Pagina 1 van 1

motor probleem

Geplaatst: 28 dec 2017 17:06
door roelofdv
Hoi

Heb een probleem met mijn motor.
Heb vorig jaar een andere kop er opgekregen met nieuwe kleppen, nokkenas.
nou is een tijdje terug de keringen van de nokkenas vervangen (3500km terug). tot zo ver geen probleem.
Nou was ik onder weg voor vakantie richting polen en vlak voor de poolse grens ging ik tanken en toen zag ik de melding emissie systeem controleren verder geen problemen.
Na in polen even stil te hebben gestaan met draaiende motor wou ik weg rijden en voelde dat hij op 3 cilinders liep. dit was naar een minuut of 2 rustig rijden voorbij. Heb er alleen last van bij stationair lopen dat het voelt als 3cilinders. Bij normaal rijden heeft de auto geen probleem. Nou bij de garage uitlezen misfire cilinder 4. bobine en bougie vervangen, geen oplossing. monteur denkt injector, eerst injector cleaner in de tank maar dit hielp niks. Nou wou ik de injector laten vervangen/controleren. Nu komt de garage met de kleppen zijn verbrand. kosten plaatje is mij te hoog voor reparatie heb er inmiddels al te veel aan laten gebeuren.

Zouden de kleppen zijn verbrand of kan het ook iets anders zijn.

Re: motor probleem

Geplaatst: 28 dec 2017 17:37
door kaleido 1
Compressiemeting en lektest geven uitsluitsel over de lekke klep.
Maar om wat voor motor gaat het , lpg benzine ?
Je kunt de injector laten ruilen met die van de derde cilinder , verhuist het probleem naar de derde cilinder , is de verstuiver de oorzaak , Hebben ze ook gecontroleerd of er wel vonk is op 4 bij stationair draaien ?
Cilinder 4 is trouwens die aan de kant van de distributie .

Re: motor probleem

Geplaatst: 28 dec 2017 17:52
door roelofdv
Het gaat om een benzine motor 2.0.
Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben. Ze zouden de injector controleren/vervangen. Maar kwamen met de kleppen verbrand. weet niet precies wat ze dus gedaan hebben. tijdens rijden is er niks aan de hand alleen als ik laag in de versnelling rij. en na lang stil staan bij een stoplicht dan loopt hij even slecht.

Re: motor probleem

Geplaatst: 28 dec 2017 18:45
door mechanic
Een 16v of een 8v?
Er is recent een andere kop met nieuwe kleppen en nokkenas gemonteerd. Een jaar later een keerring van de kop lek,dat is al vreemd. Weet je zeker dat je ook nieuwe kleppen gehad hebt?

Re: motor probleem

Geplaatst: 28 dec 2017 19:34
door roelofdv
een 16v. Ja weet het zeker dat er nieuw kleppen zijn in gekomen. kop is zelf later na ongeveer 1000km opnieuw uit elkaar geweest en opgestuurd omdat ze de oude veren hadden terug geplaatst. keerring was fout van garage deze waren beschadig vermoedelijk met geweld geplaatst.

Re: motor probleem

Geplaatst: 29 dec 2017 13:40
door roelofdv
Heeft iemand een oplossing moet 3 januari weer terug naar Nederland en voor reperatie is niet veel tijd

Re: motor probleem

Geplaatst: 29 dec 2017 14:41
door kaleido 1
Je wilt geen grote kosten maken , dat beperkt de mogelijkheid tot en het is vrijdag !
Injector wisselen is het simpelste samen met compressie en lektest meting.

Re: motor probleem

Geplaatst: 29 dec 2017 15:54
door roelofdv
Kosten is nog niet het grootste probleem allen vind ij dat ik er te vaak al voor heb betaald. Is denk ik de auto niet meer waard. Is van 2006 met nu 218860 op de teller. tijd is het probleem lukt namelijk niet voor 3jan klaar te krijgen. Vond wel dat de garage te snel was met een oordeel zonder te zeggen wat er gedaan was.

Re: motor probleem

Geplaatst: 30 dec 2017 18:19
door roelofdv
Vandaag bij een andere garage geweest. Deze kon geen compressie test doen. Maar heeft de uit nog is uitgelezen. Met volgende resultaat. P0300 en P0304. Nou weet ik dat dit random misfire is en misfire cilinder 4.
De monteur vertelde mij dat het probleem bij de nokkenas zou dit kunnen. Ook omdat hier laatst nog aan gewerkt is. Ook omdat het alleen bij stationair is en verder de motor goed loopt.

Re: motor probleem

Geplaatst: 30 dec 2017 22:40
door mechanic
Laat de distributie timing eens nazien,deze motor heeft een nokkenasversteller. Als het juiste gereedschap niet is gebruikt kan de timing onjuist zijn.