.0l Turbo Privilege uit 2003.
Mijn volgende wordt indien het weer een espace wordt waarschijnlijk een (grand)espace IV 3.5l Initiale met panoramadak.
Ik ben namelijk dol op snufjes. Momenteel verbruik ik met alleen rijdend op binnenwegen (Vmax=80km/u) ongeveer 11l per 100km. En ik denk dat de 3.5l V6 niet veel meer zal verbruiken.
Ik heb nog een pdf-je bijgevoegd met de opties etc. voor o.a. de espace van bouwjaar 2003. Deze zal niet veel afwijken van model 2004. Let op met ingevoerde auto's, deze hebben vaak een andere standaard uitrusting.
Succes met je keuze!
Groeten Rowwen