Pagina 1 van 1

Megane 1.5dci 2003 - houdt in en bc "inspuiting defect"

Geplaatst: 19 feb 2012 18:12
door kessing11
Beste allemaal,

Wij zijn ten einde raad. Onze Megane 1.5dci uit 2003 stottert, houdt in en slaat soms af. Hiermee gaat de melding vanuit de boordcomputer gepaard: "inspuiting defect". We zijn bij de Renault dealer geweest en na het uitlezen bleek dat de drukregeling niet juist is. Daarna heeft de dealer een diagnose gesteld dat er met benzine is getankt waardoor het brandstofsysteem aan het aftakelen zou zijn. Tevens hadden zij de brandstof filter meteen vervangen. Na zelf wat gegoogled te hebben, kwam ik op de EGR uit en de LMM.
De EGR had ik meteen schoongemaakt....erg vuile klus. Alleen geen lmm te vinden??

Wie kan mij helpen, wat kan het nogmeer zijn?? Bij voorbaat dank!!

Re: Megane 1.5dci 2003 - houdt in en bc "inspuiting defect"

Geplaatst: 19 feb 2012 18:27
door mechanic
Je mag er toch vanuit gaan dat de dealer het bij het rechte eind heeft. Komt vaak voor dat er ooit met benzine getankt is, dan zit de gehele tank en het hele dieselsysteem vol met gruis. Kosten zijn dan eigenlijk niet meer rendabel.
Ga er maar vanuit dat dit het probleem ook is helaas.
De luchtmassameter zit meestal op het luchtflterhuis.

Re: Megane 1.5dci 2003 - houdt in en bc "inspuiting defect"

Geplaatst: 19 feb 2012 18:41
door kessing11
Ohja....de auto doet het met vlagen. Soms houdt het stotteren 1000km aan. Er zijn ook periodes dat de auto perfect rijdt.

Re: Megane 1.5dci 2003 - houdt in en bc "inspuiting defect"

Geplaatst: 19 feb 2012 18:49
door mechanic
Het gruis wordt niet allemaal tegengehouden in het filter, en komt door de beschadigde hogedrukpomp in de verstuivers.
Dat zou allemaal vernieuwd moeten worden incl leidingen volgens de gestelde diagnose.
Als er verder geen storingen zijn, en de dealer dit echt geconstateerd heeft is het niet anders.

Re: Megane 1.5dci 2003 - houdt in en bc "inspuiting defect"

Geplaatst: 19 feb 2012 22:32
door WillemS
Ja, diesel heeft een geringe smerende werking en benzine niet. De huidige generatie brandstofpompen/systemen kunnen er beslist niet tegen, ook niet eventjes en gaan direkt of op termijn kapot.
Als er gruis wordt aangetroffen dan wordt dit een kostbare aangelegenheid.
SUC6