Pagina 1 van 1
V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 12 jul 2009 19:51
door Janth11
Hallo,
Krijg volgende week mijn Megane 1.9 DCI 120 en vraag mij af wat verstandig is, V-power diesel tanken of de gewone. Als ik hierop google zie ik veel verschillende meningen over brandstof pompen die de V-power niet goed verdragen etc als ook verhalen van zeer positieve bevindingen zoals zuiniger, meer vermogen etc.
Wat is jullie mening een wat tanken jullie?
Jan
Geplaatst: 15 jul 2009 00:41
door CPTR
Als ik tank, zowel benzine als diesel, tank ik altijd de goedkoopste variant (bij de Tango of Firezone).
Ik zie bij Shell staan "bespaar tot wel 1 liter brandstof per tank" voor die speciale brandstoffen, maar in de praktijk zul je daar weinig van merken heb ik het idee.
Geplaatst: 15 jul 2009 12:41
door DexterXL
Mijn vrouw tankt nu al een aantal tankbeurten bij de Shell met dat nieuwe brandstof wat dus zuiniger zou moeten
zijn, het lijkt er zowaar op dat ze gelijk hebben, idd meer km's op 1 tank brandstof ondanks het vele airco gebruik,
maar dat is dan wel bij een Ford.
Ook heb ik in het verleden wel veel verschil gemerkt tussen bv de Esso en Texaco diesel, op die van de Texaco kon
ik 50 / 75 km meer op 1 tank rijden, ook word er gesuggereerd dat de diesel van de goedkopere tankstations iets
minder schoon zijn voor je verstuivers, zeg maar een wat ruwere diesel, met dus als gevolg verstuivers eerder
verstopt en ook de dieselpomp eerder stuk door vervuiling.......
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 19 jan 2013 10:22
door Verwijderd 12930
Ik ben dit momenteel aan het testen met Shell v-power diesel.
Krijg 2xdubbele airmiles (ca 200 per tank) en lever er gelijk 250 in (€2.5 korting) zo kan het het redelijk goedkoop testen (voor m'n gevoel dan haha(korting krijg je ook op fuelsave diesel, voor er iemand hier op reageert)
Ben erg benieuwd, ben nu bezig met 2de tank en heb het gevoel dat de auto beter oppakt in het lage torengebied en verbruik kan ik nog niet zeggen.
Gr. Rob
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 25 feb 2013 09:39
door de jeeper
maakt niks uit welke diesel die je tankt
alleen de prijs daar zit verschil in en
verder ligt het aan je rechter voet en zit het
tussen je oren
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 25 feb 2013 11:31
door WillemS
Kijk diesel en benzine dienen aan bepaald minimumeisen te voldoen.
Door het rijgedrag hier in ons land zijn daar in het verleden wat problemen mee ontstaan informeer maar bij de ANWB.
Vervolgens hebben de oliemaatschappijen maatregelen genomen door aan de brandstof wat extra toevoegingnen te doen.
Ook hebben ze wat meer "smaken" toegevoegd zoals daar zijn Shell Fuel Saver en Shell V-Power.(Andere merken ook, hoor).
In de eerste zitten wat extra additieven die een schonere motor opleveren als je die brandstof regelmatig tankt.
De V-Power heeft daarnaast een hoger octaangetal, (in Duitsland zelfs 100), waardoor de motor minder pingelneigingen heeft zodat de Elektronica de onsteking niet hoeft te verlaten(wat vermogensverlies oplevert). Ikzelf tank altijd Fuel Saver maar vlak voor de vakantie met 1350kg aan de haak tank ik V-power en merk duidelijk verschil.
Voor de Diesel brandstoffen geldt hetzelfde. mvg WillemS p.s. ik haal de norm die de fabrikant opgeeft!!
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 25 feb 2013 16:56
door DHL
Met zekerheid gewone diesel tanken. TS haalt het zelf aan, sommige wagens hebben last van de extra additieven. Renault vormt hierop geen uitzondering. Gewone diesel van een kwaliteitsmerk is het beste voor je wagen.
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 25 feb 2013 17:50
door BramvT
Ik heb een Texaco pasje van het bedrijf, dus tank altijd de gewone diesel van ze....schijnt prima diesel te zijn, heb wel een keer (gratis) zo'n flesje speciaal spul (reiniger of zo) van de dealer in mijn diesel gekregen, omdat we niet wisten waarmee de vorige eigenaar tankte.
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 25 feb 2013 18:19
door Verwijderd 12930
Inmiddels al een tank of 6 verder en merk wezenlijk verschil!
De motor pakt beter op en loopt ongeveer 0,3 l/100km zuiniger.
Het scheelt dus niet heel veel in mijn geval.
Als de actie van shell afgelopen is weer eens testen met fuelsave of roetfilter eruit en regeneratie uit de software.
Iemand daar ervaring in? (Roetfilter eruit en regeneratie wegschrijven)
Gr. Rob
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 25 feb 2013 20:56
door WillemS
Ik zou gewoon Fuel Save tanken, maar denk erom; Renault diesels met een roetfilter mogen alleen gesmeerd worden met olie die voldoet aan de ACEA C3 spec's. en uitsluitend met de viscositeit 5w30 of 0w30.
Deze oliesoorten hebben een heel laag Sulfaat-as getal <=0,8.
Terwijl de B3/B4 olie een getal heeft van <=1,6 , dus 2x zo hoog.
Die C3 is speciaal bedoeld om de uitlaatgas reinigingsinstallatie niet te hinderen.
mvg WillemS
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 26 feb 2013 09:40
door Verwijderd 12930
Thanks en klopt!
Heb laatst al de olie vervangen en heb toen castrol met dezelfde specs gebruikt.
Maar ben erg benieuwd naar DCI FAP rijders die het roetfilter hebben verwijderd
En de regeneratie hebben uitgeschakeld.
Als de shell actie afgelopen is maar weer terug op fuelsave of xmile proberen.
Iemand ervaring met xmile?
Gr. Rob
Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?
Geplaatst: 27 feb 2013 17:06
door Valkenet
Goedendag,
Met de Privé en lease-auto tank ik altijd V-Power. Van de lease-maatschappij moeten we zelfs V-Power tanken nadat zij een onderzoek onder de auto's hebben uitgevoerd.
Ik merk echt verschil. En wat maakt die €2,50 op een tank benzine nu nog uit. Het is en blijft duur.
Groet Martin