temperatuur sensor megane 1.6e coupe '96
Geplaatst: 13 jan 2012 20:58
Megane 1.6e coupe:
'96:
Benzine:
Sinds een maand of 3 heb ik een 2de hands renault megane 1.6e coupe gekocht.
Geen problemen mee gehad behalve dan dat vanaf het begin de temperatuurmeter raar doet. Zo nu en dan verspringt het metertje ineens omhoog of omlaag. Ik dacht telkens, dit moet geen probleem zijn...
Kort geleden gingen we op vakantie naar dusseldorf, toen we daar aan kwamen parkeerde ik de auto. Ik zette de motor af en vervolgens hoorde ik een borrelend geluid. Dit bleek uit het overlooptankje van de koelvloeistof te komen. Heeft iemand enig idee?
Ik heb eens wat dingen gedaan om te kijken of er iets met het koelsysteem aan de hand is:
- temperatuursensor kortsluiten zorgt ervoor dat de naald van het metertje op het dashboard omlaag duikt
- ventilator schakelaar (sensor in de radiator) kortsluiten zorgt dat ventilator gaat draaien
- onder de temperatuursensor zat nog een stekker, geen idee waar die voor was maar korstsluiten zorgde ervoor dat motor tijdelijk langzamer ging draaien. te lang kortsluiten zorgt voor afslaan van de motor. heeft iemand enig idee waar deze stekker voor is?
- stationair met 2000 toeren draaien zorgt dat na 2 minuten de naald van het metertje op het dashboard op het middelste streepje staat en de ventilator gaat draaien
- radiator wordt wel warm
- extra massadraad van accu naar chassis, metertje op dashboard blijft schokkerig bewegen.
- tijdens het rijden staat de temperatuurmeter soms wel gewoon in het midden. Ik denk dat dat de momenten zijn dat de meter goed werkt
'96:
Benzine:
Sinds een maand of 3 heb ik een 2de hands renault megane 1.6e coupe gekocht.
Geen problemen mee gehad behalve dan dat vanaf het begin de temperatuurmeter raar doet. Zo nu en dan verspringt het metertje ineens omhoog of omlaag. Ik dacht telkens, dit moet geen probleem zijn...
Kort geleden gingen we op vakantie naar dusseldorf, toen we daar aan kwamen parkeerde ik de auto. Ik zette de motor af en vervolgens hoorde ik een borrelend geluid. Dit bleek uit het overlooptankje van de koelvloeistof te komen. Heeft iemand enig idee?
Ik heb eens wat dingen gedaan om te kijken of er iets met het koelsysteem aan de hand is:
- temperatuursensor kortsluiten zorgt ervoor dat de naald van het metertje op het dashboard omlaag duikt
- ventilator schakelaar (sensor in de radiator) kortsluiten zorgt dat ventilator gaat draaien
- onder de temperatuursensor zat nog een stekker, geen idee waar die voor was maar korstsluiten zorgde ervoor dat motor tijdelijk langzamer ging draaien. te lang kortsluiten zorgt voor afslaan van de motor. heeft iemand enig idee waar deze stekker voor is?
- stationair met 2000 toeren draaien zorgt dat na 2 minuten de naald van het metertje op het dashboard op het middelste streepje staat en de ventilator gaat draaien
- radiator wordt wel warm
- extra massadraad van accu naar chassis, metertje op dashboard blijft schokkerig bewegen.
- tijdens het rijden staat de temperatuurmeter soms wel gewoon in het midden. Ik denk dat dat de momenten zijn dat de meter goed werkt