Pagina 1 van 1

Renault Megane Coupe LPG problemen

Geplaatst: 01 okt 2013 00:31
door renaultmegane98
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Renault Megane LPG G3.
Coupe Coach 1998.
KM stand. 224.000.

Is een Renzo Landi installatie

De auto houdt eigenlijk altijd in als ik wil wegtrekken vanuit stil
stand en geeft dat regelmatig een backfire.

Als de auto inhoudt (pruttelen) en daarna een backfire krijg lijkt net of de auto
in een keer vooruit schiet daarna rijd de auto ook even goed totdat ik
weer moet stoppen en optrekken. Dit is niet altijd soms geeft ie een geen
backfire en blijft hij inhouden en gaat dan tijdens het rijden weer
normaal rijden. Wanneer ik zelfde snelheid blijf rijden.

Als ik met de auto de snel weg op ga is het helemaal drama (vooral sóchtends)
Dan houdt de auto ontzettend in (pruttelen) en kom soms niet boven de 60/100,
dan geeft de auto vaak heel veel backfires achter elkaar (lijkt net of
er een magazijn wordt leeg geschoten) waarna de ene keer de auto weer goed
rijdt en dan andere keer blijft in houden zonder backfire's.

Als ik de auto in beide gevallen op benzine zet en dan gelijk weer op gas is
het probleem weg. Voor even dan.

Wat mij zelf opvalt is als ik hoge toeren blijf rijden ( bijv. bocht op de snelweg)
de auto bijna geen problemen heb als ik daar gas geef of weer snelheid
te maken.

Op benzine heb ik trouwens nergens last van en rijdt de auto super fijn.

Wat ik al heb gedaan/is gedaan.

Bougie's vervangen 15000 km geleden (normale benzine bougie's nooit problemen mee gehad).
Bougiekabels vervangen.
Bobine's getest met nieuwe (geen resultaat).
LPG opnieuw ingelezen.
Gasklephuis gereinigd.
Kleppen gesteld.



Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr Geoffrey

Re: Renault Megane Coupe LPG problemen

Geplaatst: 22 feb 2014 01:48
door BadEend
Ik zou zo niet meer door rijden op LPG met al die backfires. Daar komt alleen maar meer schade van.
Heb je al gecontroleerd op valse lucht bij gasklephuis en inlaatspruitstuk? (pakkingen drogen uit en gaan lekken)

Re: Renault Megane Coupe LPG problemen

Geplaatst: 22 feb 2014 10:31
door WillemS
Met deze km.stand zou ik de klepspeling maar eens (laten)controleren. Ik vermoed dat de gebrekkige klepspeling de oorzaak is van de (te vele) backfire's. Overigens komen bij deze explosies dermate hoge krachten vrij dat blijvende schade niet is uitgesloten. Ook lekkende injektoren kunnen een oorzaak zijn.
mvg WillemS