Toerental valt terug Megane 1.6RN 1996
Geplaatst: 07 okt 2010 13:13
Sinds een paar maanden heb ik een probleem met mijn Megane 1.6RN uit 1996
Bij het terugschakelen naar zijn 2, klapt het toerental omlaag en slaat de motor af.
Eerst begint de wijzer op de toerenteller te "spoken" tussen de 750 - 500 toeren. Als ik dan gas geef(dus meer toeren maak), blijft de motor aan de praat, maar niet van harte. Zodra ik gas loslaat slaat ie meteen af.
Het gaskleppenhuis is nu inmiddels al 2 keer schoon gemaakt, bobine vervangen en een nokkenasslang(?) (sorry, heb helaas geen verstand van auto's) is vernieuwd.
Vorige week is de auto uitgelezen, aangezien er werd gezegd dat er ergens een storing zou zitten, maar daar kwam niets uit. Er waren geen storingen te zien.
Nu zei de monteur dat ik het gaskleppenhuis of de statiornairklep schoon moest laten maken.
Van dat gaskleppenhuis vind ik dat een vreemd verhaal. Het is toch niet de bedoeling dat ik om de 2 maanden het gaskleppenhuis moet laten schoonmaken?
Heeft er misschien iemand een idee waarom of waardoor dat gaskleppenhuis elke keer vuil is?
Of weet er iemand wat er verder met de auto aan de hand zou kunnen zijn?
Bij het terugschakelen naar zijn 2, klapt het toerental omlaag en slaat de motor af.
Eerst begint de wijzer op de toerenteller te "spoken" tussen de 750 - 500 toeren. Als ik dan gas geef(dus meer toeren maak), blijft de motor aan de praat, maar niet van harte. Zodra ik gas loslaat slaat ie meteen af.
Het gaskleppenhuis is nu inmiddels al 2 keer schoon gemaakt, bobine vervangen en een nokkenasslang(?) (sorry, heb helaas geen verstand van auto's) is vernieuwd.
Vorige week is de auto uitgelezen, aangezien er werd gezegd dat er ergens een storing zou zitten, maar daar kwam niets uit. Er waren geen storingen te zien.
Nu zei de monteur dat ik het gaskleppenhuis of de statiornairklep schoon moest laten maken.
Van dat gaskleppenhuis vind ik dat een vreemd verhaal. Het is toch niet de bedoeling dat ik om de 2 maanden het gaskleppenhuis moet laten schoonmaken?
Heeft er misschien iemand een idee waarom of waardoor dat gaskleppenhuis elke keer vuil is?
Of weet er iemand wat er verder met de auto aan de hand zou kunnen zijn?